tja jag har hört att man inte ska chipa en bil som har gått för långt o då undrar jag först hur långt ska den ha gått max för att man ska kunna chipa o om den gått längre är det dyrt att renovera en motor? typ saab 9-3/9-5 98-00?
frågar man trimfirmorna så säger dom att det inte är milen som e problemet utan att motorn måste vara frisk och välservad sen så kanske man ska ta det lite lugnt med en motor som har gått 35000 mil
Vi har i garaget skruvat isär Volvo-motorer (gamla röd-block) som har gått 60.000 mil och alla lager har varit helt "nya" i dom. Å andra sidan så kan motorer som har gått 10.000 mil vara dyngslut.
JonTe har helt rätt.
Notera att diskussionen gällde "normal" chippning. Skall man ta ut mycket effekt så är det andra regler.
/Göran
Mattias_88 skrev:
hmm tänkte quarnis säger de i street extrem lr va de är att man inte ska chipåa motorer som gått över 20 000 mil..
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
aha okej nae..men till en början innan jag har jobb så kanske de kan räka med max chip o kanske filter o avgassystem o kanske en dump lr nåt.. till projekt arbete asså.