3302
Sök

Angående: Vårgårda Challenge 15-16 Aug -09

398 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
http://d12498317.u143.surftown.se/uploads/images/vargarda_challenge_2009.jpg

Mer info finns på www.shraboras.se
Välkomna!

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

141 Inlägg
398 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
davzan skrev:
kommer

Kul! Vilka fler skall dit?

Jag skall vara funktionär, funderar även på att köra lite...

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Kan förresten tillägga att det blir klistrad bana!

19 Inlägg
10 augusti 2009
60foot eller mer?

14 Inlägg
11 augusti 2009
Måste man föranmäla sig om man vill köra?

En gång till nu
760 Inlägg
11 augusti 2009
Är det körning för gatbilar bägge dagar eller bara en utav dagarna? e de samma upplägg som förra året för känner inte igen ordet "moneybracket" från förra årets.
är de utställning ock eller bara körning?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

398 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
-Jari- skrev:
60foot eller mer?

Vet inte säkert hur långt det blir. Det blir iaf både klister och slicksgummi!

398 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
mickes2k skrev:
Måste man föranmäla sig om man vill köra?

Bracket skall föranmälas (går kanske lösa på plats).

Blackrace för bil och MC är bara att komma!

398 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
alexxe skrev:
Är det körning för gatbilar bägge dagar eller bara en utav dagarna? e de samma upplägg som förra året för känner inte igen ordet "moneybracket" från förra årets.
är de utställning ock eller bara körning?

Det är körning för alla (gatbilar, racebilar, MC) båda dagarna.
Förra året var det tänkt att bara vara gamla bilar... Nu är det öppet för alla bilar, även i tävlingen.
Moneybracket är helt enkelt Bracket där vinnaren får massa pengar!

En gång till nu
760 Inlägg
15 augusti 2009
Fyfan vilken besvikelse vårgårda rejset va, irreterad på att så mycket tid gick åt att försöka laga granarna hela tiden,
fick totalt 1 körning på över 2 timmar, som att kasta 200 spänn rakt i sjön.
va de ens 10 gatbilar som var där för blackracet??

vädret kan ingen råda över, jättebra arrangemang med mycket volontärer, creds till dom, förutom dem ansvariga för de tekniska gällande granarna, fan kolla så skiten funkar innan man drar igång för dagen vettja.
Hejpåer

1 255 Inlägg
15 augusti 2009
Skulle åkt dit dock var de inga ja kände som ville hänga på så blev att man stannade hemma

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Saaboholic
3 129 Inlägg
15 augusti 2009
alexxe skrev:
Fyfan vilken besvikelse vårgårda rejset va, irreterad på att så mycket tid gick åt att försöka laga granarna hela tiden,

vädret kan ingen råda över, jättebra arrangemang med mycket volontärer, creds till dom, förutom dem ansvariga för de tekniska gällande granarna, fan kolla så skiten funkar innan man drar igång för dagen vettja.
Hejpåer

Alltså är det inte ens värt att åka dit för att kolla? sad

"Liberty of thought is the life of the soul"

398 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
alexxe skrev:

Hejpåer

Nu förstår jag inte? Du måste kommit sent, för det var inte förrän efter lunch som det började strula. Hela förmiddagen kördes det utan ett enda problem!

Det var någon som kört på/för nära en fotocell i mål, vilket resulterade i att den tappade kontakten ibland... Det är fixat nu.

Det var minst 30 bilar som körde...

Mvh Niklas

398 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Anubis skrev:
Skulle åkt dit dock var de inga ja kände som ville hänga på så blev att man stannade hemma

Det körs imorgon också... Blev hyggligt grepp iom klister. Såg några hjulluft faktiskt!

398 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Det var 44 bilar som körde idag...

SHRA Borås
54 Inlägg
16 augusti 2009
alexxe skrev:

Hejpåer

Jag är med och kör tidtagningen , ditt uttalande fick mig att bli så jävla arg, vet du hur mycket grejer det är som kan krångla? Tror du dessa prylat går att ställa upp i vardagsrummet före varige tävling och prova?  Tror du vi gör detta för att jävlas eller tror du att vi tycket det är kul när det står 40 bilar och väntar på att få köra och man inte vet vad felet är?
Det är jävligt tacksamt att ställa upp med så mycket tid som det tar och sedan bara få skit för det.
Du som verkar så redig kan ju komma fram och fixa det nästa gång det krånglar.

ps
Kan tillägga för alla andra intresserade att problemet hittades och det fungerade felfritt hela söndagen.
Senast redigerat av r3c (16 augusti 2009)

430 Inlägg
17 augusti 2009
måste bara säga att jag är skitnöjd med vårgårda både lörda å sönda...va sköj som fan, lite strul är det ju alltid-får man ju räkna med...jag tycker alla gjorde ett jättejobb för att få allt å funka, all cred till funtionärer och arrangörer!!!

Mopar or no car!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
17 augusti 2009
lördagen var säkert jätte bra! men det dog ut allt för tidigt på söndagen tyckte jag, vid ett var det ju stendött! dels för att det var lunch, men alla packade ju ihop och drog då...

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

En gång till nu
760 Inlägg
23 augusti 2009
r3c skrev:
alexxe skrev:

Hejpåer

Jag är med och kör tidtagningen , ditt uttalande fick mig att bli så jävla arg, vet du hur mycket grejer det är som kan krångla? Tror du dessa prylat går att ställa upp i vardagsrummet före varige tävling och prova?  Tror du vi gör detta för att jävlas eller tror du att vi tycket det är kul när det står 40 bilar och väntar på att få köra och man inte vet vad felet är?
Det är jävligt tacksamt att ställa upp med så mycket tid som det tar och sedan bara få skit för det.
Du som verkar så redig kan ju komma fram och fixa det nästa gång det krånglar.

ps
Kan tillägga för alla andra intresserade att problemet hittades och det fungerade felfritt hela söndagen.

Visst mitt uttalande var väl vasst men jag var egran mer irreterad över dan då och pröjsa ändå PENGAR för att få köra.
infon jag fick när ja kom upp var att granarna krånglat hela dagen, varför ja fick höra felaktig information som vi nu vet i efterhand då inte stämde vet ja inte!
men jag är man nog att ursäkta för att du tog illa upp och att vi nu har kunnat reda ut varför de krångla och se fram emot nästa race ist!
Cheers!

Sök