oturen va i maten idag. år lite mat nyss och aj så gick min tandsönder en liten bit de gör J**vligt ont. liv rädd för tanläkare. vad kan de kosta o fixa går det o fixa sånt här nu e jag student kan man betala med avbetalning ? till folktandvården
Det är faktiskt vanligt att man väljer att dra ut skiten eftersom det kan vara flera hundra billigare i värsta fall :p Beror ju såklart mycket på vilken tand det är var den sitter och så.
Jäkla tur att man inte är rädd för tandläkaren, Men åt skogen vad det är dyrt att gå dit.. Vill inte fylla Vuxen där inte .. Man får ju öppna ett sparkonto bara för tandläkaren :S
Teckna frisktandvårdsavtal ? http://www.folktandvarden.se/frisktandvard/ , kostar ca 150 - 500 i månaden beroende på vilken "riskgrupp" man tillhör och då ingår det mesta, bara att läsa på länken.
Råkade ut för samma sak, broskbit i kebaben och en liten bit av tanden lossnade. Kostade 1500 eller något sånt hos min privattandläkare. Dom fyller upp och slipar till, gör inte ont
Skulle nog inte välja att spara ett par hundra och gå tandlös
Teckna frisktandvårdsavtal ? http://www.folktandvarden.se/frisktandvard/ , kostar ca 150 - 500 i månaden beroende på vilken "riskgrupp" man tillhör och då ingår det mesta, bara att läsa på länken.
Han kan dock inte teckna en sådan försäkring nu när skadan är skedd. För att få den måste du genomgå en undersökning där de kollar så du inte har några skador innan du tecknar den, sen bestäms premien av din historik, inte riskgrupp. Har du haft mycket problem med hål i tänderna så får du en högre premie, däremot kan en likvärdig person utan hål i tänderna hela sitt liv få lägre premie.
Jag skulle valt att gå till tandläkaren och laga skiten, det behöver inte gå på några 8000, snarare något i stil det millen säger, men det är ju individuellt för rätt svårt å säga hur skadan ser ut Det är förresten 300kr man får varje år att dra av från sin tandläkarräkning, så det är inga saftiga summor direkt.
Sen finns det ju "typ" av högkostnadsskydd.
Det bästa du kan göra är iaf att uppsöka tandläkare så snart du kan så det inte blir mer skadat. Finns ju akuttandläkare för såna här ärenden, som alltid inträffar på helger
Han kan dock inte teckna en sådan försäkring nu när skadan är skedd.
Nej iof, men kan vara värt att tänka på sedan, för att slippa en skyhög räkning som man kanske inte har råd med. Visst, vissa skador kanske inte alltid är så dyra, men t ex 6100 kr som skrivits här i tråden skulle jag iaf inte vilja hosta upp:P