Volvo s60 knakar vid högersväng års 02

volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

XeptiQ skrev:
En ABS givare är inte dyr.. de är sällan just de går sönder.. men hur vet du att de inte är knuten?

men om det skulle vara abs givaren skulle det inte lysa? asså jag är inte 100 att det inte är den men det låter bara när jag kör sakta och svänger då låter det och att jag måste ha nästan full rattutslag och om det skulle nu vara den skulle det inte låta om jag skulle köra rakt?

kan en abs givare låta?

Senast redigerat av volvo-s60-t5 (22 juni 2009)

volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Fjäderbenslagringen eller felaktigt åtdragna bussningar t.ex.

det var Bussning länkarm bakre nedre som var bytt kan dom vara fel åtdragna?

_mattsson_
22 juni 2009 · 140 Inlägg

Kolla drivknuten som några andra har skrivit redan för det låter då som att det skulle va en sån som är kass...

volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

_mattsson_ skrev:
Kolla drivknuten som några andra har skrivit redan för det låter då som att det skulle va en sån som är kass...

jag får åka förbi bilia idag kl 7 så får dom titta eller hur det borde dom göra

märker man bara om man svänger om det är drivknuten? låter det inte om man kör rakt fram?

Senast redigerat av volvo-s60-t5 (22 juni 2009)

_mattsson_
22 juni 2009 · 140 Inlägg

det brukar i stort sett bara låta när man svänger, men det kan ju även låta om man åker rakt om man gasar rejält från stillastående...

volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

_mattsson_ skrev:
det brukar i stort sett bara låta när man svänger, men det kan ju även låta om man åker rakt om man gasar rejält från stillastående...

jag var i bilia idag dom tror inte att det är knuten dom sa till mig jag skulle komma på onsdag så snåla så dom inte lyfte bilen o kolla snabbis så dom sa kom onsdag så ska se då, men dom tror att det är begränsaren när man vrider ratten som är slut men vi ska se, vad tror du det kostar vet nån här som vet vad det kostar? har nån fler tips eller varit med om det skriv gärna så jag har lite tips tack på för hand

volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

XeptiQ skrev:
Men om de klickar eller knakar så är de garanterat uttre drivknuten.. du har en inre med.. som sitter fast in till växellådan.. bytte en sån nyss.. mitt klickande försvann smile skulle de inte vara de problemet så är de fjäderbenet. kan inte komma på något annat

vad kostar en uttre driv knut och en fjäderben? vad tror du inre eller utre drivknut?

tyllas
22 juni 2009 · 16 Inlägg

kommer knakningarna snabbare om du ökar hastigheten t.ex svänger och gasar?  knakar det om du kör över farthinder?   
drivknut brukar vara ett tuggande ljud.

Volvo s40N T5 "MTE 600RS" (2005)
volvo-s60-t5
22 juni 2009 · 508 Inlägg

tyllas skrev:
kommer knakningarna snabbare om du ökar hastigheten t.ex svänger och gasar?  knakar det om du kör över farthinder?   
drivknut brukar vara ett tuggande ljud.

när jag gasar mer så försvinner ljudet kan det vara att jag har för lite servo olja med då borde det ju låte båda hållen eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang