8101
Sök

Ska jag sänka volymen? hmmm

238 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Tja!

Är hemma hos en polare.. Typ LANar.. han är på jobbet så ja njuter av lite musik nu i lägenheten.. Men är lite fundersam på om jag ska sänka eller inte..?

De är en lägenhet.. Klockan är som ni ser 10 på förmiddan en vardag.. Jag spelar inte så att väggarna rasar.. men relativt högt..

Vad brukar i vanliga fall accepteras när de kommer till ljud nivå?

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 april 2010
Dannii skrev:
Tja!

Är hemma hos en polare.. Typ LANar.. han är på jobbet så ja njuter av lite musik nu i lägenheten.. Men är lite fundersam på om jag ska sänka eller inte..?

De är en lägenhet.. Klockan är som ni ser 10 på förmiddan en vardag.. Jag spelar inte så att väggarna rasar.. men relativt högt..

Vad brukar i vanliga fall accepteras när de kommer till ljud nivå?

Spela högt brukar inte vara accepterat någon tid på dygnet.. Man får inte störa någon helt enkelt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 525 Inlägg
9 april 2010
Vilken fråga! tongue
Sunt förnuft och ett öra för hur högt det kan va kanske?!?

Trådlåsning?

238 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
Vilken fråga! tongue

Trådlåsning?

Ja du.. Fråga alla unga killar / tjejer som bor i lägenhet o har.. bra högtalare? tongue

Fråga om dom inte blastar musik ibland? tongue Fråga va allmän liksom.. Om dom flesta jobbar nu? om dom blir så jävla sura o.s.v.

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

135 Inlägg
9 april 2010
Det är då man ska ha schyssta hörlurar..

1 525 Inlägg
9 april 2010
Dannii skrev:
Noiseprojekt skrev:
Vilken fråga! tongue

Trådlåsning?

Ja du.. Fråga alla unga killar / tjejer som bor i lägenhet o har.. bra högtalare? tongue

Fråga om dom inte blastar musik ibland? tongue Fråga va allmän liksom.. Om dom flesta jobbar nu? om dom blir så jävla sura o.s.v.

Haha ja visst du får fråga mig....!
jag bor i lägenhet och har bättre grejer (bra-bättre-bäst) och har fått 2 klagomål.. ett för att jag spelade med 2st 18" W-horn kl 00,30 och härromdan av en annan granne som tyckte det var för mycket bas, han hade egentligen inget emot basen ( roll ) det var att han inte hörde alla andra 19,920 frekvenserna! bra grannar wink

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
9 april 2010
Dannii skrev:
Noiseprojekt skrev:
Vilken fråga! tongue

Trådlåsning?

Dom har antagligen inte sunt förnuft. Oftast finns regler som att det ska vara tyst efter 22:00 eller
liknande. Och då är det att det ska vara tyst. Det innebär INTE att man får spela så att halva kvarteret
hör utöver de tidsramarna. Allt hänger väl på vad man har för grannar. Personligen tycker jag att
man ska få spela loss lite ibland, men vissa gnäller ju så fort dom hör minsta lilla ljud.

1 926 Inlägg
9 april 2010
Beror väl på hur lyhört det är?

Är det bara gipsväggar så man hör när grannen pissar kan det löna sig att sänka volymen, speciellt när det inte är din lägenhet.
Vet du om din polare brukar spela högt utan att grannarna har klagat förut är det väl bara o köra på?

Jag brukar spela bra jävla högt i min lägenhet, med någorlunda kraftigt ljud. Mina grannar har aldrig sagt ett ord. smile

4 005 Inlägg
9 april 2010
Om du själv anser att det är högt och att du kan störa dina grannar så spelar du för högt.

Ha respekt för dina grannar, och nu är det ju inte ens dina grannar så det är ju rätt omoraliskt att spela så pass högt i din kompis lägenhet.

Hade jag haft en kompis hemma som pumpar musik så att grannarna hade blivit störda (dubbelmening?) så hade jag nog klubbat ner honom som en liten sälunge.

12 086 Inlägg
9 april 2010
I min lägenhet så kan jag ibland höra grannen spela, men det är inte själva musiken utan den där jävla basen som dånar. Så sänk basen så ska du se att du inte stör, lr vänta tills någon klagar.

Roos
10 april 2010
Hemma hos mig kan jag spela hur högt som helst.. finns inga grannar lol

GREASEMONKEY
822 Inlägg
10 april 2010
Vilken fråga tongue förfan, det är ju upp till dig om du vill sabba för din polare som du sitter hos, det är ju han som får skit .. men har du normal volym och det inte är allt för lyhört så är det väl helt okey att spela ..

Mvh S.Österdahl

4 682 Inlägg
10 april 2010
Ställ upp volymen fullt,det är ju ändå din polare som får skulden..

hej vad gör du?
416 Inlägg
10 april 2010
linuslinje skrev:
Om du själv anser att det är högt och att du kan störa dina grannar så spelar du för högt.

Ha respekt för dina grannar, och nu är det ju inte ens dina grannar så det är ju rätt omoraliskt att spela så pass högt i din kompis lägenhet.

Hade jag haft en kompis hemma som pumpar musik så att grannarna hade blivit störda (dubbelmening?) så hade jag nog klubbat ner honom som en liten sälunge.

+1

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 april 2010
E TS döv?

3 714 Inlägg
11 april 2010
Mortalis skrev:
E TS döv?

Antagligen.... roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Muttley
11 april 2010
Spelar du så högt att hatthyllan skaka hos grannen är de för högt. Då blir de sura de lovar jag.

Pensionärer är nog hemma vid den tiden. Och latmaskar.

21 761 Inlägg
11 april 2010
Med tanke på att en del jobb har skiftgång så får man räkna med att folk sover både på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, det är ju en av flera anledningar till att hålla volymen på en rimlig nivå oavsett tid på dygnet. smile

1 468 Inlägg
11 april 2010
här hemma kan jag spela hur högt jag vill fram till klokan 21.00 (överrenskommet oss grannar mellan) men i förra lägenheten spelade ja med dubbla 15" o lite annan tung hifi o då kom grannen o klaga..... på att volymen var för låg klockan 01.00 någonstans o ville ja skulle höja för han ville höra musiken vi spelade då han inte hade nåt för sig. dom övriga brydde sig inte ett smack han själv bodde över oss o vi bodde på våning 3  (4-våningshus fullt med 60+ o 2 barn familjer)

vad har du för grannar. eller ja dina polare i fråga då !
Senast redigerat av Leo86 (11 april 2010)

Sök