3786
Sök

Dyr el i ditt garage eller hem? Tänk på detta innan du röstar på sönda

Saab raggare : )
887 Inlägg
12 september 2006
off topic kanske ?

Turbo.. Because Im worth it :)

787 Inlägg
12 september 2006
Bara för att säga, kolla lite på sändningen på SVT mellan Person - moderatsnubben, tyckte person "ägde" upp denna moderat ganska skapligt, 50 spänn på att han grät efteråt smile

Allvarligt:
Moderaterna = Skräp
Sosarna = Lite mindre skräp

eather way - you lose

BTW: God natt!! =/
Senast redigerat av AlvereZ (12 september 2006)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 september 2006
AlvereZ skrev:
Bara för att säga, kolla lite på sändningen på SVT mellan Person - moderatsnubben, tyckte person "ägde" upp denna moderat ganska skapligt, 50 spänn på att han grät efteråt smile

Allvarligt:
Moderaterna = Skräp
Sosarna = Lite mindre skräp

eather way - you lose

BTW: God natt!! =/

(Carnageman förlåt för att vi byter ämne!)

Vad var det persson gjorde som ägde Reinfeldt?
Att han sket fullständigt i dm reglerna de hade satt upp för debatten?
"På varannan fråga sita ordet" Hur många frågor höll persson käften när Reinfeldt sagt sitt???
njaaaa..

Rallyförare
1 075 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Vem sa att Person ägde?
http://www.sr1.se/duell.jpg
http://www.sr1.se/valspecial.jpg

Något som borde intressera oss här är att när Sossarna tog makten 1994 kostade en liter bensin runt 5:- och en liter diesel 3.50:-
450% av bensin & dieselpriset idag är skatt. Runt 9:- med andra ord
Senast redigerat av carnageman (12 september 2006)

945 Inlägg
12 september 2006
Skulle gärna se ett maktskifte. Inte för att jag tror allt kommer bli bättre men de lär inte bli sämre.De enda politikerna tycks göra idag är att trampa i klaveret.

787 Inlägg
12 september 2006
Ska man lita på Expressens tester, dom ägs ju av moderater tongue

Väg för och nackdelar så kommer ni också inse att det är socialdemokraterna man ska rösta på...
Spelar ju ingen roll om skatten per liter är 7 KR, nånstans ska ju politikerna plocka fram dom där pengarna....

Vann fredrik den, lol!! Han stod ju bara där med sitt barn-nylle och blev ägd av smilande goran...

Göran äger helt klart, Sossarna kommer att sitta kvar,...

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 september 2006
För mig e valets stor frågor alla de skatter som finns idag å att få riktig snurr på företagandet... Så som det är idag skattas det åt helvete för mkt! Det ska löna sig att jobba å för att alla ska kunna jobba så måste det löna sig att anställa folk... Så ner med skatterna, avgifterna å allt annat trams som vi straffas med! Låt folk ha en rimlig chans att tjäna pengar som de kan handla för så företagen hålls levande! Så byt nu regering så det blir lite rörelse i grytan! Sossarna har ju haft en eveighet på sig att genomföra både det ena å det andra...men inget sker..inte åt rätt håll iaf!

*blå från topp till tå!*

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 september 2006
Man ska inte sänka skatterna det speglar sig endast i välfärden sedan däremot ska man beskatta rätt.
Som tex moderaternas förslag att slopa fastighetskatten var befängd.
Kan det bli bättre än att beskatta något som står i fasta block över hela landet.
Sänk skatterna där det gör nytta för låginkomsttagare och dyligt så att det skapas fler jobb.
Att sen sossarna inte lyckats med det är en sak.
Jag är varken Röd eller blå ska tillläggas.
Och nej jag är inte låginkomstagare utan har det bra med bra jobb men tycker ändå att alla borde ha det bra som förkänar det.
Alla som vill jobba och kan jobba ska uppmuntras och ha möjlighet till det.
Däremot kan man bli sjuk och det kan drabba vem som helst så foten står inte hos något av topppartierna då dom har lika dålig politik i båda fallen.
Man måste väga frågorna.
Likaväl är det beklagligt att det inte finns något parti med en riktig invandrar politik som är ett riktigt stort problem ute i sammhället.
Jä jä politik suger men som sagt val.. och det känns som det inte finns något bra att rösta på utan bara något som är mindre dåligt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Live the dream
358 Inlägg
12 september 2006
Rösta??....Vad då rösta?
Jag är född i Stockholm (på SÖS), tog mitt vett tillfånga och flyttade till GbG.
Här har jag bott i större delen av mit liv.
Jag har alltid jobbat och betalat min skatt och mycket mer där till, men jag FÅR inte rösta.
Varför?...Jo jag har en far som var Norsk medborgare, när jag föddes på -60talet så följde barnens medborgarskap faderns...altså är jag norsk och FÅR inte rösta fast jag är född här och dragit minst lika mycket till stacken, jag tycker att det är förjävligt...rösträtt skall inte ligga på vad man är för mäniska utan vad man gör för landet.
Eller jag kan ju vara bekväm och säga att: vad som än händer....skyll inte på mig för jag fick eller kunde inte påverka vad som hände.
// Reine

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 september 2006
AlvereZ skrev:
Ska man lita på Expressens tester, dom ägs ju av moderater tongue

Väg för och nackdelar så kommer ni också inse att det är socialdemokraterna man ska rösta på...
Spelar ju ingen roll om skatten per liter är 7 KR, nånstans ska ju politikerna plocka fram dom där pengarna....

Vann fredrik den, lol!! Han stod ju bara där med sitt barn-nylle och blev ägd av smilande goran...

Göran äger helt klart, Sossarna kommer att sitta kvar,...

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/2688_normal.html
Du kan ju surfa runt lite och se vad TILLOCHMED sosse-blaskan skriver om Reinfeldt vs. Persson!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 september 2006
BMTech skrev:
Man ska inte sänka skatterna det speglar sig endast i välfärden sedan däremot ska man beskatta rätt.
Som tex moderaternas förslag att slopa fastighetskatten var befängd.
Kan det bli bättre än att beskatta något som står i fasta block över hela landet.
Sänk skatterna där det gör nytta för låginkomsttagare och dyligt så att det skapas fler jobb.
Att sen sossarna inte lyckats med det är en sak.
Jag är varken Röd eller blå ska tillläggas.
Och nej jag är inte låginkomstagare utan har det bra med bra jobb men tycker ändå att alla borde ha det bra som förkänar det.
Alla som vill jobba och kan jobba ska uppmuntras och ha möjlighet till det.
Däremot kan man bli sjuk och det kan drabba vem som helst så foten står inte hos något av topppartierna då dom har lika dålig politik i båda fallen.
Man måste väga frågorna.
Likaväl är det beklagligt att det inte finns något parti med en riktig invandrar politik som är ett riktigt stort problem ute i sammhället.
Jä jä politik suger men som sagt val.. och det känns som det inte finns något bra att rösta på utan bara något som är mindre dåligt.

Förstår inte det befängda med att skippa fastighetskatten....du köper hus med skattade pengar, får sen betala skatt på det då du äger det å beskattas ännu mer då du säljer det...ska inte folk som har råd att köpa ett hus ha råd att äga ett? Lr låginkomsttagare ska kanske hålla sig till små torp å hyresrätter....
Ge lite exempel på de skatter du tycker borde sänkas så det gör nytta för låginkomsttagreoch dyligt så det skappas fler jobb.....

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Sök