5933
Sök

Trimma billigt?

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Vill trimma min honda civic 92- med några få hästar på lättaste sätt.. orkar inte plocka ner något jäkla mkt eller så.. något lätt.. Finns något ? ingen turbo..mvh jocke

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 maj 2009
plocka bort katalysatorn så får du ca 3-4hk wink
har du ac koppla ur den skiten
LÄTTA bilen är det smidigaste och billigaste du kan göra
släng ur all onödigt skit som reservdäck asfaltsmattor med mera

Kokar ris
923 Inlägg
11 maj 2009
matchporta?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

670 Inlägg
11 maj 2009
matchporta grenröret, nytt avgassystem typ 2,5" med mjuka böjar och en rensad kat(?), KN insatsfilter. Bör ge några hk.

Mvh Daaanyy

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 maj 2009
fixa din rubrik och specificera din fråga

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 422 Inlägg
11 maj 2009
Skriv ungefär vad för pengar du har att trimma för samt vilken motor det gäller så blir det lättare wink

654 Inlägg
12 maj 2009
Ïngen aning vad du menar med Billigt,vet inte heller vilken motor det sitter i din Civic.
Men,många av hondas mindre "rivjärn" svarar väldigt bra på andning - grenrör,avgas,filter, katersättare.
Vill man sen bygga vidare på detta så svarvar man upp spjällhuset, portar insuget (plenum och runners).
Trim till Honda finns i såna sjuka volymer, finns mängder med begagnat att hitta också.

Nämner inget om vikt kontra effekt= acceleration då någon ovan redan gjort det.
Samt att det inte i mina ögon är något "mekaniskt trim så att säga.
Senast redigerat av Blida (12 maj 2009)

Driver
2 111 Inlägg
12 maj 2009
Det enda jag vet på rak arm är att "trimma" och "billigt" sällan sover i samma säng. Sålänge vi inte snackar moppe då wink hehe...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök