Förarbevis för eu moppe

audirocks Stolt kirunabo
6 juni 2009 · 234 Inlägg

Tjenare min son ska ta förarbevis för eu-moped och nu undrar jag om man kan ta de när man är 14? smile

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
ErikJohansson
6 juni 2009 · 174 Inlägg

15 år

Rquired Allmänt envis
6 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Måste ha fyllt 15år får ett sådant tyvärr smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
audirocks Stolt kirunabo
6 juni 2009 · 234 Inlägg

Okej aja han fyller ju år tidigt på året så smile

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
equal PKW
6 juni 2009 · 115 Inlägg

han får ju skriva in sig tidigare på trafikskolan,  jag fick för 5 år sedan skriva in mig och göra prov på datorn där... men fick inte skriva slutprovet förrens jag fyllt 15.

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
volvoentusiasten
6 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Passa på innan 1 oktober bara då de nya reglerna för AM-körkort träder i kraft!

x40
7 juni 2009 · 157 Inlägg

Och man får inte köra EU-moppen förens man fått förarbeviset,man får det tydligen hemskickat av Vägverket ca 1-3 veckor efter avklarat slutprov,sjukt att man inte får köra med giltigt leg medans man väntar på förarbeviset tycker jag /Peter

annie-a
7 juni 2009 · 165 Inlägg

x40 skrev:
Och man får inte köra EU-moppen förens man fått förarbeviset,man får det tydligen hemskickat av Vägverket ca 1-3 veckor efter avklarat slutprov,sjukt att man inte får köra med giltigt leg medans man väntar på förarbeviset tycker jag /Peter

För mig tog det ca 3 dagar innan kortet kom hem.. Jag ringde till vv och frågade samma dag som jag klarat kortet och dom tyckte att jag kunde vänta tills dagen efter så att det skulle vara registrerat iaf och så skulle jag ha leg me mig! ïofs så var det drygt 4 år sedan..

J0ckeO Yrkesförare
7 juni 2009 · 135 Inlägg

skit i förarbevis å plocka av skylten ist smile funkar lika bra (Y) vem fan kör orginal ändå liksom? trimmar han pyttelite så gäller ju ändå inte d jävla kortet.

Muttley
8 juni 2009 ·

J0ckeO skrev:
skit i förarbevis å plocka av skylten ist smile funkar lika bra (Y) vem fan kör orginal ändå liksom? trimmar han pyttelite så gäller ju ändå inte d jävla kortet.

och på de viset har vi fått fram en idiot i trafiken 15 bast och klarar inte av trafiksituationer ett skit och trimmat smile
Mycket smart eller?

Seth
8 juni 2009 · 3 354 Inlägg

J0ckeO skrev:
skit i förarbevis .

efter 1a okt går inte det då det krävs förarbevis även för klass 2 mopeder.
(förarbevis för klass 1 kommer bli ett körkort)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
J0ckeO Yrkesförare
8 juni 2009 · 135 Inlägg

tkd_rille skrev:

J0ckeO skrev:
skit i förarbevis å plocka av skylten ist smile funkar lika bra (Y) vem fan kör orginal ändå liksom? trimmar han pyttelite så gäller ju ändå inte d jävla kortet.

och på de viset har vi fått fram en idiot i trafiken 15 bast och klarar inte av trafiksituationer ett skit och trimmat smile
Mycket smart eller?

menar bara det att minsta lilla förändring på moppen åker han ändå dit för olovlig körning, vem nu för tiden kör orginal? speciellt när mopparna e så lätttrimmade som dom e.

J0ckeO Yrkesförare
8 juni 2009 · 135 Inlägg

Seth skrev:

J0ckeO skrev:
skit i förarbevis .

efter 1a okt går inte det då det krävs förarbevis även för klass 2 mopeder.
(förarbevis för klass 1 kommer bli ett körkort)

d va bättre förr tongue

FireTraXX DFFL
8 juni 2009 · 9 020 Inlägg

J0ckeO skrev:

Seth skrev:

J0ckeO skrev:
skit i förarbevis .

efter 1a okt går inte det då det krävs förarbevis även för klass 2 mopeder.
(förarbevis för klass 1 kommer bli ett körkort)

d va bättre förr tongue

Klart att det går att skita i det ändå.
Vem stannar när polisen jagar en?
(När man kör moppe alltså)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
torpis Forummoderator
8 juni 2009 · 10 572 Inlägg

Mopedfrågor hänvisas till annat forum, garaget är till för bilar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang