Hur många DB med dessa grejer? :)

Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2009 · 5 092 Inlägg

haha en påse jordnötter. big_smilebig_smile måste kolla hur en sådan låter tongue

Lonefox Bad music kills good sound
4 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Dark_Angel skrev:
vad e en bandpass låda då igentliget? hehe tongue

Google it wink

http://www.google.se/search?hl=sv&q … =f&oq=

Men för att jag ibland är snäll:
http://www.drkrupp.se/hifi/box_bandpass.html
Dock tar han bara upp två typer där....finns fler...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2009 · 5 092 Inlägg

hehe det orkar jag inte göra tongue men det är ju bra att du var så snäll då tongue

Digital_Kicker
4 juni 2009 · 3 721 Inlägg

ju fler steg du skall koppla in ju fler lågnivå skall det gå ut ur stereon

Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2009 · 5 092 Inlägg

men ja. nu på våran nya stereo påtal om lågnivå utgångar... vi har 2 lågnivå utgångar på vår kan man bara kopla in 2 steg då?? hur gör alla som har typ 100 steg?? kanske lite överdrivet men iallafall 3 - 8 steg? hur serie koplar man dom?

TT-Avant
4 juni 2009 · 6 851 Inlägg

Dark_Angel skrev:
JBL`s "nya" 2x12" låda. spelar musten ur en på en gång fast dom inte ens är inspelade för 5 öre smile




http://www1.garaget.org/gallery/archive/73108/677577_pq326k.jpg
denna är det smile JBL Bandpass GT5-2402BR 2x12"

Har kanske inte med inspelningen att göra frståss..bör spela lika höga dB nya som "inpelade"

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2009 · 5 092 Inlägg

jo ioförsig smile fast det låter ju bättre när dom är "inspelade" och inte lika hårda men db kanske är densamma smile någon som skulle kunna gissa ungefär hur många db denna kan spela? fick en gissning av en kompis som är rätt hajj på bil ljud och han sa att runt 120db borde jag komma upp i. tror ni??

Knape
5 juni 2009 · 125 Inlägg

Finns oftast in och ut på stegen. Du kopplar in från stereon till ett steg. Sen kopplar du från de steget till nästa steg osv. Sen får du la välja hur utsignalen ska vara. Beroende på steg.
Gött att du köpte ordentliga grejor iaf.

Dark_Angel skrev:
men ja. nu på våran nya stereo påtal om lågnivå utgångar... vi har 2 lågnivå utgångar på vår kan man bara kopla in 2 steg då?? hur gör alla som har typ 100 steg?? kanske lite överdrivet men iallafall 3 - 8 steg? hur serie koplar man dom?

Dark_Angel skrev:
jo ioförsig smile fast det låter ju bättre när dom är "inspelade" och inte lika hårda men db kanske är densamma smile någon som skulle kunna gissa ungefär hur många db denna kan spela? fick en gissning av en kompis som är rätt hajj på bil ljud och han sa att runt 120db borde jag komma upp i. tror ni??

Svårt att säga då det är en sedan. Hade de varit v40 hade ja kunnat säga att över 130 hade du nog kommit. Men med en sedan är de svårt somsagt. (Iaf för mig som har kombi;))

Senast redigerat av Knape_V40 (5 juni 2009)

Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
15 juni 2009 · 5 092 Inlägg

haha fask kanske om man fäller sätena och vänder basen innåt i bilen? tongue blir 4 sportstolar i vinter på väggen mellan bak sätena och skuffen kommer försvinna = helt öppet. DET har jag iallafall inte sett en S40 med någon gång tongue

evilaudio
15 juni 2009 · 16 195 Inlägg

Dark_Angel skrev:
haha fask kanske om man fäller sätena och vänder basen innåt i bilen? tongue blir 4 sportstolar i vinter på väggen mellan bak sätena och skuffen kommer försvinna = helt öppet. DET har jag iallafall inte sett en S40 med någon gång tongue

har du aldrig sett de i en S40??


Björns "superman" volvo hade 4 stolar å 2st 15" spelandes in i cupen... för övrigt så va de ja som byggde baslådan i den bilen... smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ChriZtoffer GAS democar 2018!
15 juni 2009 · 8 744 Inlägg

120dB borde du utan problem komma upp i med dom grejerna. Jag spelar 130dB+ med en JBL P1022 (10") bas matad med 300Wrms, och då är det i min första egenbyggda låda. Så 130dB borde du iaf komma upp i med dom sakerna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
16 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Dark_Angel skrev:
haha fask kanske om man fäller sätena och vänder basen innåt i bilen? tongue blir 4 sportstolar i vinter på väggen mellan bak sätena och skuffen kommer försvinna = helt öppet. DET har jag iallafall inte sett en S40 med någon gång tongue

Är det så vettigt att ta bort den väggen? Finns ju en anledning till att den sitter där och det ät ju för att styva upp karossen.

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang