Sant att lapplisor inte får lappa lastbilar?

M103
5 juni 2009 · 1 570 Inlägg

Åkte med några kollegor i lastbil häromdagen i innerstan och många har en dialog med lapplisorna, lastbilarna har mycket företräden som jag förstår det.

Janneutanb
5 juni 2009 · 7 272 Inlägg

henrikh skrev:
Åkte med några kollegor i lastbil häromdagen i innerstan och många har en dialog med lapplisorna, lastbilarna har mycket företräden som jag förstår det.

Företräde vet jag inte om man ska säga, men många visar respekt för dom iaf.
Många vill ju ha sina saker på lite speciella ställen så man får väl vara lite fräck ibland men samtidigt så ska man inte ställa sig som en röv och blockera onödigt mycket.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
5 juni 2009 · 2 974 Inlägg

Lucifer85 skrev:
har en fråga om lapplisor


blev lappad i slottskogen i söndags när det va barnvagns rullet med metro där och vi hade 2 bilar 1200 spänn mad

och nu till frågan domsjälva hade stält sig mitt påvägen i en korsning för att lappa alla bilar får dom ställa sig därför att lappa bilar ellerkan man överklaga??

Du kan inte överklaga din felparkering med avseende på andras felparkeringar. Din är inte mer rätt för det.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Andreas 940 -utan 940
5 juni 2009 · 1 728 Inlägg

CmoR skrev:

Lohman skrev:
"Lapplisor får bara lappa de fordon de når vindrutetorkaren på."

Så om man inte har några vindrutetorkare... ?

Då gör de nog som med motorcyklar; lägger boten i en påse som de fäster på sidospegeln.

Caffe
5 juni 2009 · 1 436 Inlägg

Vi har ett nummer som vi ringer, säger adress, vad vi gör och hur länge vi vill stå där så kan vi få ett temporärt parkeringstillstånd. Men det kan ju vara svårt om man åker utanför komungränsen. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
volvoentusiasten
5 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Caffe skrev:
Vi har ett nummer som vi ringer, säger adress, vad vi gör och hur länge vi vill stå där så kan vi få ett temporärt parkeringstillstånd. Men det kan ju vara svårt om man åker utanför komungränsen. tongue

vilka är vi och till vilka?

baltis
17 juni 2009 · 1 948 Inlägg

antagligen syftade han på åkaren han jobbar för linuslinje... tongue

och på tal om att lastbilar har mycket företräder inne i städerna så stämmer det... åkte igenom centrum i en större stad igår där dom hade rutinkontroll på ALLA bilar som passarade, så blev invinkad och satt... han precis lägga i handbromsen för att vänta på att dom skulle komma till mig när det kommer en polis mer eller mindre springandes till mig och börjar ursäkta sig med att dom tagit in mig och säger att jag kan åka big_smile
vet inte om det var för att jag mer eller mindre blockerade hela vägen eller om det var för att jag kör lastbil... inbillar mig att det var det sistnämnda wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang