Hej behöver LITE hjälp m m5 service

dangerfati
2 september 2006 · 24 Inlägg

jag tänkte byta tänstift,olja ,olja filter men har ingen aning om vart stiften sitte,är det nåt speciell nyckel till stift ? och olja filtret tror jag sitter ungefär under insug. har jag rätt ? tackar för svar  mvh

Nissan GT-R (2012)
jonTe
3 september 2006 · 5 710 Inlägg

Har man inte den kunskapen om vart dessa delar sitter bör man nog inte försöka byta dessa själv.
Även om det är tämligen enkelt finns det vissa saker att tänka på och fällor man kan trampa i.
Låt en verkstad byta delarna åt dig istället wink

MVH Jonas
..............
dangerfati
3 september 2006 · 24 Inlägg

tack för tipsen jonte ,,men jag vill serva den själv,,behöver bara veta vart stiften sitter utan att bara skruva här o där  ,,, har sevad hundra tals bilar ,,,(vill bara vara försiktig med min pärla) mvh

Nissan GT-R (2012)
Miklen
3 september 2006 ·

om du servat 100 tals bilar så borde du veta vart du hittar stiften och resten av grejerna..sen kan d ju va en jädra fördel om du säger va d e för bil

Senast redigerat av Miklen (3 september 2006)

jonTe
3 september 2006 · 5 710 Inlägg

Miklen skrev:
..sen kan d ju va en jädra fördel om du säger va d e för bil

Tolkar rubriken att det är en M5:a....men det é klart...den finns ju i en mängd olika utföranden.

>>dangerfati, tändstiften sitter i toppen precis som de andra bilarna du skruvat med.

MVH Jonas
..............
The_Dude
3 september 2006 · 550 Inlägg

dangerfati skrev:
är det nåt speciell nyckel till stift ?  mvh

Om du servat hundratals bilar. Varför frågar du då om där finns nån speciell nyckel????

Har du druckit mycket Loka???

bumpe Lastbilsmekaniker
3 september 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, det är lite befogat att fråga om nyckel, M3 E30 har 18mm som måste vara extremt tunnväggig... Har du en 8:a eller 6:a?? På sexorna sitter de under locket mitt emellan kammarna åttan vet jag inte...

dangerfati
3 september 2006 · 24 Inlägg

tack bumpe för hjälpen,ni andra kan slänga sig i väggen,kan ni inte bara hjälpa istället för spela allan ballan,om ni inte har förståt,, det är första gången jag äger en m5 a,det är väll inte lika enkelt  o serva en m5 a, som en golf,

Nissan GT-R (2012)
bumpe Lastbilsmekaniker
4 september 2006 · 3 878 Inlägg

Är ju inte säker på att m5 har samma men det kan vara lite speciellt på M motorerna... Men rent tekniskt så är det ju samma sak... Stiften ska ju dras lika hårt som vanligt...

The_Dude
5 september 2006 · 550 Inlägg

varför är det svårare att serva en M5 än en Simka ?????

bumpe Lastbilsmekaniker
5 september 2006 · 3 878 Inlägg

Egentligen inte svårare bortsett från att det kan vara annorlunda nyckel och extremt djupa toppar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang