Röd mazda med polislampor i grillen göteborg?

Swec
12 april 2010 · 153 Inlägg

Antennerna går inte lite på längre.. räcker med små knoppar i rutorna eller så har de slingor i fönstren. Dock är väldigt många av polisens bilar tonade baktill något man bör vara uppmärksam men ser man en låsas polis bör man ringa 112 och säga till.

Grabber Dagdrömmare
13 april 2010 · 2 836 Inlägg

Civila kan man gissa på hur länge man vill, såg förra veckan en vit Audi A4/6 quatro eller allroad eller vad det nu var.
Blåste förbi rätt bra med massa antenner på taket o extra spegel på höger sida.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
skydark
13 april 2010 · 375 Inlägg

Jag tycker polisen helt kan lägga ner att åka i civilbilar.  sad

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
te_wik Forummoderator
13 april 2010 · 12 813 Inlägg

Swec skrev:
Antennerna går inte lite på längre.. räcker med små knoppar i rutorna eller så har de slingor i fönstren. Dock är väldigt många av polisens bilar tonade baktill något man bör vara uppmärksam men ser man en låsas polis bör man ringa 112 och säga till.

112 är till för nödsamtal, vilket inte det skulle vara i det här fallet (anser jag). 11414 är nog ett bättre alternativ.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Swec
13 april 2010 · 153 Inlägg

te_wik skrev:

Swec skrev:
Antennerna går inte lite på längre.. räcker med små knoppar i rutorna eller så har de slingor i fönstren. Dock är väldigt många av polisens bilar tonade baktill något man bör vara uppmärksam men ser man en låsas polis bör man ringa 112 och säga till.

112 är till för nödsamtal, vilket inte det skulle vara i det här fallet (anser jag). 11414 är nog ett bättre alternativ.


Mvh Tommy

Jo men om någon nisse ligger och blinkar på folk eller uppför sig som polis så kan man nog dra paralleller till att det är fara för annans liv men bägge numren funkar säkert lika bra bara det är 11414 brukar vara för mindre prioriterade brott.

Norde fotointresserad
24 april 2010 · 2 307 Inlägg

Visserligen inte gbg men Karlskrona.

http://www.blt.se/nyheter/karlskrona/ma … 8542%29.gm

Man med vaktdrömmar spelade polis med eget blåljus
Han jobbade som värd på krogen i Karlskrona, men drömde om att bli ordningsvakt.
Nu tycks 30-åringen ha tagit flera steg till - och lekt polis.
Bland annat hade han blåljus och sirener monterade i bilen.

När polisen letade igenom mannens lägenhet i centrala Karlskrona hittade den en låda med komplett utrustning för ordningsvakter. Där fanns handfängsel med hölster, batong med hölster, pepparspray, och svarta handskar. Dessutom hittades en elpistol på en hylla. Och en ordningsvaktbricka.
På parkeringen utanför stod mannens bil, försedd med sladdar, blåljus och siren.
Alltihop talade mot 30-åringen, i synnerhet som en grupp gymnasieungdomar och en tidigare arbetskamrat berättat att de blivit utsatta för 30-åringens "ingripanden" i olika sammanhang.
Bland annat berättar en kvinna att hon jagades ifatt med blixtrande blåljus av en bil som hon trodde var ett polisfordon.
Mannen nekar till den misshandel och hot som de berättat om. Och att han satte på blåljusen.
Däremot kommer han inte ifrån sakerna som hittats.
– Jag hade ansökt om att få bli ordningsvakt. Och förberett mig genom att skicka efter prylar på Internet. Andra har jag hittat på gatan, säger han.
Blåljusutrustningen förklarar han med att han skaffat dem för att ha, när han körde blod åt ett transportföretag, där han tidigare arbetade.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang