Vill ha rost, tips?

Brandis Diktator
24 juli 2009 · 968 Inlägg

volvonisse440 skrev:

DJeXCute skrev:

driver2 skrev:
Varför vilja ha rost på bilen? Dum jävla idé....

Håller med. Är ju inte snyggt äns:/

jag håller oxå med.. en dum jävla idé......
ser ricktigt ruggit ut.. blääh

attityd. inget vänder sig om när man ser en vanlig exempelvis golf 2, fast plåtren och rostig, det väcker åsikter och tankar! lär er älska det eller få synskador!

240boy
24 juli 2009 · 471 Inlägg

Mortalis skrev:

volvonisse440 skrev:

DJeXCute skrev:

Håller med. Är ju inte snyggt äns:/

jag håller oxå med.. en dum jävla idé......
ser ricktigt ruggit ut.. blääh

Finns en bra anledning till varför man gör de. Lacken ser förjävlig ut, eller man ser tendenserna till att de kommer gå åt helvete inom en snar framtid, och man har inte kunskap eller pengar att åtgärda de. Då skapar man ett mode att de e snyggt med förfall. Tänk va typ ryska bilar hade kunnat göra sig snygga här..

Eller att man inte har råd med en mercedes ;D

Skiiit du nedde ! ;)
Volvo_Mannen Volvoskadad
24 juli 2009 · 6 017 Inlägg

DJeXCute skrev:

driver2 skrev:
Varför vilja ha rost på bilen? Dum jävla idé....

Håller med. Är ju inte snyggt äns:/

Jo de är bra mycket snyggare än massor av lacker.

Jonas
beta
24 juli 2009 · 804 Inlägg

En del syror är bra på att få metall att rosta.

frantzen
24 juli 2009 · 62 Inlägg

på min compakt så tog vi vanligt bordssalt å blanda i en dunk å hällde över, 2 dars rgenväder sen var ytan perfekt! finns bilder på mitt galleri

volvonisse440 yrkeschaufför
24 juli 2009 · 709 Inlägg

beta skrev:
En del syror är bra på att få metall att rosta.

andvänd bateri syra .. funkar kanoon tongue iaf på våran släpvagn hehe ofrivilligt

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
chrix
25 juli 2009 · 188 Inlägg

Ja detta var ju tufft 2005-2006....
Skall man göra detta "tema" och få det snyggt/nyskapande så vill det till nya/dyra bilar eller EXTREMT fina förövrigt och tex huv och någon dörr rostig....
Men vill man ändå ha en rostig bil så slipa ner den till plåtren och låt den vara...

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
h0psi
25 juli 2009 · 4 Inlägg

chrix skrev:
Ja detta var ju tufft 2005-2006....
Skall man göra detta "tema" och få det snyggt/nyskapande så vill det till nya/dyra bilar eller EXTREMT fina förövrigt och tex huv och någon dörr rostig....
Men vill man ändå ha en rostig bil så slipa ner den till plåtren och låt den vara...

Jo det låter skitfint med en ny bil och en rostig dörr..tycker hela idéen är korkad såvida inte bilen är så pass långt gången att det redan finns massvis med rost på den och man är på ett ovanligt lekhumör.

Karlss0n Lageransvarig/Montör
25 juli 2009 · 378 Inlägg

Jag tycker det är riktigt ballt med rostig huv . Kanske börjar bli lite väl populärt men det är fortfarande riktigt ballt . Funkar det inte att hälla typ bromsvätska på lacken ist för att slipa ner det . Eller är detta något jag fått om bakfoten ?

___
\__
___o__|
Knugcab
25 juli 2009 · 5 111 Inlägg

volvonisse440 skrev:

beta skrev:
En del syror är bra på att få metall att rosta.

andvänd bateri syra .. funkar kanoon tongue iaf på våran släpvagn hehe ofrivilligt

Med tanke på hur eländig batterihyllan ser ut på de flesta bilar så ligger det nog nåt i det...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang