7241
Sök

Vilka högtalare ska jag koppla till steget? Gas 6,5 eller RF 5,25?

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Tja.
Har handlat ett slutsteg och ett par rockford 5,25:or som jag tänkte sätta i framdörrarna på min Scorpio. Men sen kom jag på att jag har ett par Gas 6,5:or som är helt oanvända men 4 år gammla som jag skulle kunna sätta i bakdörrarna. Steget är ett 4-kanals gas. Det kommer att kopplas till Gas 6x9:orna som sitter i hatthyllan, men vilka ska få resten av strömmen? Känns ju som att Rockford är bättre men samtidigt så är Gas större. De som inte kopplas till slutsteget kommer att kopplas på vanliga stereon så allt kommer att användas

2 665 Inlägg
23 januari 2010
jag skulle valt RF till steget o sålt gas.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
23 januari 2010
Dom som sitter fram hade jag kopplat på slutsteget oavsett märke och modell.
För det är där du sitter och det är väl du som lyssnar...?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
BMTech skrev:
Dom som sitter fram hade jag kopplat på slutsteget oavsett märke och modell.
För det är där du sitter och det är väl du som lyssnar...?

Jo det gör jag ju. Får nog bli så för jag har redan dragit fram kablar för det men jag kom på att jag hade de andra låg så tyckte att de var bäst att fråga de som kan sånt här.

4 005 Inlägg
23 januari 2010
Även Rockford Fosgate säljer ju skitprodukter nu (Prime) och du skriver inget om vad det är för högtalare mer än märket, svårt o skriva något då.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 januari 2010
Alltid framsystemet på steg, finns det kanaler över så kan man ju använda till dom där bak men i första hand se till så att framsystemet får nog med effekt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Även Rockford Fosgate säljer ju skitprodukter nu (Prime) och du skriver inget om vad det är för högtalare mer än märket, svårt o skriva något då.

Hehe det är Prime. Är skitkass på de här med stereo sad

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Alltid framsystemet på steg, finns det kanaler över så kan man ju använda till dom där bak men i första hand se till så att framsystemet får nog med effekt.

Okej. Då blir det steget till rockfordarna i framdörrarna och till 6x9:orna big_smile

16 197 Inlägg
23 januari 2010
camaro67 skrev:
linuslinje skrev:

prime e ren dynga skulle ja vilja påstå..

de e ett sett för RF att locka "fattiga" kunder..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Meister
6 763 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:
linuslinje skrev:

prime e ren dynga skulle ja vilja påstå..

de e ett sett för RF att locka "fattiga" kunder..

Okej. Där ser man vad lurad man kan bli när man inte vet så mycket. Men de var väll ungefär det dom hade kvar på brl när jag var där. Men skulle tro att de duger bra åt mig big_smile

Sök