Shaved doors kit

Spindeln_Gbg
9 juni 2009 · 155 Inlägg

Denna länk är till för er som vill ta bort era handtag ifrån dörrarna.
Komplett sats till 2-4 dörrar.

Direktlänk: http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro … 9433a673a0


Hoppas ni får mycket nytta av denna sidan

Mvh  Talladega Micke


Kolla denna grymt snygga bil så ser ni vad jag menar.
http://www.garaget.org/?car=127592&image=1431190

OBS. finns även till bilar med 4 dörrar

Senast redigerat av Spindeln_Gbg (9 juni 2009)

Jag har hellre AIDS än kör Volvo
Saab 900 "Talladega" (1997)
Kajlie Garaget Video Crew
9 juni 2009 · 842 Inlägg

Okej ?

volvoentusiasten
9 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Vad är det? automatiska dörrar?

Edvinoo Hetast Just Nu!
9 juni 2009 · 1 355 Inlägg

det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

Inspiration comes standard
volvoentusiasten
9 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Edvinoo skrev:
det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

jaha! ok, är det värt 4500kr?

volvonisse440 yrkeschaufför
9 juni 2009 · 709 Inlägg

linuslinje skrev:

Edvinoo skrev:
det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

jaha! ok, är det värt 4500kr?

det är oftast utställningsbilar som har detta med tanke på att oftast blir bilarna mycket snyggare utan handtag...
men om det är praktiskt är en annan fråga.. jag personligen skulle inte skaffat dom 5k för att man inte orkar
dra hantaget utåt tongue

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
evilaudio
9 juni 2009 · 16 195 Inlägg

linuslinje skrev:

Edvinoo skrev:
det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

jaha! ok, är det värt 4500kr?

NEJ de e tokdyrt..   har ju inga handtag på jettan å kör me solinoider från danmobility för typ 150st å sen har ja dolda brytare . faaan så mycke billigare.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Thullen
9 juni 2009 · 1 653 Inlägg

1: smygreklam...

2: fy satan i helvette va dyrt! fns ju kompletta kit för under tusingen med fjärr...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Rawad C20LET
9 juni 2009 · 1 041 Inlägg

evilaudio skrev:

linuslinje skrev:

Edvinoo skrev:
det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

jaha! ok, är det värt 4500kr?

NEJ de e tokdyrt..   har ju inga handtag på jettan å kör me solinoider från danmobility för typ 150st å sen har ja dolda brytare . faaan så mycke billigare.

har skaffat mig en sån kit på min calibra med men har inte hunnit montera fjäkontrollen bara men va säger bilprovningen om det om man inte har fjärr öppning på de o har en dåld knapp tror ni?

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
evilaudio
9 juni 2009 · 16 195 Inlägg

Rawad skrev:

evilaudio skrev:

linuslinje skrev:

jaha! ok, är det värt 4500kr?

NEJ de e tokdyrt..   har ju inga handtag på jettan å kör me solinoider från danmobility för typ 150st å sen har ja dolda brytare . faaan så mycke billigare.

har skaffat mig en sån kit på min calibra med men har inte hunnit montera fjäkontrollen bara men va säger bilprovningen om det om man inte har fjärr öppning på de o har en dåld knapp tror ni?

dom säger ingenting så länge bilen går att öppna på insidan.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Rawad C20LET
9 juni 2009 · 1 041 Inlägg

evilaudio skrev:

Rawad skrev:

evilaudio skrev:

NEJ de e tokdyrt..   har ju inga handtag på jettan å kör me solinoider från danmobility för typ 150st å sen har ja dolda brytare . faaan så mycke billigare.

har skaffat mig en sån kit på min calibra med men har inte hunnit montera fjäkontrollen bara men va säger bilprovningen om det om man inte har fjärr öppning på de o har en dåld knapp tror ni?

dom säger ingenting så länge bilen går att öppna på insidan.

grymt ju, bilen ska till bilprovningen på lördag så där fick du mig o må lite bättre evilaudio big_smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
volvonisse440 yrkeschaufför
9 juni 2009 · 709 Inlägg

jo så san så sant

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Rawad C20LET
9 juni 2009 · 1 041 Inlägg

de är ju så otroligt dyra, letar man vidare på nätet så hittar man såna kitt till halva prist, mina gick på 1800kr så jag skulle inte betala 4900kr för denna kit, då kittet jag har är avsedd för tre dörrar big_smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
volvoentusiasten
9 juni 2009 · 4 005 Inlägg

evilaudio skrev:

linuslinje skrev:

Edvinoo skrev:
det är så att man inte behöver handtag på bilen utan när man låser upp bilen på nära håll så "klickas" dörren upp.

jaha! ok, är det värt 4500kr?

NEJ de e tokdyrt..   har ju inga handtag på jettan å kör me solinoider från danmobility för typ 150st å sen har ja dolda brytare . faaan så mycke billigare.

Intressant lösning!

Måste kolla upp!

Spindeln_Gbg
10 juni 2009 · 155 Inlägg

Rawad skrev:
de är ju så otroligt dyra, letar man vidare på nätet så hittar man såna kitt till halva prist, mina gick på 1800kr så jag skulle inte betala 4900kr för denna kit, då kittet jag har är avsedd för tre dörrar big_smile

Om du nu hittade sådant kit på nätet tycker jag du skall lägga upp en länk till den sidan

Talladega Micke

Jag har hellre AIDS än kör Volvo
Saab 900 "Talladega" (1997)
Rawad C20LET
12 juni 2009 · 1 041 Inlägg

Spindeln_Gbg skrev:

Rawad skrev:
de är ju så otroligt dyra, letar man vidare på nätet så hittar man såna kitt till halva prist, mina gick på 1800kr så jag skulle inte betala 4900kr för denna kit, då kittet jag har är avsedd för tre dörrar big_smile

Om du nu hittade sådant kit på nätet tycker jag du skall lägga upp en länk till den sidan

Talladega Micke

ja visst!
kolla in denna länk så lär du bli lite överraskad kanske tongue http://www.ks-carstyling.se/product.do? … d=CG-ZVDO3

finns ännu billigare ska du veta, så jag kan gräva upp hur många länk som helst, men där har du länk o de går på 1 890 kr inkl. moms big_smile

så till alla som är intresserade så kika på dessa istället för de är bra mycket billigare roll

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Arcangelus <3 Japs
5 mars 2010 · 680 Inlägg

Ursäkta trådlyftet, men är det lugnt om den inte går att öppna utifrån?

För jag har solenoid-dörrar/öppning och vajern inne i dörren har släppt lite eller så är det strömtillförseln som gör att "drag-donet" (magneten) som inte orkar dra upp vajern tillräckligt. Ska fixa detta...

Jag fick nämligen ombesiktning pga. att dörren inte gick att öppna utifrån, men det är inga som helst problem att öppna den utifrån. För vid en olycka t.ex så kan man, som sagt, utan problem ta sig ut. Om t.ex brandkåren behöver ta sig in i bilen får de väl isf bryta upp dörren och/eller krossa glaset?

Någon som vet?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang