Sprucken fälg hur kan man laga det???

fyllebubben
2 januari 2010 · 49 Inlägg

Jo de är så att ja kommit över några 17" men de va en spricka på insidan jag laddar upp en bild på mina projekt. Tänkte att det bästa måste ju vara att Svetsa den på nått sätt kanske med tig?, sen har vissa sagt att ja skulle kunna köra i kemisk metall. Är det nån som har förslag eller som själva har lagat spruckna fälgar??

Här är en länk.. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=829002

Mattley Utbildad Service tekniker
2 januari 2010 · 117 Inlägg

du kan lämna in den på lagning, en kompis gjorde det och det kostade inte många kronor

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
_Fredrik
2 januari 2010 · 2 788 Inlägg

Man kan ju undra vad folk tänker som säger åt dig att laga det med kemisk metall tongue Enda sättet är nog att TIG- svetsa och svarva fälgen tror jag! smile Kan säkert kosta en del men om du verkligen vill rädda fälgarna så wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Rayya
2 januari 2010 · 876 Inlägg

Fram med svetsen bara kompisen gjorde det på en betydligt större ska vart kanon ...

Volvo V70n "Likeface" (2001)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
2 januari 2010 · 718 Inlägg

Bara å svetsa.. inte så dyrt som man kan tro!!

fyllebubben
2 januari 2010 · 49 Inlägg

volvoperfomanceclub skrev:
Fram med svetsen bara kompisen gjorde det på en betydligt större ska vart kanon ...

Men med tiggen lr miggen med alu tråd??
De är väll bara svetsa, slipa, spackla å köra på lite färg

Senast redigerat av fyllebubben (2 januari 2010)

Koop
2 januari 2010 · 1 867 Inlägg

Asså, den där fälgen är inte rund, även om du svetsar den så kommer det skutta och hoppa. Lämna till nån fälgfixare med erfarenhet av sånthär, så riktar han upp den åt dig. Brukar kosta nån tusenlapp per fälg.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
snapshot
2 januari 2010 · 908 Inlägg

Koop skrev:
Asså, den där fälgen är inte rund, även om du svetsar den så kommer det skutta och hoppa. Lämna till nån fälgfixare med erfarenhet av sånthär, så riktar han upp den åt dig. Brukar kosta nån tusenlapp per fälg.

Nej den är fyrkantig va ? skämtåsido.. jag tror det är en synvilla, eftersom vid en andra blick står fälgen lutad..?

Junk
2 januari 2010 · 286 Inlägg

Jag är då rätt säker på att den här borde riktas lämna in den till nån som kan. här i trakten kostar de 500kr per fälg. Garanterat värt!

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
fyllebubben
3 januari 2010 · 49 Inlägg

snapshot skrev:

Koop skrev:
Asså, den där fälgen är inte rund, även om du svetsar den så kommer det skutta och hoppa. Lämna till nån fälgfixare med erfarenhet av sånthär, så riktar han upp den åt dig. Brukar kosta nån tusenlapp per fälg.

Nej den är fyrkantig va ? skämtåsido.. jag tror det är en synvilla, eftersom vid en andra blick står fälgen lutad..?

Jupp de är bara en synvilla, va fanimej tvungen å gå å kolla ni gjorde mig nervössmile

J-P-R DO IT LOW STYLE
3 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Inte så svårt att kolla om fälgen är slagen, bara hissa upp bilen och montera en fälg i taget och snurra på hjulet.

Men den fälgen såg onekligen slagen ut (finns ju en anledning till varför den spruckit också)

fyllebubben
3 januari 2010 · 49 Inlägg

J-P-R skrev:
Inte så svårt att kolla om fälgen är slagen, bara hissa upp bilen och montera en fälg i taget och snurra på hjulet.

Men den fälgen såg onekligen slagen ut (finns ju en anledning till varför den spruckit också)

Tycker inte den ser slagen ut sprickan är längst ner på fälgen
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=829773

Kungis Örebro Racing Team
3 januari 2010 · 48 Inlägg

Det är bare å svetsa, om du kollat balansen i fälgen.
Har gjort de själv, går hur fint som helst nu, och så behöverjag inte pumpa varje dag.


http://www1.garaget.org/archive/105/104 … 687571.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang