Audi 100 2.3E Avant -93 - åter i bruk :D

OpelMannenRacing Allmänt galen
5 september 2009 · 219 Inlägg

Normark skrev:
brukar inte gilla audi 100 avant men den här va fin:) vart lite badass med lysena och svartablinkers:)

tackar tackar smile kul att höra smile

te_wik Forummoderator
5 september 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:

utåt, aha, jag provade som de var sen testade trycka in men då blev de stopp åt ett hål och hände inget åt andra, i mellanläget som de är då nman inte rär de hände inget, men ska prova dra UT tongue

Hehe ja testa det. Inåt trycker du för att sätta igång autochecken ifall du har den funktionen.


Mvh Tommy

audo-vadå? O_O

Finns på vissa bilar en autocheck funktion, en funktionskontroll som går genom lampor, vätskenivåer, bromsbelägg och sådant, hittar den något som är trasigt så varnar den.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
5 september 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:

Hehe ja testa det. Inåt trycker du för att sätta igång autochecken ifall du har den funktionen.


Mvh Tommy

audo-vadå? O_O

Finns på vissa bilar en autocheck funktion, en funktionskontroll som går genom lampor, vätskenivåer, bromsbelägg och sådant, hittar den något som är trasigt så varnar den.


Mvh Tommy

aha den ja, den saknar jag tack och lov
lyckades, dra ut och vrida till höger så ställs klockan, på C4an är de visst så att jag ställer hur mycket belysning på mätarna jag ska ha om jag vrider på den utan att trycka in eller dra ut den tongue såg de då det blev lite mörkare, men nu går klockan rätt

virre_one
12 september 2009 · 33 Inlägg

vad händer då? nått nytt på G? update smile

Audi A4 Avant 1.8TS "RoadlakeAudin" (2003)
OpelMannenRacing Allmänt galen
12 september 2009 · 219 Inlägg

virre_one skrev:
vad händer då? nått nytt på G? update smile

nja, insett hur värdelös efter vägen den är och blivit såld på merca typ, just nu är den överfylld med gamla opeldelar, men i övrigt har väll egentligen inget hänt, finns dock en chans att den säljs, men ska leta fram lite lister, en bukplast och sen lacka lite, har köpt färg, sen kanske den säljs, så om någon vill byta mot en Mercedes W124 eller W202 så säg till smile

OpelMannenRacing Allmänt galen
14 september 2009 · 219 Inlägg

Bilen står igen, ena xenonlyset har slocknat, så nu blir det tuffa snik H4 istället sad men de värre, blinkar röda varningslampor på panelen hmm

te_wik Forummoderator
14 september 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Bilen står igen, ena xenonlyset har slocknat, så nu blir det tuffa snik H4 istället sad men de värre, blinkar röda varningslampor på panelen hmm

Vilka röda lampor blinkar?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
14 september 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:
Bilen står igen, ena xenonlyset har slocknat, så nu blir det tuffa snik H4 istället sad men de värre, blinkar röda varningslampor på panelen hmm

Vilka röda lampor blinkar?


Mvh Tommy

Motortemplampan blinkar titt som tätt, även fast bilen är nystartad och tempmätaren inte börjat röra sig, de första bilen kör över ett sandkorn typ så blinkar de

Rquired Allmänt envis
14 september 2009 · 12 512 Inlägg

Elfel är underbara, eller inte sad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
te_wik Forummoderator
14 september 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:
Bilen står igen, ena xenonlyset har slocknat, så nu blir det tuffa snik H4 istället sad men de värre, blinkar röda varningslampor på panelen hmm

Vilka röda lampor blinkar?


Mvh Tommy

Motortemplampan blinkar titt som tätt, även fast bilen är nystartad och tempmätaren inte börjat röra sig, de första bilen kör över ett sandkorn typ så blinkar de

Så är det på min gamla 100 - 86. Ta bort nivågivaren under expantionskärlet och bygla kontakten med en ståltråd eller kabel eller nåt för att se ifall det är fel på givaren.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
14 september 2009 · 219 Inlägg

Rquired skrev:
Elfel är underbara, eller inte sad

liten fördel att man nyligen suttit på tredagars fordonselkurs med F**d... men jag håller mig helst borta från el ändå, men jag ska ju inte vara så förvänad, stockholmsbil (räddades från helvetet 2005), 26770 mil och 12 ägare inkl mig sätter ju sina spår

Rquired Allmänt envis
14 september 2009 · 12 512 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

Rquired skrev:
Elfel är underbara, eller inte sad

liten fördel att man nyligen suttit på tredagars fordonselkurs med F**d... men jag håller mig helst borta från el ändå, men jag ska ju inte vara så förvänad, stockholmsbil (räddades från helvetet 2005), 26770 mil och 12 ägare inkl mig sätter ju sina spår

Att gå lös på bilen med en burk elspray hjälper mot en del skit smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
OpelMannenRacing Allmänt galen
14 september 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:

Vilka röda lampor blinkar?


Mvh Tommy

Motortemplampan blinkar titt som tätt, även fast bilen är nystartad och tempmätaren inte börjat röra sig, de första bilen kör över ett sandkorn typ så blinkar de

Så är det på min gamla 100 - 86. Ta bort nivågivaren under expantionskärlet och bygla kontakten med en ståltråd eller kabel eller nåt för att se ifall det är fel på givaren.



Mvh Tommy

ahh, tackar, ska se till helgen då jag är hemma hos föräldrarna där bilen står just nu, hoppas det är enkelt att fixa felet...

NJ_
14 september 2009 · 2 118 Inlägg

mindre kul med lampor som tänds å håller på, har själv en checkengine lampa som börjar lysa i tid och otid tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
OpelMannenRacing Allmänt galen
15 september 2009 · 219 Inlägg

den lampan är mindre kul tongue jo blinkande lampor är irriternade...

OpelMannenRacing Allmänt galen
21 september 2009 · 219 Inlägg

ny front, baklucka och ratt på g

Fronten byts ut pga = fågeln roger ville visst dö smile
Baklucka = ROST + att jag blir av med det trasiga baklyset på samma gång
Ratt = visst är det kul då man får små kulor av ratten i handen då man styr? smile jo den är jävligt sliten

skulle även vilja ha i en billig takvinge till denna

för övrigt så blinkar det lampor än, men bilen går och jag vet att inget är allvarligt så det får va

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang