Era tabbar när ni byggt billjud...

joliba_01
24 maj 2009 · 424 Inlägg

Widowmaker skrev:
Ingen som lyckats borra hål i bensin tanken när man skall dra fast baslådan i golvet?

Nä, men råkat borra hål i batteriet inne ifrån skulle sätta fast en räkring där tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
Truckeroffe Ovejävel!
24 maj 2009 · 261 Inlägg

Jag skruvade3 fast steget bak i V70:n under luckan häromdan. Sen skulle ja flytta det en bit o då pös det smile Oj de låg ett däck där... suck för mej smile

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
JoJJ3Wikstrom
25 maj 2009 · 77 Inlägg

Jag hade ett basfilter som jag pumpade lite för mkt på och då sköt jag det luktade j****vel i bilen yikes tongue

kalle_kalle
25 maj 2009 · 2 914 Inlägg

jag hade bara ställt dit baslådan en gång i vintras. då blev man sugen på att sladda på en parkering. bomp lät det och det blev tyst i skuffen. ojdå tänkte man då.
då hade kondingen slagit mot bakpartiet på skuffen. displayen lossnade och det var ingen fara. lät displayen ligga och skruvade fast kablarna utan displayen och det tongue funka finfint smile

BJonsson
25 maj 2009 · 4 074 Inlägg

sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
kalle_kalle
25 maj 2009 · 2 914 Inlägg

BJonsson skrev:
sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

därför så är det lite dumt byggt för billjud sad

Widowmaker
25 maj 2009 · 1 112 Inlägg

BJonsson skrev:
sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

vadå brann bilen upp!? nu får du utveckla lite!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
tecman
25 maj 2009 · 1 741 Inlägg

Borrade hål i en soppaledning när jag skulle montera lite saker.
Jävla hemmabyggen! (Kan ju inte dra soppaslangar i kupén tongue )

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
BJonsson
25 maj 2009 · 4 074 Inlägg

Widowmaker skrev:

BJonsson skrev:
sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

vadå brann bilen upp!? nu får du utveckla lite!

nej fan,bilen klara sig oskadd men jag skruva ju rakt i tanken så det läckte soppa i hela garaget! spånskiva suger ju åt sig fukt så den brann bra... big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
SoL Eigenbrötler
25 maj 2009 · 1 237 Inlägg

Punti skrev:
Räknat i både mm & cm och tagit för givet att allt varit cm. Blir lite knasig baslåda då big_smile

ja det var säkert jobbigt att få tag i 24cm tjock spånskiva wink

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Frissan
25 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Widowmaker skrev:

BJonsson skrev:
sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

vadå brann bilen upp!? nu får du utveckla lite!

Han tog ur den och eldade upp den i ren ilska när tanken gick sönder.

Eller hur BJonsson? wink

Booyakasha!
Zwudda Refined
25 maj 2009 · 1 770 Inlägg

Racso skrev:

Peter_A skrev:
har lärt mig att skruva fast baslådor å skit när man ska köra fort å sladda.. det steget fick sig en kyss idag när mina rockford p3or (utåtvända) typ kastades över steget och imot bakluckan haha.. fin fin buckla i det nu:)

Känner igen det där .


http://www1.garaget.org/gallery/archive/25265/432027_xk6nlp.jpg
Man ska sätta fast baslådan .

Haha, Klassikern big_smile 3st hemmifrån har lyckats med det wink

BJonsson
26 maj 2009 · 4 074 Inlägg

Softis skrev:

Widowmaker skrev:

BJonsson skrev:
sa någon bensintank? jo klart jag har det... montera en bandpass låda i min gamla,gamla MB 190 med tanken mot rygg stödet.. Sen kom jag på den eleganta ideén att jag skulle skruva fast lådan mot ryggstödet! sad mycket smart...  men lådjäveln brann bra! big_smile big_smile hade för övrigt druckit lite öl oxå!

vadå brann bilen upp!? nu får du utveckla lite!

Han tog ur den och eldade upp den i ren ilska när tanken gick sönder.

Eller hur BJonsson? wink

Exakt! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
26 maj 2009 · 2 353 Inlägg

Backade över en splitter ny 4tummare när jag höll på att installera...Nån schysst kortis har man säkert bidragit med....nån reset av processorn så alla inställningar försvunnit (givetvis har man inte skrivit upp dem...)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Mollllgan
26 maj 2009 ·

Fifflat med ström/ jordkabel utan att koppla ur batteriet,,, Poff i steget sen var det över..
Skulle sätta 6*9 i hatthyllan och såg ej att det fanns med "ramar" till högtalarna och började med att vända skiten upp och ner och sedan såga ut... Bara det att högtalaren åkte rakt igenom hatthyllan då hålet vart större än högtalaren..

Det är väll lite av en massa olika saker man lyckats med när man skulle leka ljudtekniker. wink

kalle_kalle
26 maj 2009 · 2 914 Inlägg

har råkat kortsluta en sprillans ny stereo när jag skulle pröva ett gammalt jävla slutsteg en gång också tongue konstant plus till chassiet på stereon. POFF sa det och då startade aldrig den pioneern sen. gick in och sa att den plötsligt bara dog när jag körde. då var det bara hämta ut den när den var lagad tongue nu poppar jag på med den än smile funkar finfint smile

Frissan
26 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Gjorde en tabbe idag. Skulle sätta i batteriet i nya stereon som jag fick idag. Och läste inte så noga hur man fick upp luckan, så det blev kniven. Det går inte att stänga den nu så det sitter en bit tejp där. Segt på nya dosan sad

Booyakasha!
kalle_kalle
26 maj 2009 · 2 914 Inlägg

det var en tabbe softis sad läs alltid instruktionerna om det inte går fjäderlätt... (brukar som göra det på nya saker)

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
26 maj 2009 · 2 853 Inlägg

Softis skrev:
Gjorde en tabbe idag. Skulle sätta i batteriet i nya stereon som jag fick idag. Och läste inte så noga hur man fick upp luckan, så det blev kniven. Det går inte att stänga den nu så det sitter en bit tejp där. Segt på nya dosan sad

batteri på stereon big_smile hihi du gjorde nog en tabbe här me isåfall smile

eller är det det senaste? batteri driven stereo i bilen big_smile haha

Frissan
26 maj 2009 · 4 693 Inlägg

pattilatti2 skrev:

Softis skrev:
Gjorde en tabbe idag. Skulle sätta i batteriet i nya stereon som jag fick idag. Och läste inte så noga hur man fick upp luckan, så det blev kniven. Det går inte att stänga den nu så det sitter en bit tejp där. Segt på nya dosan sad

batteri på stereon big_smile hihi du gjorde nog en tabbe här me isåfall smile

eller är det det senaste? batteri driven stereo i bilen big_smile haha

2 tabbar i ett inlägg xD Ska själv klart vara batteriet till stereodosan

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang