5689
Sök

Bättre effekt?

3 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Tjena. Jag har en stereo med 4 högtalare till men önskar att endast använda 2 st av dem. Jag undrar kan man då koppla ihop de två kablarna som blir över och använda dem för att öka effekten i de två man har eller kommer stereon att brännas för jag har dåligt motstånd?   Tack

Sir
291 Inlägg
20 maj 2009
Beror på stereon. Antar du inte har manualen till den då du frågar här. Vad är det för stereo?

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2009
Troligtvis så går det inte nej, väldigt sällan som det går att göra så. Dock på en del nyare Pioneer HUs så kan man koppla samman som bakre kanalerna för att driva en bas. Men köp till ett billigt slutsteg istället, det gör stor skillnad! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Pioneer DEH2100UB är namnet på dem.    Jag undrar även finns risken att stereon bränns om man provar?
Senast redigerat av everlong (20 maj 2009)

Sir
291 Inlägg
20 maj 2009
Manualen finner du på http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_2100 … NF_manual/ där du kan läsa om inkopplingen.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
jobbar påre
751 Inlägg
20 maj 2009
hade satt ett steg istället för å rackla med inbyggda förstärkare i stereon.. samt att ja hade pula in ett till steg. så man driver allt emd steg..de ska då jag göra med v50in när de finns cash till de=)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2009
everlong skrev:
Pioneer DEH2100UB är namnet på dem.    Jag undrar även finns risken att stereon bränns om man provar?

Ja risken är väldigt stor för att du bränner förstärkaren i din HU om du gör en sån koppling, så låt bli. Köp dig ett litet steg istället, behöver inte vara avancerat eller dyrt. Allt blir bättre än att köra högtalarna på den inbyggda förstärkaren i HUn.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök