Behöver svar på marknadsundersökning om ny takbox.

Oscar88
15 september 2009 · 63 Inlägg

Jag läser till maskiningenjör på Chalmers och ihop med tre andra klasskompisar har jag valt att konstruera en sänkbar takbox som projektarbete. Nu behöver jag Garagets hjälp med att få så många svar som möjligt på marknadsundersökningen som vi ska ha som underlag när vi konstruerar.

Kort sammanfattat är tanken är att konstruera en produkt som monteras på befintliga lastbågar som sedan takboxen monteras på (utan att behöva göra några modifieringar). Sedan kan takboxen sänkas till midjehöjd jämte bilen.

Det tar runt en minut att svara på frågorna och vi behöver så många svar som möjligt smile

Tack på förhand!

//Oscar

Länk till undersökningen:

SurveyPirate

Oscar88
16 september 2009 · 63 Inlägg

Kom igen nu Garaget!

Vi behöver fler svar. Skriv också gärna lite funderingar och kommentarer kring vårt projekt
.

båge montör och hobby mekaniker
16 september 2009 · 2 672 Inlägg

låter som en smart lösning tycker jag! hade underlättat för exempelvis äldre människor och även kortare personer! men behöver ju vara lätt (vikt) och lätt att montera/demontera. så att fler människor hade användning för det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
kolvas
16 september 2009 · 4 001 Inlägg

Funktionen är väl helt ok men hur man ska lyckas få detta att bli stabilt och inte väga för mycket förstår jag inte, det är redan problem med att folk lastar för mycket i sina takboxar.
Hur ska den funka om man lastar i 100 kg i den?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang