Jag har tyvärr inte fakta på just det du söker, men lite teorier.
En B230F lämnar runt 185nm, och skall därmed vid 0.5bars övertryck lämna ~277nm vid örörd kompression, något som original sug-bosch-LH-program/spridare knappast klarar av att mata bränsle för.
Därför skulle jag kunna tänka mig att det är en bra idé att stoppa dit turbospridarna. Det ger originalboxen en möjlighet att fetta på blandningen om den känner att den börjar gå tunt, vilket den ju lär göra om du matar på såpass mycket extra luft. Visserligen kommer den ju säkert gå lite tjockt hela tiden, men det är ju alltid bättre än att den går på för tunn blandning. Det är smällar som detta man får ta när man skall köra med originalprogram...
En vanlig budget-konvertering brukar ju oftast innebära större spridare och en ställbar bränsletrycksregulator, så att man kan lura boxen någorlunda, men bilen lär ju gå framåt även med bara större spridare, om än kanske inte jättebra.
Testa och se! Men jag hade som sagt inte kört med originalspridare.
//Jens
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.