Någon som handlat däck/fälg på http://www.infosite.se/?

Robban30
26 mars 2009 · 144 Inlägg

Tja vad ska man säga, alla företag köper ju sina grejjor någon stans ifrån och det grundläggande kriteriet för all affärsverksamhet är att det ska drivas med lönsamhet.  Sen stämmer det inte att www.infosite.se bara säljer grejjor från Rochford. De har tex hela svenskafälgs, oclbrorsson och amrings sortiment.  Visst är det alltid billigare att köpa från utländska företag men om det blir fel på varan är det garanterat betydligt mer strul att få det fixat. Jag tror oxå att om man frågar runt så finns det folk som har goda och dåliga erfarenheter från alla företag på marknaden, gummihuset, bythjul, Nässjödäck, Molway mm mm. Det viktiga är ju hur de olika företagen hanterar reklamationer eller andra typer av problem....

Robban

Robert
Xtravagant 1337
28 mars 2009 · 1 343 Inlägg

Chrille_cupra skrev:
Undrar eftersom jag är sugen på att köpa nytt.
Tänkte höra om någon har någon erfarenhet av detta företag. Bra eller dåligt?

Har ni något annat tips på företag att handla ifrån. Är tacksam för alla tips.
Vilka är billiga och bra?

Tack för hjälpen!

Chrille

Undvik infosite om ni kan.
Fruktansvärt oseriöst företag med mycket kopior och dålig kvalité...
Usel kommunikation också.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Robban30
28 mars 2009 · 144 Inlägg

Alla köper sina saker någonstans ifrån....OCLBrorsson är en grossist som inte säljer direkt till konsument, deras priser är "riktpriser" och de har många återförsäljare däribland www.infosite.se och www.gummihuset.se. Köp gärna direkt ifrån utländska företag, men var väl medveten om att reklamationer blir ett omfattande problem!


Robban

Robert
Mr_EmCom Med.lem
29 mars 2009 · 3 759 Inlägg
200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
volvo_1987
29 mars 2009 · 1 675 Inlägg

sEAMP skrev:
www.teletyre.se har billiga saker smile

Bra sida snabba leveranser. Köpte mina 225-45 17 tums däck där ifrån: 2200 kr. Ja man får vad man betalar för men ska ju gå på bredden inte rakt tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Aro
29 mars 2009 · 5 Inlägg

Min tant köpte sina fälgar till hennes V70N där och dom behövdes ballanseras om men i övrigt var det inga problem.

BMF
29 mars 2009 · 265 Inlägg

köpte mina därifrån jag med...

gick snabbt, bra service men men

var tvungen att balansera däcken

annars så var det inga konstigheter

bra pris var det också, 9000 kr för 18 tum med däck

vargfan
12 juni 2009 · 75 Inlägg

Själv så fick jag mina färdiga med nästan ett kilo för lite luft i..totalt nerkladdade och korden har separerat på minst ett däck redan innan jag hade kört med dom..får nog inte reklamera enligt dom och måste köpa nya däck..men det kan ju hända med vilket företag som helst skulle jag tro.
Däremot tror jag nog att man får däcken bytta om det är fel på dom hos dom flesta andra..iaf alla som jag har varit i kontakt med

MUSN
14 juni 2009 · 130 Inlägg

Som företagare inom fälg och däckbranchen, kan jag säga att de går inte direkt att jämföra priser mellan olika Eu-länder eftersom det är dyrare att driva företag i endel länder en andra.

Levnadsstandarden, företagsbeskattningen, återvinningsavgifter, momsen m.m. påverkar kraftigt priset.

Exempelvis momsen i England är 15% medan momsen här i Sverige är 25%, det innebär redan en skillnad på 10%.

Företag som bara exporterar små mängder kan utnyttja detta i sin affärsverksamhet, men enligt svensk lag får man endast exportera in produkter för ca: 350 000 Kr/år. Vilket motsvarar i detta fall ungefär 35 stycken uppsättningar med fälgar och däck.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang