davel skrev:
Får som någon tidigare sa slå ett slag för porsche 944 Turbo eller S2 eller möjligen en 968 om man hittar en bra under 100k.
Otroligt hög kvalité och gott om forum med hjälp om man behöver och delar är lätta att få tag i och inte så hemskt dyra.
Rekommenderar gärna en 928 S4,GT men tycker då att man inte ska köpa en bil för under 100k då för att slippa problem med en bil som inte blivit servad ordentligt men annars gäller samma sak 928 då delar är lätta att få tag i och billiga om man nu inte går till porsche center.
Exempel: skruvade lite en kväll på lampmekanismen och klantade mig genom att lyfta upp lamporna utan att sätta fast armen som lyfte ordentligt. Armen gick in i oljekylaren för växellådan och kapade ett rör i den rakt av. Ringde 2 samtal och fick tag i en beg. efter 20min för 1000kr i bra skick och fick samtidigt erbjudande om att köpa hela storkylen för 2000kr.
Finns ett par st specialistbutiker i USA som säljer delar till 928,924,944,968 med störst sortiment på 928 oftast och där är det riktigt billigt att handla.
Lägger ca. 31000kr per år på min bil och då är service,bensin,försäkring och skatt inräknat men kör då bara 500mil per år. vad jag har förstått så ska en 944 eller en 968 vara ännu billigare i drift och lika driftsäkra som en 928
Skulle nog bestämt avråda från att köpa en peugoet av någon modell efter mina erfarenheter med ett par bilar. Kanske mest en kompis vars 406 fick motorras när den var 2år gammal och morsans 307 med ständiga problem av alla dess slag för att nämna några exempel. Kvalitékänslan tycker jag överlag är väldigt dålig och dom känns väldigt bräckliga på något sätt. Är i allafall alldeles för många i min närhet som har haft strul med peugoet för att det ska vara en tilfällighet eler måndagsex.