Autoleads Powerblock

Herr_Talladega V.I.P
3 september 2006 · 286 Inlägg

Kopplade in powerblocket, den har inbyggd voltmeter och dioder på vilka "kanaler" som de är ström i och märkte då att den aldrig stänger av sig, ganska logiskt eftersom de är permanent ström.
Ska man sätta brytare på jordkabeln (2.5mm2), ingen större lust att ha en på + matningen som är 50mm2 eftersom man är tvungen att sätta på den varje gång stegen ska ha ström.

Går de att lösa på något annat sätt?

Xoff Volvo tönt... =)
3 september 2006 · 2 344 Inlägg

powerblocket har en remoutkoppliong någon stans som troligen e bryggad nu.. kolla runt, hittar du den kopplar du bort bryggan å koplar stegets remout på den, woala problemet löst...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Herr_Talladega V.I.P
3 september 2006 · 286 Inlägg

Har du kikat på den elelr gissar du bara? Vad skulle vara bryggkopplat?

gurenius
4 september 2006 · 1 631 Inlägg

Sanny skrev:
Ska man sätta brytare på jordkabeln (2.5mm2), ingen större lust att ha en på + matningen som är 50mm2 eftersom man är tvungen att sätta på den varje gång stegen ska ha ström.

Har du verkligen 2.5 kvadrat jord till 50 kvadrat? Felskrivning?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
freddan70 Team Tondöv
4 september 2006 · 649 Inlägg

antar att det är jorden till blockets voltmeter som avses.

varför inte låta den vara på? är ju inte direkt så att det drar så mycket ström att batteriet dras ur..

Herr_Talladega V.I.P
4 september 2006 · 286 Inlägg

freddan70 skrev:
antar att det är jorden till blockets voltmeter som avses.

varför inte låta den vara på? är ju inte direkt så att det drar så mycket ström att batteriet dras ur..

Precis.

Men de måste väl kunna gå att lösa?

bumpe Lastbilsmekaniker
4 september 2006 · 3 878 Inlägg

Ja troligtvis så finns det en remout som du kopplar tillstegets remout ingång och tar bort bryggan... Lägg upp en bild på anslutningarna så ska vi se om det finns nån remout...

Senast redigerat av bumpe (4 september 2006)

Herr_Talladega V.I.P
4 september 2006 · 286 Inlägg

Det finns ingen remoteingång.
En ingång för 50mm2 och två 25mm2 ut med skruvar till dessa. Enda kopplingen som finns är en metallbit till jorden för voltmetern som sitter på ena örat där man fäster blocket.

Xoff Volvo tönt... =)
4 september 2006 · 2 344 Inlägg

tycker jag verkar dåligt... men då har jag en annan lösning köp ett relä som du kopplar remouten på, igenom relät så drar du jord till blocket...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Herr_Talladega V.I.P
4 september 2006 · 286 Inlägg

Den lösningen som jag hade tänkt mig är att bara ha en strömbrytare - typ "killswith" på jorden, tror de kan bli rätt snyggt, så kan jag sätta på voltmetern när jag känner för det.

Men hur löser man de på kondar som har voltmeter, lyser de hela tiden?

cvx
5 september 2006 · 71 Inlägg

Den jag hade startade om stömmen ändrade sig runt 4-5A i systemet, sen stängdes den av efter en minut om det inte ändra sig typ..

Volvo 945 (1997)
Xoff Volvo tönt... =)
5 september 2006 · 2 344 Inlägg

den kondingen jag hjälpte en polare skruva i sin bil hade en remout kontakt, därför jag först tänkte att ett powerblock med voltmätare också borde had d...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang