röda randen utesluten. MEN, ska jag fixa svart rand eller ingen alls?

falloutboy
1 september 2006 · 1 723 Inlägg

Att lacka vitt är helt rätt. Men den röda randen är helt fel. Om du vill ha en rand, så svart isf.

aaronp
1 september 2006 · 95 Inlägg

Android skrev:

GT90 skrev:
Svart sripe o vita hjulsidor blev jäkla läckert..

Jag håller helt med!
Egentligen är jag kanske mer för helvit och kanske att du skaffar andra fälgar till den, men lackar du fälgarna tycker jag att den svarta stripen till gav en hel del karaktär. smile

mm... nu har jag kommit till det beslutet att det står mellan att lägga till en svart rand eller köra på helvitt. rött är borta ur bilden.

THEBADGUY Gorgilus addictus
1 september 2006 · 4 739 Inlägg

Kör med hel vitt! De hade sett bäst ut^^

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Ony Starmate
1 september 2006 · 41 Inlägg

tycker du ska ha en svart linje som ger lite kontrast till resten av bilen

BMW 325i (1994)
aaronp
1 september 2006 · 95 Inlägg

Ony skrev:
tycker du ska ha en svart linje som ger lite kontrast till resten av bilen

ja... tror det skulle kunna bli snyggt. men jag får se om randen ska på när jag målat allt i vitt.

Peacerich
2 september 2006 · 273 Inlägg

Tycker du ska lacka grillen också vit wink

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
FL3JM Inga konstigheter
2 september 2006 · 2 064 Inlägg

Måla ALLT vitt, tackräckena också. Ta bort ford-loggan också och måla grillen vit. Skaffa vita blinkers också.
Går det inte att ta bort listen som går längs med sidan? (Den där du undrar om du ska ha stripe på eller inte.) Om du ändå ska lacka kan du ta bort den, är det massa hål bakom så svetsa igen dom bara. Det är snyggast med cleant stuk!

Figgy
2 september 2006 · 157 Inlägg

Jag tyckte dendär med svart rand var snyggast ^^

BMW 735i (1996)
aaronp
2 september 2006 · 95 Inlägg

FL3JM skrev:
Måla ALLT vitt, tackräckena också. Ta bort ford-loggan också och måla grillen vit. Skaffa vita blinkers också.
Går det inte att ta bort listen som går längs med sidan? (Den där du undrar om du ska ha stripe på eller inte.) Om du ändå ska lacka kan du ta bort den, är det massa hål bakom så svetsa igen dom bara. Det är snyggast med cleant stuk!

hmm, det var en ny intressant tanke, det där med att avlägsna listen helt. problemet är att den är limmad med ngt kladd. blir kanske ett fasligt sjå att få bort allt lim. eller finns det simpla metoder att bruka?

sen huruvida jag ska måla railsen vita får jag ta en titt på i photoshop. ska bli intressant o se.

grillen däremot ska jag låta va svart till en början iaf. en sak i sänder smile tycker att vissa svarta detaljer ger lite schyssta kontraster. men jag ska photoshoppa på det också.

FL3JM Inga konstigheter
2 september 2006 · 2 064 Inlägg

Det finns många bra limbortagningsmedel att använda mot limresterna. För att få bort listen kan du värma den lite eller låta den stå i sol ett tag, sen tar du fiskelina bakom och "sågar" dig genom. Det är ofta en tunn skumgummi-lim-grej bakom, brukar vara enkelt att få bort med fiskelinemetoden då. Annars äre bara rycka, du ska ändå lacka. smile

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 september 2006 · 1 660 Inlägg

FL3JM skrev:
Måla ALLT vitt, tackräckena också. Ta bort ford-loggan också och måla grillen vit. Skaffa vita blinkers också.
Går det inte att ta bort listen som går längs med sidan? (Den där du undrar om du ska ha stripe på eller inte.) Om du ändå ska lacka kan du ta bort den, är det massa hål bakom så svetsa igen dom bara. Det är snyggast med cleant stuk!

Det går ju att lacka listen också..

Saimen
3 september 2006 · 70 Inlägg

bort med allt !

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
MilleN
3 september 2006 · 9 108 Inlägg

Det finns en anledning till att dom kallas 'gubb-stripes' wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang