Tänkte sätta igång med att formgjuta en baslåa till en Golf MkIV. Lådan kommer sitta bakom vänstra hjulhuset i bagaget. Jag har räknat ut att dess volym kommer bli ca 13 liter. Har kollat lite på 10" basar, lutar åt denna: Lightning Audio B3.10.4 på BRL.
Tänkte sätta igång med att formgjuta en baslåa till en Golf MkIV. Lådan kommer sitta bakom vänstra hjulhuset i bagaget. Jag har räknat ut att dess volym kommer bli ca 13 liter. Har kollat lite på 10" basar, lutar åt denna: Lightning Audio B3.10.4 på BRL.
Undrar nu om volymen är tillräcklig??
Står i spec;en till basen, gå in på hemsidan å kolla.. lr vet du vad? Jag e på schysst humör ida så jag gör d åt dig;)
Hur stora lådor/ritningar man ska ha finns ofta/alltid med basarna. Sen om man änvänder deras rekomendationer är upp till dig. du kan sätta basen i ett smyckeskrin eller en delfinbassäng. Asså det rekomenderade liter antalet som i ditt fal lightning har är för just den basen och för deras typ av önskad bas eller den som dom anser vara optimal. visst liten låda kan vara slitsam för basen då trycket i lådan blir högre och kan till och med paja den och i för stor låta så "flåsar" det bara men det finns igentligen ingen exakt liter för hur lådan ska vara. Utan vad du är ute efter. Det handlar ju givetvis om omgivningen oxå vilken typ av bas du hör i slutända. I ett slutet rum hör du ju knappt och i ett öppet äggformat rum låter det kanon.
Så mitt råd om du inte vill bygga 10 lådor i jakt på just den basen du vill ha så försök hitta en så nära rekomenderat som finnsför just den base. vilket säkert liggersom tidigare sa 20-30l på en 10" Hoppas du fick någon klarhet i det
Köp spray lim och limma fast första lagret glasfiber väv mot sidan som du ska plasta av.Annars är det ruskigt svårt att få ett fint jämnt lager av sidan som du ska plasta av.newtons lag :-(