5830
Sök

Behöver eran hjälp

21 augusti 2009
Trådstartare
Hej på er alla mitt första inlägg här smile
Det är så att jag just nu håller på med en hemsida där jag tänkt lista svea rikes civila-polisbilar.
Så nu tänkte jag be er om hjälp att bidra med information till hemsidan.
Jag vill mao ord att ni skriver regnr ni vet i tråden eller skickar det i ett pm till mig.
Tanken är att jag vill försöka få en så komplett lista som möjligt i vardera län.
Vill heller inte göra reklam på något sätt så därför skriver jag ingen länk till sidan här i forumet.

Mvh

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 augusti 2009
Sök här på forumet. Finns en tråd som handlar om civilarna i olika län.

Edit: Här till exempel http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70900

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (21 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 augusti 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Sök här på forumet. Finns en tråd som handlar om civilarna i olika län.

Edit: Här till exempel http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70900

Mvh Tommy

Jo alla dessa är dock redan ute på hemsidan?
Någon som har fler länkar med reg nummer?

Må väl

687 Inlägg
21 augusti 2009
Du vet om att dom byter ut sina civilbilar nån gång i månaden va? Så du får ju uppdatera ofta.

21 augusti 2009
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Du vet om att dom byter ut sina civilbilar nån gång i månaden va? Så du får ju uppdatera ofta.

Låter knappast trovärdigt.
I staden där jag bor har dom haft vissa utav sina bilar i ca 5 år i rad.
Dock har dom även skaffat en del nya.
Men att dom byter varje månad låter som rent trams.
Däremot så brukar dom låna bilar av leasingföretag.

687 Inlägg
21 augusti 2009
Så sa dom när vi var på studiebesök på polisstationen i Halmstad iallafall. Vi fick gärna ta regnumrena för dom bytte bilar så ofta ändå.

1 515 Inlägg
21 augusti 2009
volvo_Tobias skrev:
Så sa dom när vi var på studiebesök på polisstationen i Halmstad iallafall. Vi fick gärna ta regnumrena för dom bytte bilar så ofta ändå.

måste vara rent skitsnack ifrån deras sida lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

687 Inlägg
21 augusti 2009
Jo, det var säkert bara för att vi inte skulle skriva upp alla regnummer.

687 Inlägg
22 augusti 2009
Får man fråga vad man ska ha en sådan lista till?... Printa ut en lista på säkert 10a4sidor för att sedan kolla igenom den när man ser en "misstänkt" civilbil på motorvägen innan man kör om?.. Innan man hittar den så är den ju borta..

Enklare är väl att om man inte vågar köra om för att bilen ser ut som en civilare är väl att knappa in regnr och skicka till vägverket? Så får man ju ett svar om den står på Polismyndigheten eller inte?...

Körv
3 535 Inlägg
22 augusti 2009
Nehe skrev:
Får man fråga vad man ska ha en sådan lista till?... Printa ut en lista på säkert 10a4sidor för att sedan kolla igenom den när man ser en "misstänkt" civilbil på motorvägen innan man kör om?.. Innan man hittar den så är den ju borta..

Enklare är väl att om man inte vågar köra om för att bilen ser ut som en civilare är väl att knappa in regnr och skicka till vägverket? Så får man ju ett svar om den står på Polismyndigheten eller inte?...

Nej för det går inte längre big_smile
Men snart kommer tjänsten tillbaka och då kostar det 3 kronor.
Från och med 1:e september kan man skicka regnummret till 72503 smile

/Med reservation för att jag kan ha fel
Senast redigerat av decib3L (22 augusti 2009)

Truckdriving Man

www.klockren.nu
476 Inlägg
22 augusti 2009
Nehe skrev:

Sms-tjänsten ligger ju för tillfället nere, men man kan ju ringa 0771-141516 istället smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 augusti 2009
Det finns redan en lista med civilbilar...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök