3215
Sök

Hur mycket får en vanlig anställd på biltema i lön?

33 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Ja som rubriken lyder så undrar jag vad en knegare på biltema tjänar.

1 468 Inlägg
8 februari 2010
Efling skrev:

antar att det varierar på grund av olika kompitens och vetskap runt området bildelar dvs spackel osv.
Och jag antar att en person som packar upp varor och står i kassan iiinte har så mycket jämntemot dom som verkligen vet vad dom har med för saker att göra.-

Jag gissar på att dom som "vet vad dom har med att göra" tjänar runt 18k.

REN GISSNING

12 086 Inlägg
8 februari 2010
Går det under handel? Isf är väl lönen lika låg som att stå i butik o kränga långkalsonger och vetemjöl.

33 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Går det under handel? Isf är väl lönen lika låg som att stå i butik o kränga långkalsonger och vetemjöl.

Ser att du bor i Motala så du vet kanske varför jag undrar wink

945 Inlägg
9 februari 2010
Efling skrev:

Kommer du in utan tidigare erfarenhet så ligger du runt 19 i månaden.
För att inte vara allt för exakt så har du 114:-/tim ungefär men helt beroende på vem du är.

När du kommer in utan erfarenhet från Biltema eller ens Handel så skriver dom i ditt bevis
"2år, erfarenhet" direkt utan att fråga eller liknande. Bara att tacka och ta emot!

Nej, jag arbetar inte på Biltema och har heller inte gjort.

Däcksparkare, gnällspik, retsticka
48 Inlägg
9 februari 2010
Leo86 skrev:
Efling skrev:

antar att det varierar på grund av olika kompitens och vetskap runt området bildelar dvs spackel osv.
Och jag antar att en person som packar upp varor och står i kassan iiinte har så mycket jämntemot dom som verkligen vet vad dom har med för saker att göra.-

REN GISSNING

" dom som vet vad de har med att göra "  Finns det såna på biltema ? Å vad är det dom vet då i sådana fall ?

1 468 Inlägg
9 februari 2010
Hallstedt skrev:
Leo86 skrev:
Efling skrev:

REN GISSNING

" dom som vet vad de har med att göra "  Finns det såna på biltema ? Å vad är det dom vet då i sådana fall ?

en erfaren persoon som du frågar efter kol till generator exempelvis så frågar personen till vilken bil, medan en person som inte vet så mycket kanske kommer med en wunderbaum.

Eller om du frågar efter en Kylartrycksprovarsats o ist får en ny kylare. svårt o hitta bra exempel (det e juh ändå biltema) men jag tror nog du förstår på ett ungefär va ja menar.

Tror nog inte att hela personalen har "alla indianer kvar i kanoten" när det gäller delar o detaljer.

E säker på att om du går in till första bästa person o frågar efter kannringar så har dom inte en aning om va d e o går till sin dator o kollar. då hittar dom inget o frågar en annan person som vet lite mer.

tratt
353 Inlägg
9 februari 2010
Leo86 skrev:
Hallstedt skrev:
Leo86 skrev:

REN GISSNING

en erfaren persoon som du frågar efter kol till generator exempelvis så frågar personen till vilken bil, medan en person som inte vet så mycket kanske kommer med en wunderbaum.

Eller om du frågar efter en Kylartrycksprovarsats o ist får en ny kylare. svårt o hitta bra exempel (det e juh ändå biltema) men jag tror nog du förstår på ett ungefär va ja menar.

Tror nog inte att hela personalen har "alla indianer kvar i kanoten" när det gäller delar o detaljer.

E säker på att om du går in till första bästa person o frågar efter kannringar så har dom inte en aning om va d e o går till sin dator o kollar. då hittar dom inget o frågar en annan person som vet lite mer.

kanske inte är de lättaste att hålla koll på 104010410 miljoner artiklar i huvudet, så att bli sur på att de inte vet just de du letar efter är inte okej.

12 086 Inlägg
9 februari 2010
Efling skrev:
JapMax skrev:

Ser att du bor i Motala så du vet kanske varför jag undrar wink

hehe, vet du nått datum när de ska va klart?
Jag har bara hört att de ska bli av nångång.

1 468 Inlägg
9 februari 2010
Konjagare skrev:
Leo86 skrev:
Hallstedt skrev:

kanske inte är de lättaste att hålla koll på 104010410 miljoner artiklar i huvudet, så att bli sur på att de inte vet just de du letar efter är inte okej.

Självklart inte att man ska bli arg/sur för att personalen inte kan hålla alla artiklar i huvudet. men en person som mekat bil i 15-20 år o blivit av med jobbet pga lågkonjuktur etc o kanske börjat på biltema o jobbat där i kanske 5 år borde veta ett o annat smile

945 Inlägg
9 februari 2010
Konjagare skrev:
Leo86 skrev:
Hallstedt skrev:

Flera miljoner artiklar finns inte hos Biltema så man bör väll vara korrekt i sitt uttalande tycker jag. roll
Däremot ska man som kund räkna med att en säljare kan detaljerad information kring i princip varje
vara som säljes i butiken. Bör man och ska man utgå ifrån!
Vissa dagar i månaden går man igenom vissa varor i butiken, står man i reklamationen så tar man emot diverse varor och kan där redan bilda en uppfattning kring den. Har man "ledig tid" alltså inga uppgifter att verkställa i varuhuset, vilket kan hända några timmar i veckan så bör man viga den tiden åt att informera sig kring varorna som finns. Det viktigaste är också att inse att man kan lära sig otroligt mycket genom kunden som köper. Detta är givna oskrivna regler för en säljare som man bör ta för givet som en kund. Tyvärr lever inte alla upp till beskrivningen. smile

1 468 Inlägg
9 februari 2010
Bjare skrev:
Konjagare skrev:
Leo86 skrev:

Flera miljoner artiklar finns inte hos Biltema så man bör väll vara korrekt i sitt uttalande tycker jag. roll
Däremot ska man som kund räkna med att en säljare kan detaljerad information kring i princip varje
vara som säljes i butiken. Bör man och ska man utgå ifrån!
Vissa dagar i månaden går man igenom vissa varor i butiken, står man i reklamationen så tar man emot diverse varor och kan där redan bilda en uppfattning kring den. Har man "ledig tid" alltså inga uppgifter att verkställa i varuhuset, vilket kan hända några timmar i veckan så bör man viga den tiden åt att informera sig kring varorna som finns. Det viktigaste är också att inse att man kan lära sig otroligt mycket genom kunden som köper. Detta är givna oskrivna regler för en säljare som man bör ta för givet som en kund. Tyvärr lever inte alla upp till beskrivningen. smile

så sant så, kunde inte sagt det bättre själv smile
Vet själv när man stått som säljare på något företag fast då tillfälligt så att säga.
Satt i disken på Vianor i norrköping för dom andra hade lunchmöte o jag fikck ta emot kunder o samtal.
Dom kommer in där o frågar massa o ja vet inte ens hälften av vad dom pratar om. men om man lyssnar på dom så säger dom en viss del av en stor kunskap som man kan lyssna på. dit jag vill komma är att om man lyssnar på kunderna så har man en möjlighet att lära sig fruktansvärt mycket utan skola etc.
Att lära sig i praktiken är guld värt i väldigt många lägen.
smile

stahre
9 februari 2010
Är det bara jag, eller någon mer som har "fått för sig att Biltema anställer rätt många med kanske ganska lite arbeterfarenhet, eller dom som inte har alla hästar hemma riktigt...? Tycker det verkar vara så i Uppsala butiken i alla fall.
Vet inte vad detta har med frågan att göra men...
Kan även säga det att dom går ju enligt handels avtal, vilket betyder olika lön beroende på ålder o arbetserfarenhet (hur många år du jobbat inom handels)

945 Inlägg
9 februari 2010
stahre skrev:
Är det bara jag, eller någon mer som har "fått för sig att Biltema anställer rätt många med kanske ganska lite arbeterfarenhet, eller dom som inte har alla hästar hemma riktigt...? Tycker det verkar vara så i Uppsala butiken i alla fall.
Vet inte vad detta har med frågan att göra men...
Kan även säga det att dom går ju enligt handels avtal, vilket betyder olika lön beroende på ålder o arbetserfarenhet (hur många år du jobbat inom handels)

Biltema och liknande varuhus exempelvis Jula anställer oftast personer som inte har någon erfarenhet alls.
Kravet är att du är ung och villig att ta in ny information samt kan fylla på snabbt i hyllorna.

Där felar dom tyvärr allihopa då vi "avancerade användare" inte kan få den hjälp vi behöver.

Kan personalen inte besvara någon fråga så ryker deras bok fram väldigt snabbt.
Finns inte informationen där så letar dom vidare i datorn som får användas av kunder i butiken.
Oftast finns inte den extra detaljerade informationen där heller som en mer kräsen kund söker.
Då gissar dom och påstår med garanti som svar på din fråga, granskar man denna metoden så kan
man med säkerhet avsätta väldigt många säljare i butiken för att spara in då dom faktiskt tillämpat
metoden i butik där kunden ska kunna hjälpa sig själv.
Senast redigerat av Bjare (9 februari 2010)

MolnbyPerformance
365 Inlägg
13 april 2010
Tänkte bara skriva en kul grej som hände på biltema Uppsala.

Skulle köpa spännings regulator till bimmern så ja å kompisen gick fram till en kille och fråga efter spännings regulator eller bara reservdelar till generator. Fick i svar: Vi har bil batterier där borta!

Antingen hade han börjat samma dag eller noll koll på bilar hmm
Senast redigerat av ADiKO (13 april 2010)

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

S-klass =)
295 Inlägg
13 april 2010
Dom går under handels...

121 Inlägg
16 april 2010
Det är väl bara att ringa handelsanställdas fack och fråga, det finns ju vissa riktlinjer om minimilöner beroende på ålder, anställningsår o.dyl. Alla under 26 år är väl också attraktiva att anställa eftersom företaget då behöver betala mindre arbetsgivaravgifter, alltså billigare för företaget.

Sök