740 gl -88 värd att styla?

mrcelica
4 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jag håller med föregående talare som snackar om att du ska satsa på den om du det är så du känner, men vad jag förstog så vill du styla den så så att den ökar i värde = Du vill göra iordning den för en liten slant å få ut mer när du säljer den?

Om du resonerar så så tkr jag inte att du ska göra nåt mä den, håll den bara i fint skick!

Har själv tänkt mkt på 740 å kollat prylar å så.. sen så kom jag på att jag vill inte lägga pengar på min förstabil, den är ju bara tillfällig tills jag har råd med den bil jag vill ha.

Som sagt, är du ute efter pengarna= gör inget med den, om inte= Go4It smile

Å Mr Celica.. visst det är inget fel på Celica mer än att det är en stor sköjpadda mä inredning a lá plast täckt mä ett litet plåtskal! Man ska inte tracka ner på andra, alla har sin smak!
Celicans prestanda är inga märkvärdiga tanke på att min DIESEL ligger å drar jämt med dig wink lol

Vad jag vill säga till dig är att du ska låta var och en ha sin egna smak, Å för allt i världen säg inte N00b, du framstår som en fjortis då! Tack å hej för mig!

MVH Falk

Jaja tycker du min bil ser ut som en sköldpadda så visst... Inget att briljera med om du drar mig, jag har MINSTA motorn... Du förstår det finns flera motoralternativ som toppas av GT4 med 245 hk ! Trodde inredningen var gjord av plast även i Avensis men det kanske är av gummi??? smile

Om jag nu framstår som en fjortis så torde det inte göra något här, då smälter man verkligen in så att säga !

Senast redigerat av mrcelica (4 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
ToXtreme
4 oktober 2006 · 3 627 Inlägg

Vad spelar det för roll att du har minsta motorn?
Vad jag menar är att du inte ska vara så neg. mot honom, man vill lixom inte höra.. Sketbil du har, skaffa en Celica istället, man ska vara uppmuntrande!

Vad jag menade med det andra va att du säger att din bil har prestanda å utseende etc. å d har inte en gammal volvo.. jag vet inte om jag e den enda som tkr detta men jag tkr det är charm i dem gamla krabaterna!

Och ja det finns GT4 som har 245hk.. men vet du vad? Du har inte den lol
Å det är ganska snopet att bli dragen av en diesel kombi när man själv kör en "sportbil"

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
LillNaisarn
4 oktober 2006 ·

Tänk bara på att man får till 99% ALDRIG igen pengarna man lägger ut på en bil, så om du är ute efter att bygga en fet bil och sedan sälja och vinna pengar så finns det ingen större chans,

Andras åsikter spelar väll ingen roll om dom tycker att det är vansinnes att bygga om en älldre 740 , det är din åsikt som räknas, som vissa idiot förklarar mig (ja iaf till 90%) då man berättar sina planer om sin gammla slöa diesel merca, om du brinner för bil styling/tuning osv så då är det ju självklart att du ska satsa på det... detta är min åsikt iaf,


Lycka till vilket som smile

Spelis
4 oktober 2006 · 1 926 Inlägg

ToXtreme skrev:
Vad spelar det för roll att du har minsta motorn?
Vad jag menar är att du inte ska vara så neg. mot honom, man vill lixom inte höra.. Sketbil du har, skaffa en Celica istället, man ska vara uppmuntrande!

Vad jag menade med det andra va att du säger att din bil har prestanda å utseende etc. å d har inte en gammal volvo.. jag vet inte om jag e den enda som tkr detta men jag tkr det är charm i dem gamla krabaterna!

Och ja det finns GT4 som har 245hk.. men vet du vad? Du har inte den lol
Å det är ganska snopet att bli dragen av en diesel kombi när man själv kör en "sportbil"

Hahahaha lol

mrcelica
4 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

ToXtreme skrev:
Vad spelar det för roll att du har minsta motorn?
Vad jag menar är att du inte ska vara så neg. mot honom, man vill lixom inte höra.. Sketbil du har, skaffa en Celica istället, man ska vara uppmuntrande!

Vad jag menade med det andra va att du säger att din bil har prestanda å utseende etc. å d har inte en gammal volvo.. jag vet inte om jag e den enda som tkr detta men jag tkr det är charm i dem gamla krabaterna!

Och ja det finns GT4 som har 245hk.. men vet du vad? Du har inte den lol
Å det är ganska snopet att bli dragen av en diesel kombi när man själv kör en "sportbil"

Varför funderar du på en 740 som förstabil om du nu har en dieselcombi ?
När har jag sagt att min bil har prestanda ?Och ett utseende, ja det har nog de flesta bilar...
Sluta att tjata om att du drar mig, bryr mig inte ett uns om så vore fallet, jag gränslar hojen när jag vill åka fort... wink

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
ToXtreme
4 oktober 2006 · 3 627 Inlägg

Råder inte till köp av enbart Celica, varför jag har med den är för att det är en ungdomsbil som har överlägsen prestanda,kvallitet och körglädje i förhållande till priset !

Sedan är det jävligt jobbigt att ett inlägg ang. Volvos gamla traktorer ska resultera i att man får ett gäng ettor, pinsamma nOOb's som inte kan ta kritik !

Där sa du det wink

Jag har en Diesel Kombi inom Familjen men ingen egen bil!
Å jag håller med Lillnaisarn till 110%, har du nåt emot att han vill göra nåt mä hans 740 så har du ett kraftigt problem, som sitter innanför pannbenet!

Alla tycker olika och det är helt upp till en själv vad man väljer att prioritera sina pengar på!

Du gillar Celica å jag gillar Avensis, är det ena bättre än det andra? Nee, för det spelar ingen roll vad jag tkr wink

Sen så va det nåt ljushuvud som kläckte att man stylar bilen för att den ska falla andra i smaken, GUUUD VA FEL!!!!

Man stylar väll sin bil mycket för att omgivningen ska tycka om att titta på den, och det är få som gillar gamla lunarstylade 240/740 förutom ägarna själva och ett fåtal andra som äger samma typ av fordon...

Man stylar bilen efter hur man själv vill ha den, inte hur nån annan vill ha den wink
Komiskt nog va det du som sa detta MrCelica! Men skit samma, nu lägger jag stidsyxan bakom soffan för ett tag till big_smile

Förutom mot denna utomordenligt korkade kommentar

o styla en volvo e som o sminka en dö gris!! fatta själv...

av våran billöse vän knugen_1

Väx upp, det är mitt råd till dig!
Acceptera personer för deras inre och deras personlighet, inte för deras smak, om den så är helt urusel smile

Nån som har några invändningar mot detta?

MVH Falk

Senast redigerat av ToXtreme (4 oktober 2006)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
GurraG INGET ANNAT!!
4 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

mrcelica skrev:

mr_loffe skrev:

mrcelica skrev:
Man stylar väll sin bil mycket för att omgivningen ska tycka om att titta på den, och det är få som gillar gamla lunarstylade 240/740 förutom ägarna själva och ett fåtal andra som äger samma typ av fordon...

Behåll den original, då kan du åka i den utan att skämmas !!!

Säger mannen som i varenda köprådstråd skriver att man ska köpa celica. Klart man gillar sitt eget märke.. Om man tycker om att göra sin bil fin så varför inte om man har en volvo?? Jag skulle inte vri på nacken för din bil.. Men det handlar inte om att jag inte tycker den är fin utan att man kollar in bilar som är av samma typ för att de är "intressantare".

Tycker förövrigt att det var ett inlägg som inte gav så mkt i frågan.

Mvh

Råder inte till köp av enbart Celica, varför jag har med den är för att det är en ungdomsbil som har överlägsen prestanda,kvallitet och körglädje i förhållande till priset !

Sedan är det jävligt jobbigt att ett inlägg ang. Volvos gamla traktorer ska resultera i att man får ett gäng ettor, pinsamma nOOb's som inte kan ta kritik !

Undrar vem det är som inte klarar ta kritik på detta forum och är en n00b.. kan det va du mrcelica?? för det enda du gör är att gnäller på alla andras bilar och så fort du får kritik så börjar du lipa.. lär dej acceptera att alla inte har samma bilsmak.. visst du gillar inte alla bilmodeller som finns.. men då borde du kanske lära dej att inte alla gillar celica??

tänk på detta innan du lägger in några fler inlägg..

mrcelica
4 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

GurraG, läs vad trådskaparen frågade om nämligen om andra tyckte en 740 var värd att styla, och jag svarade att jag tyckte det var bättre att ha den original... Håll er till fakta i stället för att påstå saker hit o dit...

Och Toextreme, att hålla på att skryta med att din dieselbil som visade sig vara pappas kör om en sportbil i inlägg efter inlägg är rätt så lölligt och pinsamt, om du läser vad du själv skrivit så ser du att du påstår att Avensisen är DIN bil... Varför hackar du på andra "bil lösa" när du själv uppenbarligen är det... Och personliga påhop liknande de att jag inte har något innanför pannbenet gör dig inte mer trovärdig speciellt inte när du talar om att personers inre är viktigt... Pinsam är du !
Nu lämnar jag den här tråden så besvära er inte.... God natt

Senast redigerat av mrcelica (4 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
ToXtreme
5 oktober 2006 · 3 627 Inlägg

ToXtreme skrev:

Råder inte till köp av enbart Celica, varför jag har med den är för att det är en ungdomsbil som har överlägsen prestanda,kvallitet och körglädje i förhållande till priset !

Sedan är det jävligt jobbigt att ett inlägg ang. Volvos gamla traktorer ska resultera i att man får ett gäng ettor, pinsamma nOOb's som inte kan ta kritik !

Där sa du det wink

Jag har en Diesel Kombi inom Familjen men ingen egen bil!
Å jag håller med Lillnaisarn till 110%, har du nåt emot att han vill göra nåt mä hans 740 så har du ett kraftigt problem, som sitter innanför pannbenet!

Ser du den feta understrukna texten? Har jag påstått att det är min bil? Nä just det! Du e nog den som är mest pinsam här, och det är jag inte ensam om att tycka som du kanske sett? Värt ett gott skratt faktiskt!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
lanred
5 oktober 2006 · 555 Inlägg

inte värt att komma med påhopp, säger bara, jag själv personligen tycker inte att en 740 kan bli snyggare av styling, som kjolpaket och vinge.. kör själv en 740 original. tack

ToXtreme
6 oktober 2006 · 3 627 Inlägg

Jag säger då som jag sagt innan, känner du för att lägga ner pengar på den eller bara ha den tillfälligt tills du har råd med en annan?

Om den är tillfällig så gör inget med den, det är mitt råd!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Mafghan
6 oktober 2006 · 353 Inlägg

ToXtreme skrev:
Å Mr Celica.. visst det är inget fel på Celica mer än att det är en stor sköjpadda mä inredning a lá plast täckt mä ett litet plåtskal! Man ska inte tracka ner på andra, alla har sin smak!
Celicans prestanda är inga märkvärdiga tanke på att min DIESEL ligger å drar jämt med dig wink lol



MVH Falk

Bara for the record, ToXtreme, du sa faktiskt att det var din bil! wink

Enjoy....
ToXtreme
7 oktober 2006 · 3 627 Inlägg

Okej då tongue Men det är ju min bil på sätt och vis tongue Den är ju inom familjen wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang