Röd mazda med polislampor i grillen göteborg?

Glansen
11 mars 2010 · 1 310 Inlägg

heejsan

Var hos en polare förra helgen å körde hem från backa plan, skulle ta bron över till nordstan med tog cykelbanan ( körde moppe ) men när jag hade lagt mig i filen frihamnen så hörde jag polisiren, kollade bak men såg ingen polisbil och fortsatte åka, sedan tuta det igen och jag vände mig om, och såg blå lampor i grillen men jag stanna inte lol sedan körde jag sakta under bron, och när jag hade kört under så kom jag fram på andra sidan och då körde han om mig å vinkade  mad cool

tänkte inte på regplåten hmm

ingen som känner till denna person som kör en röd mazda tror jag med toning på bakrutan? som leker polis big_smile

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 mars 2010 · 946 Inlägg

Hoppas han inte blir påkommen utförandes detta tilltyg, "Föregivande av allmän ställning" kan ge fängelse i upp till sex mån. Tänk på det alla ni som åker och strobbar.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
volvoentusiasten
16 mars 2010 · 4 005 Inlägg

Dave_C70 skrev:
Hoppas han inte blir påkommen utförandes detta tilltyg, "Föregivande av allmän ställning" kan ge fängelse i upp till sex mån. Tänk på det alla ni som åker och strobbar.

"OK"

M7an oo=00=oo
16 mars 2010 · 374 Inlägg

Personligen hoppas jag på att han blir påkommen.
Jävla dagisfasoner att leka polis.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Aerocombi Xenoholic
16 mars 2010 · 2 559 Inlägg

msjuan skrev:
Personligen hoppas jag på att han blir påkommen.
Jävla dagisfasoner att leka polis.

+1 mad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
volvoentusiasten
16 mars 2010 · 4 005 Inlägg

msjuan skrev:
Personligen hoppas jag på att han blir påkommen.
Jävla dagisfasoner att leka polis.

Vid blåljus är väl någonstans där jag också drar gränsen tror jag. Iaf mot personer man inte känner och på allmän väg.

NissanMotorsport
16 mars 2010 ·

Dave_C70 skrev:
Hoppas han inte blir påkommen utförandes detta tilltyg, "Föregivande av allmän ställning" kan ge fängelse i upp till sex mån. Tänk på det alla ni som åker och strobbar.

Öhm, jag hoppas däremot att han åker fast så det bara smäller om det..

Snacka om kul om det skulle vara en civilbil han/hon gjorde det mot, haha så dök det upp riktiga blåljus vid omkörningen.. hah

Senast redigerat av NissanMotorsport (16 mars 2010)

Jockefors
16 mars 2010 · 961 Inlägg

hoppas att den mazdan stannar fel killar ja som visar sin ilska istället .. dumt , onödigt och jäääävligt fjantigt ..

Edit: vill man hålla på att leka med blåljus så söker man till polishögskolan istället så man får använda dom hela dagarna ..

Senast redigerat av Jockefors (16 mars 2010)

Pure DieselPower
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
16 mars 2010 · 3 404 Inlägg

Inte tänkt tanken på att det faktiskt kan ha varit en civare trotts det konstiga beteendet?

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
MarcusL #2573
16 mars 2010 · 1 489 Inlägg

Glansen skrev:
heejsan

Var hos en polare förra helgen å körde hem från backa plan, skulle ta bron över till nordstan med tog cykelbanan ( körde moppe ) men när jag hade lagt mig i filen frihamnen så hörde jag polisiren, kollade bak men såg ingen polisbil och fortsatte åka, sedan tuta det igen och jag vände mig om, och såg blå lampor i grillen men jag stanna inte lol sedan körde jag sakta under bron, och när jag hade kört under så kom jag fram på andra sidan och då körde han om mig å vinkade  mad cool

tänkte inte på regplåten hmm

ingen som känner till denna person som kör en röd mazda tror jag med toning på bakrutan? som leker polis big_smile

Inte en enda punkt med i nån mening. =P

• Även den starka måste ta i när han skiter
NissanMotorsport
17 mars 2010 ·

MarcusL skrev:

Glansen skrev:
heejsan

Var hos en polare förra helgen å körde hem från backa plan, skulle ta bron över till nordstan med tog cykelbanan ( körde moppe ) men när jag hade lagt mig i filen frihamnen så hörde jag polisiren, kollade bak men såg ingen polisbil och fortsatte åka, sedan tuta det igen och jag vände mig om, och såg blå lampor i grillen men jag stanna inte lol sedan körde jag sakta under bron, och när jag hade kört under så kom jag fram på andra sidan och då körde han om mig å vinkade  mad cool

tänkte inte på regplåten hmm

ingen som känner till denna person som kör en röd mazda tror jag med toning på bakrutan? som leker polis big_smile

Inte en enda punkt med i nån mening. =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/879165_kvssyu.jpg

volvoentusiasten
17 mars 2010 · 4 005 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Dave_C70 skrev:
Hoppas han inte blir påkommen utförandes detta tilltyg, "Föregivande av allmän ställning" kan ge fängelse i upp till sex mån. Tänk på det alla ni som åker och strobbar.

Öhm, jag hoppas däremot att han åker fast så det bara smäller om det..

Snacka om kul om det skulle vara en civilbil han/hon gjorde det mot, haha så dök det upp riktiga blåljus vid omkörningen.. hah

Det är en kille i Strängnäs som har/hade blåljus överallt på sin saab 9000, körde på dem och lekte. Sen visade det sig att bilen bakom var också en saab 9-5, fast med fabriksmonterade blåljus invändigt.

Tror jag aldrig har skrattat så mkt. smile

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 mars 2010 · 946 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Dave_C70 skrev:
Hoppas han inte blir påkommen utförandes detta tilltyg, "Föregivande av allmän ställning" kan ge fängelse i upp till sex mån. Tänk på det alla ni som åker och strobbar.

Öhm, jag hoppas däremot att han åker fast så det bara smäller om det..

Snacka om kul om det skulle vara en civilbil han/hon gjorde det mot, haha så dök det upp riktiga blåljus vid omkörningen.. hah

Hehe! Ja, jag menade att det var bästa för hans egna skull, för mig får han gärna bli påkommen. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Turbojesus Flickspanare
20 mars 2010 · 728 Inlägg

jag har sett denna mazdan på hisingen för nån vecka sedan..
såg heller ej regnummer men tyckte mig kunna skymta en arab eller liknande bakom ratten iaf.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
gamlingen
20 mars 2010 · 5 198 Inlägg

Ta reg nummer och anmäl barnet...
EDIT: garanterat att polisen har prio 1 på det

Senast redigerat av gamlingen (20 mars 2010)

j0nas Lastbilschaffis
20 mars 2010 · 811 Inlägg

röd mazda & volvo V70N silvrig tillhörande äldre gubbe & den gubben fick höra både ett & annat men han blev arg & börja gapa tillbaka mot mig men han fick iaf höra om va ja tyckte om det & fick en ursäkt till slut från honom men det satt långt inne med undanflykter. Men jag åkte iaf upp till gbg från varberg för att konfrontera typen i fråga dagen efter incidenten då han lekte polis på E6an.  där har vi 2 personer/idioter som gillar leka polis i gbg då ja tongue

måste vara populärt uppenbarligen eller så har dem inget bättre för sig & leka smile

gamlingen
20 mars 2010 · 5 198 Inlägg

Föregivande av allmän ställning är ett brott enligt 17 kapitlet 15 § i brottsbalken. Den gör sig skyldig till föregivande av allmän ställning som felaktigt utger sig för att utöva myndighet eller olovligen bär uniform eller tjänstetecken för försvarsmakten eller andra myndighetsutövande organisationer, till exempel Försvarsmakten, polis, tull, kustbevakning, räddningstjänst, ordningsvakt eller skyddsvakt.

Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.

Glansen
27 mars 2010 · 1 310 Inlägg

Gaijin skrev:
jag har sett denna mazdan på hisingen för nån vecka sedan..
såg heller ej regnummer men tyckte mig kunna skymta en arab eller liknande bakom ratten iaf.

det var en mazda va? 323a? tongue

jag har glömt av denna tråd men nu såg jag alla inlägg smile

Turbojesus Flickspanare
27 mars 2010 · 728 Inlägg

Glansen skrev:

Gaijin skrev:
jag har sett denna mazdan på hisingen för nån vecka sedan..
såg heller ej regnummer men tyckte mig kunna skymta en arab eller liknande bakom ratten iaf.

det var en mazda va? 323a? tongue

jag har glömt av denna tråd men nu såg jag alla inlägg smile

ja det var en äldre 323 tror jag.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang