1886
Sök

850 T5 startar inte ´detaljerad info om felet'

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Hejsan ! jo nu är det så attt jag har gått i genom bilen å allt mes startar ändå inte ! här kommer en mer detaljerad beskrivning av vad som sker

När jag startar bilen går startmotorn å motorn runt som det ska, tänder gör den 'rycker lite'!
sen så när man har ståt på startmotorn till batteriet nästan är slut  då i ögonblicket innan batteriet inte orkar mer startar motorn å går några varv för att sedan stanna strax efter !? sen är batteriet dött . detta händer gång på gång efter har laddat upp batteriet så vid samma ögonblick startar å dör den ? va kan detta beror på ! jag är desperat måste fixa bilen inan nästa vecka då jag börjar jobba igen !?! såå HJÄLP!!!!hmm

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 mars 2010
Låter lite som soppatorsk eller en defekt pump. Har du soppa tryck??

å ja tankmätaren kan visa fel

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
va jag vet så luktar det mycket bensin fån bilen så den för så det räker bilen gick i förigår utan problem !

211 Inlägg
12 mars 2010
Står du och naggar på startmotorn tills batteriet är slut och det luktar bensin så får motorn nog bensin och du dränker skiten i soppa så den blir sur= startar inte och det är kanske inte det bästa för startmotorn heller. Har du laddat batteriet riktigt så det räcker för att starta?
Annars skulle jag gissa på tändningen, kanske fördelare osv. Finns en del som kan krångla och ge liknande symtom. Kan va allt från spridare till soppapump eller tändstift. Och allt kan bara plötsligt sluta fungera en morgon när man ska iväg.

Men min gissning är nått med tändningen. Du säger att den tänder men den kan ju tända åt helvete fel oxå.
Senast redigerat av baloo83 (12 mars 2010)

33 Inlägg
12 mars 2010
Har du kikat felkoder som jag tidigare har sagt till dig ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Pontu_s skrev:
Har du kikat felkoder som jag tidigare har sagt till dig ?

Jap den ända felkorden som jag för ' som alltid ' har funits där är förvärme främre lamdasond

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
baloo83 skrev:
Står du och naggar på startmotorn tills batteriet är slut och det luktar bensin så får motorn nog bensin och du dränker skiten i soppa så den blir sur= startar inte och det är kanske inte det bästa för startmotorn heller. Har du laddat batteriet riktigt så det räcker för att starta?
Annars skulle jag gissa på tändningen, kanske fördelare osv. Finns en del som kan krångla och ge liknande symtom. Kan va allt från spridare till soppapump eller tändstift. Och allt kan bara plötsligt sluta fungera en morgon när man ska iväg.

Men min gissning är nått med tändningen. Du säger att den tänder men den kan ju tända åt helvete fel oxå.

men den går ju igång å dör precis, innan batteriet dör ??
Senast redigerat av Moonfury (12 mars 2010)

211 Inlägg
12 mars 2010
http://www.motorforum.nu/showthread.php?t=2960

om du inte redan har schema på felkoder.

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
baloo83 skrev:
http://www.motorforum.nu/showthread.php?t=2960

om du inte redan har schema på felkoder.

har kollat dem !

211 Inlägg
12 mars 2010
Hur länge "vrider du på nyckeln" innan batteriet dör. Strartar den på riktigt eller skrammlar den bara igång nån sekund.
Och nej beror nog inte på pyset men det är fortfarande inte bra.

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
baloo83 skrev:
Hur länge "vrider du på nyckeln" innan batteriet dör. Strartar den på riktigt eller skrammlar den bara igång nån sekund.
Och nej beror nog inte på pyset men det är fortfarande inte bra.

vrider från att batteriet är piggt till den går långsamare å precis innan startmotorn inte orkar vrida runt mer startar motorn å går i några sekunder lite ojämt å sen dör =/

26 Inlägg
12 mars 2010
Kolla reläna som sitter i motorutrymmet närmast förarplatsen, tre st stora som det står J på har jag för mej.. byt plats på dom o se..

211 Inlägg
12 mars 2010
Men ett fulladdat batteri kan du ju stå och tugga på i typ 20 minuter innan det inte orkar snurra startmotorn. Sluta med det, du har troligtvis motorn full av bensin och då kan du stå i en evighet utan att den startar. Vrid på nyckeln max 5 secunder funkar det inte då, vänta en minut vrid igen och pumpa lite på gasen börjar den harla sig så tryck gasen i botten i hopp om att den ska starta. Stäng av alla lampor och strereo o skit som drar ström.

Får nog låta nån annan ta över för jag har inte nån exakt ide vad det kan vara. Men kan ju alltid tipsa om tänddelarna låter som det. Kanske får den för lite soppa men tror inte det kolla bränslefilter om du inte gjort det på länge.
Jag rekomenderar att letar upp nån som vet lite om bilar och låt honom (eller henne smile kolla på den. Det är lite lättare när man kan lyssna och känna på det "hands on"

211 Inlägg
12 mars 2010
Kolla även säkringarna när du ändå rotar bland reläer. Kan va nån som gått

Sök