Varför skriver folk bara "mvh" utan ett namn efter ?

fredriq Olika
16 november 2009 · 907 Inlägg

Varför envisas en del med att bara avsluta ett inlägg eller ett PM med "mvh" och utelämna namnet ?

Skäms ni över vad ni heter eller är ni bara för lata för att skriva?

Mvh
Fredrik
MilleN
16 november 2009 · 9 108 Inlägg

Jag brukar göra det nu när jag tänker efter. Man sparar väl ett par sekunder, namn och info finns om man klickar på nicket till vänster wink

mvh.

kolvas
16 november 2009 · 4 001 Inlägg

att bara skriva Mvh tycker jag ser oartigt ut, bättre att bara ge // namn än bara Mvh eller Mvh namn

sen i PM å gästbok & foruminlägg så ser man ju ändå vem som skrivit, lite som när man svarar på mail så vet ju mottagaren redan vem man är.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
torpis Forummoderator
16 november 2009 · 10 572 Inlägg

fredriq skrev:
Varför envisas en del med att bara avsluta ett inlägg eller ett PM med "mvh" och utelämna namnet ?

Skäms ni över vad ni heter eller är ni bara för lata för att skriva?

Det framgår ju ganska tydligt ändå vem det kommer från.   På samma sätt som jag säger "Ha det gott" när jag går hem från en kompis, jag säger aldrig "Ha det gott, Henrik" trots att hälsningen kommer från mig som heter Henrik, eftersom det liksom är självklart.

Där det behövs korrekt information lämnar jag det så ofta jag kan, exempelvis rubriker eller sms till nya nummer

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Roz-104 typ..eh..va?
16 november 2009 · 582 Inlägg

Jag skriver anitingen bara "Mvh" eller bara "//Johannes"

Att skriva "Mvh Johannes" låter så jäva formellt tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
fredriq Olika
16 november 2009 · 907 Inlägg

torpis skrev:

fredriq skrev:
Varför envisas en del med att bara avsluta ett inlägg eller ett PM med "mvh" och utelämna namnet ?

Skäms ni över vad ni heter eller är ni bara för lata för att skriva?

Det framgår ju ganska tydligt ändå vem det kommer från.   På samma sätt som jag säger "Ha det gott" när jag går hem från en kompis, jag säger aldrig "Ha det gott, Henrik" trots att hälsningen kommer från mig som heter Henrik, eftersom det liksom är självklart.

Där det behövs korrekt information lämnar jag det så ofta jag kan, exempelvis rubriker eller sms till nya nummer

Jag syftade nog mera på små korta inlägg från folk som inte har en signatur öht eller en avatar som talar om vad de heter eller vart de bor och bara skriver mvh i slutet.

Mvh
Fredrik
bas315
16 november 2009 · 101 Inlägg

Jag brukar bara skriva mvh i slutet av inlägget eftersom jag har utländskbakgrund (född i sverige och pratar flytande svenska :p) men det har hänt att efter jag skrivt Mvh sedan namn att man fått kränkande kommentarer från vissa personer och efter de så håller jag mig till att utelämna namnet.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 november 2009 · 1 874 Inlägg

Genom jobbet gör jag alltid det eftersom att man hänvisar till nedanstående signatur.
Samma sak när vi skriver till folk i utlandet genom jobbet, så skriver man alltid....

Best regards,

Waho Allmänt Jobbig
16 november 2009 · 1 200 Inlägg

Tror aldrig ja skriver mvh faktiskt.. :S


Mvh

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
te_wik Forummoderator
16 november 2009 · 12 813 Inlägg

Skriver alltid Mvh Tommy ifall jag verkligen menar det. Skriver jag med någon som bråkar på ett eller annat sätt så blir det bara //Tommy.

Sen så spelar det väl inte så stor roll om man sätter sitt namn eller inte, men helt klart trevligare när man gör det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
bmx
16 november 2009 · 7 100 Inlägg

dagens problem!!

de beror på o man har skrivit sitt nam före.vet dom mitt namn så skriver ja mvh.men om inte så blir det mvh patrik.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Bjork OEM <3
17 november 2009 · 6 957 Inlägg

Har alltid och kommer alltid skriva "Mvh" utan namn i PM, GB och foruminlägg.
Man ser ju vem som skrivit ändå tongue men ibland festar jag ändå till det med mitt namn..

Senast redigerat av Bjork (17 november 2009)

OEM <3
sirmiro Double-Unicorn Rider
17 november 2009 · 2 486 Inlägg

Vilken nytta att skriva namnet när det finns mitt framför ögonen?

Skickar man något till någon man inte har haft kontakt med innan så visst, men på en sida där det lyser vem som skrivit överallt?
Och speciellt i forumet? Läser man något intressant har man antingen sett vem som skrivit det, eller så tittar man en extra gång såvida man inte vill leka formell eller bråka med folk som vill dölja sig bakom en dataskärm.

Och att skriva mvh i en tråd? Hmm, skriver ni mvh efter varje inlägg på en chatt eller msn med? Ofta i forumet blir det att folk skriver mer än ett inlägg per dag och tråd, då blir det nästan tjatigt.

Sen får alla göra som ni vill. Bara vi har trevligt tillsammans och inte avslutar med "far åt h-e" eller liknande är jag nöjd. big_smile

Germax
17 november 2009 · 12 086 Inlägg

Jag skriver ofta Mvh, för mig är de typ en förkortning när jag vill verka artig men ändå inte överseriös.
Skriver jag arbetsansökan skriver jag "Med vänlig hälsning" och så namnet.

fredriq Olika
17 november 2009 · 907 Inlägg

sirmiro skrev:
Vilken nytta att skriva namnet när det finns mitt framför ögonen?

Skickar man något till någon man inte har haft kontakt med innan så visst, men på en sida där det lyser vem som skrivit överallt?
Och speciellt i forumet? Läser man något intressant har man antingen sett vem som skrivit det, eller så tittar man en extra gång såvida man inte vill leka formell eller bråka med folk som vill dölja sig bakom en dataskärm.

Och att skriva mvh i en tråd? Hmm, skriver ni mvh efter varje inlägg på en chatt eller msn med? Ofta i forumet blir det att folk skriver mer än ett inlägg per dag och tråd, då blir det nästan tjatigt.

Sen får alla göra som ni vill. Bara vi har trevligt tillsammans och inte avslutar med "far åt h-e" eller liknande är jag nöjd. big_smile

Vart finns ditt namn mitt framför ögonen?

Mvh
Fredrik
Iam2fast4U
17 november 2009 · 1 534 Inlägg

<---namnet står där, ovanför avatar bilden, vad jag heter har ingen med och göra, om inte jag väljer att säga mitt namn....


MVH

Senast redigerat av Iam2fast4U (17 november 2009)

BMW E34 "538" (1990)
sirmiro Double-Unicorn Rider
17 november 2009 · 2 486 Inlägg

<<<<<<<<<--- Där. smile
Som Iam2fast4U skrev spelar inte namnet i passet någon roll, det namn som står är det man går under på internet. Annars skulle alla kunnat nyttja förnamn_efternamn som nick. roll


fredriq skrev:

sirmiro skrev:
Vilken nytta att skriva namnet när det finns mitt framför ögonen?

Skickar man något till någon man inte har haft kontakt med innan så visst, men på en sida där det lyser vem som skrivit överallt?
Och speciellt i forumet? Läser man något intressant har man antingen sett vem som skrivit det, eller så tittar man en extra gång såvida man inte vill leka formell eller bråka med folk som vill dölja sig bakom en dataskärm.

Och att skriva mvh i en tråd? Hmm, skriver ni mvh efter varje inlägg på en chatt eller msn med? Ofta i forumet blir det att folk skriver mer än ett inlägg per dag och tråd, då blir det nästan tjatigt.

Sen får alla göra som ni vill. Bara vi har trevligt tillsammans och inte avslutar med "far åt h-e" eller liknande är jag nöjd. big_smile

Vart finns ditt namn mitt framför ögonen?

dejsel
20 januari 2010 · 33 Inlägg

brukar skriva "//Christoffer". kan skriva "Mvh christoffer" till äldre folk som kanske inte försstår vad // är.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang