3134
Sök

Speciellt vax till vit bil?

040 RedLine
1 219 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Hej, jag älskar att vaxa bilar, faktiskt riktigt kul! Men nu så blev det så att jag skaffade mig en vit bil... Så man ser liksom inte när vaxet har torkat riktigt och var man lagt på och inte lagt på. Detta gör vaxningen rigtigt jobbig, jag stör mig som fan:(

Undrar nu om det finns till exempel ett vax som blir svart när de torkar eller nått?
Borde ju finnas när det finns så många vita bilar...

Tacksam för svar
Mvh BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

1 488 Inlägg
3 november 2009
Även på vita bilar ser man ju som en svagare hinna av vaxet när det torkat, finns vad jag vet inget vax med någon speciell färg, gällande torkningen, delar du in motorhuven i 4 delar borde du inte missa något när du torkar.

593 Inlägg
3 november 2009
Använd en bygglampa tex? Alternativt får du vara mer nogrann vid påläggningen så du vet säkert att du inte missat någon fläck...

040 RedLine
1 219 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
itouch skrev:
Även på vita bilar ser man ju som en svagare hinna av vaxet när det torkat, finns vad jag vet inget vax med någon speciell färg, gällande torkningen, delar du in motorhuven i 4 delar borde du inte missa något när du torkar.

Man ser det men inte alls så bra som jag vill se det. Nä men kaske bara får acceptera att det inte är så kul att vaxa min bil:P

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 november 2009
Vill minnas att t.ex. Turtle Metallic Wax blir blått när de torkat och är redo för avtorkning, möjligt att fler av deras produkter blir de?

4 586 Inlägg
4 november 2009
mitt vax jag kör med kan ligga på i 30 sekunder eller 2 timmar sedan torkas av

Kan läggas på hela fordonet sedan ta en fika eller något och torka sedan av bilen

Vaxet jag pratar om är Platinum ifrån smartab

Sedan med hjälp av bygglampa ser du vart du varit eller inte
Senast redigerat av jocke_gronberg (4 november 2009)

Gorgilus addictus
4 770 Inlägg
4 november 2009
BrajjAxx skrev:
itouch skrev:

Man ser det men inte alls så bra som jag vill se det. Nä men kaske bara får acceptera att det inte är så kul att vaxa min bil:P

Gör som Itouch säger. Dela upp det i delar. Så går det inte att missa något.

Gjorde själv så med min gamla 240 och det blev alltid kalas när man delade upp det smile

Allt för den där jävla hatten!

040 RedLine
1 219 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
BrajjAxx skrev:
itouch skrev:

Gör som Itouch säger. Dela upp det i delar. Så går det inte att missa något.

Gjorde själv så med min gamla 240 och det blev alltid kalas när man delade upp det smile

ja får nog göra de, och kollla från sidan kanske så ser man där det glänser och inte glänser;)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sök