4089
Sök

Värt att bytta ut orginalfiltret mot ett jr högflödes insatsfilter?

161 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
det är så att ja har gått och funderat ett tag nu angående luftfiltret i bilen, jag är lite sugen på att få ut lite mer häst än vad jag har nu och jämt lite dovare ljud än vad jag har nu. så min fråga är.
är det värt att skaffa ett jr högflödes insatsfilter? eller finns det något annat luftfilter som är bättre?
Tacksam för svar:)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
9 juli 2009
Du får inte fler hästkrafter av ett sportigare filter. Orginalfiltret stryper ingenting så det blir ingen skillnad. Vill du ha mer hästkrafter så byt hela avgassystemet inkl grenrör, byt till vassare kamaxel och chip. Men det kommer kosta många tusenlappar. Då är det mycket bättre och smidigare att köpa en S4.

140 Inlägg
9 juli 2009
Du får en liten ljudskillnad i alla fall smile

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

RS
886 Inlägg
10 februari 2010
Allra största sannolikhet så renar originalfiltret lite bättre, samt att du inte kommer få någon effektskillnad alls, bara lite mer insugsljud.

Focus RS

3 860 Inlägg
11 februari 2010
Sportfiltret låter klart häftigare, och lite placebo effekt har de.. inget annat wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 571 Inlägg
11 februari 2010
Är det en Audifemma kommer det låta väldigt bra precis som Volvofemmorna smile Bara att byta. Insatsfilter från typ K&N, Green cotton gör ingenting med ljudet.
Senast redigerat av M103 (11 februari 2010)

Sök