vilka egenskaper får bilen med 1 dämpare än med 2 dämpare ljudmässigt?

Mataten
9 september 2006 · 104 Inlägg

Har någon tips på vad som sker. Har monterat 2 1/2tum ferrita med 2 dämpare. Vill få fram turbosången lite bättre.Just nu är det standardljud och inget mer. Om jag tar bort främre dämpare och behåller bakre,vad sker då?
Kan någon mer erfaren svara på dessa enkla frågor?

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla
LillNaisarn
10 september 2006 ·

Mataten skrev:
Har någon tips på vad som sker. Har monterat 2 1/2tum ferrita med 2 dämpare. Vill få fram turbosången lite bättre.Just nu är det standardljud och inget mer. Om jag tar bort främre dämpare och behåller bakre,vad sker då?
Kan någon mer erfaren svara på dessa enkla frågor?

nu får ngn rätta mig om det är helt galet , men det blir fel motstånd ? och det är inte bra med fel motstånd !

Ford_Green
10 september 2006 · 62 Inlägg

Har man turbo lär det inte vara några problem att få för lite motstånd.. bara sug motorer som vill ha lite motstånd.

Mataten
10 september 2006 · 104 Inlägg

Ford_Green skrev:
Har man turbo lär det inte vara några problem att få för lite motstånd.. bara sug motorer som vill ha lite motstånd.

Så det är bara att byta främre mot en rak tube?Sen blåsa på som f-n! (ursäkta uttrycket)
Ska ske omgående isf. smile

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla
Silver
10 september 2006 · 16 Inlägg

På en golf 2 gti körde jag med en dämpare bak (2.5") och det lät mycket, har man en till dämpare fram får man mindre resonans inne i bilen. Det är vad jag har att erfara. På T5:an har jag ingen bakre dämpare utan ett rör sista biten, låter lite diskret...
Det är bara att prova sig fram... lycka till

Silver
10 september 2006 · 16 Inlägg

glömde skriva att på golfen var det ingen katt, bara ett långt rör. Det borde låta bra med en dämpare i ditt fall...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang