Eftersnack: Street Car Fest Finalen, 24-25/10

Munkens
29 oktober 2009 · 349 Inlägg

Jag uttryckte min besvikelse på Street Cars Fest sida på Facebook, då fick jag det här som svar: "Håller inte med. Om man "bara" kom för att titta på bilarna har man inte fattat konceptet."

Ja marknadsför man sig som en BILSHOW och "VÄLKOMMEN TILL HÖSTENS GALNASTE BILSHOW MED SVERIGES HETASTE BILAR!" så måste man väl förstå att folk blir besvikna om det står trettio bilar på en yta av 200kvm. Jag är personligen inte intresserad av underklädesmodeller som krålar på nån huv och ser allmänt skitnödiga ut...

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
Rock-Star
29 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

för den där jäkla femundringen skulle man få riktigt bra mat, tält överallt en snygg dekor och inredning, gasolbrännaren för at hålla värmen, entertainment , bilar att se, DJ på plats, med mera..

Senast redigerat av Residence (29 oktober 2009)

Blue_celicA
29 oktober 2009 · 243 Inlägg

Personligen så tänker jag ALDRIG ställa ut igen om det inte finns spärrar eller dylikn. som spärrar av besökarna från att kladda på ens bil.  Jag vet inte hur många gånger jag fick säga åt fotograferna som luta mot min bil med deras stora väskor att hålla avstånd, 2 st beundra mina dörrar så pass mycket att de börja leka med dom o drog dom utåt istället för ner (inte för att de ens fick röra bilen) och lät deras barn luta, samt sätta sig i bilen... Men det som irritera mig mest var när en kvinna tog för sig genom att sätta sig i bilen, o så pass klumpig som hon var så krocka hon med allt på vägen in, jag hann inte säga åt när hon va påväg in så när hon väl var inne så tänkte jag ''äh låt henne ta sina kort nu när hon e inne'' Hennes man stod utan för o fota då en annan man helt plötsligt for in i min bil, eller rättare sagt DÖK o la sig på från ena sidan till den andra med en ÖL i handen, jag vart riktigt sur o tog honom i tröjan o drog ut honom, han börja genast skrika ''ta det lugnt'' o när ja väl fick ut honom och kvinnan skällde jag ut honom genom o säga att ingen av oss därinne uppskattar sånna typer som honom, vi fan lägger ner både tid pengar och framförallt våra själar i våra byggen o så kommer skithögar som honom och bara river allt på en sekund, vi uppskattar inte ens att någon lutar mot vår bil, o så kommer han med en öl...efter att ha skämts så bad hanom ursäkt och skaka hand... jag gjorde det mest för att han var påverkad och man vet aldrig om han sular iväg en flaska på bilen när jag vänder ryggen...så jag stod kvar tills kl 1 pga att jag inte ville ha min bil saboterad av ngt fyllo, då mycket folk vart fulla på kvällen. kort sagt så ställer jag inte ut min bil om det inte finns avspärrningar och alkohol inblandat, men för övrigt så vart det roligt när det väl vara, och man träffa på en hel del nya och inspirerande människor samt byggen!

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
29 oktober 2009 · 735 Inlägg

Blue_celicA skrev:
Personligen så tänker jag ALDRIG ställa ut igen om det inte finns spärrar eller dylikn. som spärrar av besökarna från att kladda på ens bil.  Jag vet inte hur många gånger jag fick säga åt fotograferna som luta mot min bil med deras stora väskor att hålla avstånd, 2 st beundra mina dörrar så pass mycket att de börja leka med dom o drog dom utåt istället för ner (inte för att de ens fick röra bilen) och lät deras barn luta, samt sätta sig i bilen... Men det som irritera mig mest var när en kvinna tog för sig genom att sätta sig i bilen, o så pass klumpig som hon var så krocka hon med allt på vägen in, jag hann inte säga åt när hon va påväg in så när hon väl var inne så tänkte jag ''äh låt henne ta sina kort nu när hon e inne'' Hennes man stod utan för o fota då en annan man helt plötsligt for in i min bil, eller rättare sagt DÖK o la sig på från ena sidan till den andra med en ÖL i handen, jag vart riktigt sur o tog honom i tröjan o drog ut honom, han börja genast skrika ''ta det lugnt'' o när ja väl fick ut honom och kvinnan skällde jag ut honom genom o säga att ingen av oss därinne uppskattar sånna typer som honom, vi fan lägger ner både tid pengar och framförallt våra själar i våra byggen o så kommer skithögar som honom och bara river allt på en sekund, vi uppskattar inte ens att någon lutar mot vår bil, o så kommer han med en öl...efter att ha skämts så bad hanom ursäkt och skaka hand... jag gjorde det mest för att han var påverkad och man vet aldrig om han sular iväg en flaska på bilen när jag vänder ryggen...så jag stod kvar tills kl 1 pga att jag inte ville ha min bil saboterad av ngt fyllo, då mycket folk vart fulla på kvällen. kort sagt så ställer jag inte ut min bil om det inte finns avspärrningar och alkohol inblandat, men för övrigt så vart det roligt när det väl vara, och man träffa på en hel del nya och inspirerande människor samt byggen!

Det var just sån't här jag befarade, och skrev om i inför-tråden!
Hoppas att din bil klarade påhoppen utan skador.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Bilgalningen Bildelsskruvare
30 oktober 2009 · 255 Inlägg

Jag har varit på ALLA SCF på hösten + en del på sommaren. Å det har blivit sämre å sämre... Jäkligt trist att de ska va så, då de va så förbaskat bra förr! Men antaligen har vi alla blive mer kräsen åxå, så det har nog me de å gör åxå. Men man kanske kan skippa Touren ett år å kanske satsa på ett vår- event & sen sedvanliga finals på hösten. Å försöka få det som "förr" på nåt vis.
Obs, Dock var jag inte på Finals i år, hade ingen möjlighet, så hur det var där vet ja ej med egna ord.

My life, My mess
Nafets86
30 oktober 2009 · 821 Inlägg

känns ändå efter allt ni skrivit som man gjorde rätt som gjorde annat under helgen istället!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
FenixxLasse
30 oktober 2009 · 113 Inlägg

Jag tyckte oxå det va nog så litet, i alla fall till dom pengarna man betalade in sej för. Åkte ända från Luleå så hade ju en bit oxå. Dock är jag en av dom som gillade brudarna, tog mej till å med nån cider men blev aldrig full i ordets rätta bemärkelse.smile Så jag och mina polare hade skoj som fan, dock även utanför träffen, åkte omkring lite varstans å träffade mer folk från norr som va där nere.
Jag är nog en av dom få som är positivt inställd, faktiskt mycke på grund av att man kunde gå nära bilarna å kolla (nej jag hängde inte in i dom å repade sönder nå lackeringar, jag håller på med bilar själv å vet vilka pengar å slit det handlar om).
Men ser gärna att det blir större till nästa år, annars vete d fan om man tar sej tid å råd att åka så långt igen.

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
31 oktober 2009 · 271 Inlägg

Blue_celicA skrev:
Personligen så tänker jag ALDRIG ställa ut igen om det inte finns spärrar eller dylikn. som spärrar av besökarna från att kladda på ens bil.  Jag vet inte hur många gånger jag fick säga åt fotograferna som luta mot min bil med deras stora väskor att hålla avstånd, 2 st beundra mina dörrar så pass mycket att de börja leka med dom o drog dom utåt istället för ner (inte för att de ens fick röra bilen) och lät deras barn luta, samt sätta sig i bilen... Men det som irritera mig mest var när en kvinna tog för sig genom att sätta sig i bilen, o så pass klumpig som hon var så krocka hon med allt på vägen in, jag hann inte säga åt när hon va påväg in så när hon väl var inne så tänkte jag ''äh låt henne ta sina kort nu när hon e inne'' Hennes man stod utan för o fota då en annan man helt plötsligt for in i min bil, eller rättare sagt DÖK o la sig på från ena sidan till den andra med en ÖL i handen, jag vart riktigt sur o tog honom i tröjan o drog ut honom, han börja genast skrika ''ta det lugnt'' o när ja väl fick ut honom och kvinnan skällde jag ut honom genom o säga att ingen av oss därinne uppskattar sånna typer som honom, vi fan lägger ner både tid pengar och framförallt våra själar i våra byggen o så kommer skithögar som honom och bara river allt på en sekund, vi uppskattar inte ens att någon lutar mot vår bil, o så kommer han med en öl...efter att ha skämts så bad hanom ursäkt och skaka hand... jag gjorde det mest för att han var påverkad och man vet aldrig om han sular iväg en flaska på bilen när jag vänder ryggen...så jag stod kvar tills kl 1 pga att jag inte ville ha min bil saboterad av ngt fyllo, då mycket folk vart fulla på kvällen. kort sagt så ställer jag inte ut min bil om det inte finns avspärrningar och alkohol inblandat, men för övrigt så vart det roligt när det väl vara, och man träffa på en hel del nya och inspirerande människor samt byggen!

Det var precis sånt där vi diskuterade ett bra tag före finalen. Att det skulle bli så som du skriver om. Och tänk va rätt vi hade! Vi skulle aldrig ställa ut bilen på ett sånt trångt ställe där det dessutom serveras alkohol. Det e som bäddat för trubbel. mad

// Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
Blue_celicA
31 oktober 2009 · 243 Inlägg

MrH skrev:

Blue_celicA skrev:
Personligen så tänker jag ALDRIG ställa ut igen om det inte finns spärrar eller dylikn. som spärrar av besökarna från att kladda på ens bil.  Jag vet inte hur många gånger jag fick säga åt fotograferna som luta mot min bil med deras stora väskor att hålla avstånd, 2 st beundra mina dörrar så pass mycket att de börja leka med dom o drog dom utåt istället för ner (inte för att de ens fick röra bilen) och lät deras barn luta, samt sätta sig i bilen... Men det som irritera mig mest var när en kvinna tog för sig genom att sätta sig i bilen, o så pass klumpig som hon var så krocka hon med allt på vägen in, jag hann inte säga åt när hon va påväg in så när hon väl var inne så tänkte jag ''äh låt henne ta sina kort nu när hon e inne'' Hennes man stod utan för o fota då en annan man helt plötsligt for in i min bil, eller rättare sagt DÖK o la sig på från ena sidan till den andra med en ÖL i handen, jag vart riktigt sur o tog honom i tröjan o drog ut honom, han börja genast skrika ''ta det lugnt'' o när ja väl fick ut honom och kvinnan skällde jag ut honom genom o säga att ingen av oss därinne uppskattar sånna typer som honom, vi fan lägger ner både tid pengar och framförallt våra själar i våra byggen o så kommer skithögar som honom och bara river allt på en sekund, vi uppskattar inte ens att någon lutar mot vår bil, o så kommer han med en öl...efter att ha skämts så bad hanom ursäkt och skaka hand... jag gjorde det mest för att han var påverkad och man vet aldrig om han sular iväg en flaska på bilen när jag vänder ryggen...så jag stod kvar tills kl 1 pga att jag inte ville ha min bil saboterad av ngt fyllo, då mycket folk vart fulla på kvällen. kort sagt så ställer jag inte ut min bil om det inte finns avspärrningar och alkohol inblandat, men för övrigt så vart det roligt när det väl vara, och man träffa på en hel del nya och inspirerande människor samt byggen!

Det var just sån't här jag befarade, och skrev om i inför-tråden!
Hoppas att din bil klarade påhoppen utan skador.

som tur är så klarade bilen sig utan skador, tur för dem!

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
emi_lia
1 november 2009 ·

Henrik Elg skrev:
Jag fick best in show med passaten....

Grattis Henke smile

Henrik Elg Bilbyggare!!!
1 november 2009 · 595 Inlägg

emi_lia skrev:

Henrik Elg skrev:
Jag fick best in show med passaten....

Grattis Henke smile

Tackar man för...

JalleGraphics JalleGraphics.com
1 november 2009 · 984 Inlägg

Gratulerar Henke

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography
Blue_celicA
1 november 2009 · 243 Inlägg

Är det någon som vet vart man kan få tag i mer bilder från scf?

det var väldigt många fotografer som fota betydligt mkt mer än det som lagts upp

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang