Hjälp med ny basreflexlåda e34

Drönirettab
7 september 2009 · 21 761 Inlägg

Det är ju så jäkla typiskt att jag inte tänkte på att kolla upp först istället för att svamla om en bas. sad

Newbie
7 september 2009 · 94 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det är ju så jäkla typiskt att jag inte tänkte på att kolla upp först istället för att svamla om en bas. sad

Nja jag kunde ha skrivit att det va 2 basat lite tydligare hmm Men nu är det 2 som ska in, tänkte väll att det va nått som inte stämde med 70cm port tongue

men 2 basar och 1 st 6" lr 2 st 4" funkar för mig smile helst hela porten inne för ser ju så mkt bättre ut me tongue

Tack!

Lär mig allt du kan
Drönirettab
8 september 2009 · 21 761 Inlägg

Om du gör lådan 380 mm hög och 910 mm bred, precis som Alpinaturbos låda alltså, då kan du göra den 364 mm djup och använda 2 st 4" rör som är 24 cm långa (trattarna ej inräknade). Har utgått ifrån 22 mm material till lådan.

Nu har jag räknat på två basar. wink

Newbie
8 september 2009 · 94 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om du gör lådan 380 mm hög och 910 mm bred, precis som Alpinaturbos låda alltså, då kan du göra den 364 mm djup och använda 2 st 4" rör som är 24 cm långa (trattarna ej inräknade). Har utgått ifrån 22 mm material till lådan.

Nu har jag räknat på två basar. wink

Hehe Stort tack wink tror varje tratt är 4 cm så blir 16 långt rör då tongue Bygger nog i 22 mm spån me så borde bli stumt smile Alla mått är yttermått va? och rymms baffel utanför dessa mått?


Tack för ditt tålamod med omräkningar osv wink

Senast redigerat av Newbie (8 september 2009)

Lär mig allt du kan
Drönirettab
9 september 2009 · 21 761 Inlägg

Japp, alla mått är yttermått. Det ska rymmas en ram runt baffeln med dessa yttermått på lådan, det blir nog väldigt tajt på höjden men det ska fungera. smile

Newbie
9 september 2009 · 94 Inlägg

Drönirettab skrev:
Japp, alla mått är yttermått. Det ska rymmas en ram runt baffeln med dessa yttermått på lådan, det blir nog väldigt tajt på höjden men det ska fungera. smile

Okej jätte bra smile Tack för all hjälp så får ni nog se det färdiga resltatet om nån vecka lr så! smile

Lär mig allt du kan
Newbie
14 september 2009 · 94 Inlägg

Drönirettab skrev:
Japp, alla mått är yttermått. Det ska rymmas en ram runt baffeln med dessa yttermått på lådan, det blir nog väldigt tajt på höjden men det ska fungera. smile

Skulle börja bygga lådan nu, men mina 4" rör är för korta hmm så får köpa nya om det inte går att bygga med mitt 6"? hur långt måste det vara isf? och bli det samma liter på lådan?

Lär mig allt du kan
Alpinabiturbo Kulan
14 september 2009 · 1 435 Inlägg

Du får troligtvis inte plats med 6" på bredden när du har två 12" basar, köp längre 4" rör istället

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Newbie
14 september 2009 · 94 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Du får troligtvis inte plats med 6" på bredden när du har två 12" basar, köp längre 4" rör istället

det får plats jag har mätt lite, men då blir det tight som fan med tkr även det är snyggt.. har laggt "framsidan" på baslådan på golvet i form av tyg tongue men kan ju öven göra som du å kapa lite i basporten om det skulle krisa .

Senast redigerat av Newbie (14 september 2009)

Lär mig allt du kan
Alpinabiturbo Kulan
14 september 2009 · 1 435 Inlägg

Newbie skrev:

Alpinabiturbo skrev:
Du får troligtvis inte plats med 6" på bredden när du har två 12" basar, köp längre 4" rör istället

det får plats jag har mätt lite, men då blir det tight som fan med tkr även det är snyggt.. har laggt "framsidan" på baslådan på golvet i form av tyg tongue men kan ju öven göra som du å kapa lite i basporten om det skulle krisa .

Jag har inte kapat i porten, fasade ur skivan istället smile

Blir intressant och se om du får ihop det med 6", går nog med lite vilja.

Senast redigerat av Alpinabiturbo (14 september 2009)

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
Newbie
14 september 2009 · 94 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:

Newbie skrev:

Alpinabiturbo skrev:
Du får troligtvis inte plats med 6" på bredden när du har två 12" basar, köp längre 4" rör istället

det får plats jag har mätt lite, men då blir det tight som fan med tkr även det är snyggt.. har laggt "framsidan" på baslådan på golvet i form av tyg tongue men kan ju öven göra som du å kapa lite i basporten om det skulle krisa .

Jag har inte kapat i porten, fasade ur skivan istället smile

Blir intressant och se om du får ihop det med 6", går nog med lite vilja.

haha okej smile jo det blir trångt! men får sätta basarna nere i hörnen och sen porten "över" så får den lite mer plats. Ska köpa material idag så vill veta om man ska ha samma volym på lådan?

Mvh/ Newbie

Lär mig allt du kan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang