Pledger skrev:
Tja! Funderar på att slipa plåten ren och sedan låta den rosta. Jag är dock lite osäker hur jag gör detta på bästa sätt, vill ju att det ska se bra ut
Många frågor...
Läste något om plåtrent + saltvatten, är det vägen att gå? Hur länge bör det ta innan det blir en "bra" yta på ett ungefär?
Sedan antar jag att man lägger på klarlack? Behåller man samma yta om man lägger på matt klarlack? Sprider sig rosten innuti plåten trots klarlack? Fungerar klarlack på sprayburk? Sprider rosten sig lätt till skruvar och annan metall som ligger an?
Typ samma yta som
"Rusty" är jag ute efter

Tacksam för hjälp!
/Calle
När all färg är borta och du har ren plåt så räcker det långt bara med vatten och luft. Om du vill att processen ska stanna upp och inte fortsätta rosta så kan du dämpa hastigheten på rosten med att dränka in ytorna i motorolja. Du får en mörkare färg men vattenavstötande yta. Nackdelen är att dam och smuts också fastnar lättare.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?