Tyvärr gick inte motorn alls som den skulle, svarar inte alls på gasen - vilket beror på att förgasarens acc-pump inte fungerar samt att den bluddrar och skjuter på högre varvtal. Provar att byta tändspole och sätta dit nya tändkablar.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193636_exlhby.jpg]()
Blev dock ingen som helst skillnad - men då är iaf allt i hela tändsystemet nytt.
Bestämmer mig för att det är förgasaren som spökar och ger alla dessa symptom.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193642_yurk49.jpg]()
Lättare motortvätt före avställningen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193650_mrbi3f.jpg]()
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193652_x1z2p3.jpg]()
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193653_szr2x7.jpg]()
Sista bilderna före vintervilan!
Dags att ta fram pallbockarna å sparka igång AirRide-projektet. Innan jag hissade upp bilen kröp jag under med tumstock och mätte fjäderlängder och annat skoj så man har ett hum om vart man landar med luftfjädringen sen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195132_uouo39.jpg]()
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193658_6de5g8.jpg]()
Börjar plockar isär framvagnen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193660_tdgpsw.jpg]()
Släpper på krängningshämmaren.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193672_lky1na.jpg]()
Leden mellan bärarm och kränghämmaren har sett bättre dagar, gick väldigt lätt att dra av med duktig brottanvisning.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195133_t9zpug.jpg]()
Plockat ur stötdämpare, lossat kulbulten och bänt ut fjädern på höger sida. I detta krokodilgap ska det in en luftbälg med fästen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195135_7g4e8b.jpg]()
Fjädern är nog det mest groteska jag stött på, häver man sig på med hela kroppen fjädrar den väl in någon mm, å lång så in i helvete är den som synes

Men nu är det pensionering för denna relik!
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195134_fbayqv.jpg]()
Här är fickan i ramen där övre änden av fjädern har sitt säte. Kommer få smaka på vinkelslipen framöver för att det ska bli full frigång för luftbälgen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195136_embfmy.jpg]()
Riktig muskelbilsbakaxel - 12 bult med diffbroms! Avgassystemet ska skrotas, kommer inte att gå över bakaxeln något mer (inte under heller för den delen).
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193996_akts0v.jpg]()
Klippt till lite rondeller, ska bli fästplattor till luftbälgarna.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/193997_2fylk4.jpg]()
En bild på bälgen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195593_3h5mf1.jpg]()
Borrning av 20mm hål för luftnippel i rondellen till övre bälgfästet.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195594_4yqoxs.jpg]()
4 st rondeller, varav en helt färdig med M10 mutter för gängstång ditsvetsad.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195595_d1eeu2.jpg]()
Övre bälgfäste färdigsvetsat, Ø104x2 rör med rondell.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195599_mk0cl3.jpg]()
Monterat på bälgen.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195596_kakj25.jpg]()
Inpassning höger fram.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195597_50k021.jpg]()
Ska bli ett fäste i nederkant också!
![http://www.garaget.org/gallery/archive/18697/195598_2hmo2j.jpg]()
Ska korta övre röret, sen ska den skålformade delen i ramen kapas ur för maximal frigång - samt att det ska gå att lägga bilen lååååågt utan att nedre bärarmen kolliderar med ramen.