5729
Sök

Audi coupe avgasvärde åt he******

Audiskadad
1 287 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Hejhej! va å besiktade min coupe i måndags, värdena va helt körda... har inte värdena i huvet just nu...

vet något värde låg på 1300 å det skulle va under 100 lixom?

någon några tips jag ska kika på näre gäller avgasvärden?

mvh

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

Forummoderator
26 675 Inlägg
6 maj 2010
Lite svårt när man inte vet vilka som var för höga, men en rejäl service brukar kunna lösa det mesta.
I övrigt byte av lambdasond - om det finns någon sådan? - eller katalysator - om det finns någon sådan.

Hade för höga värden på Hondan jag hade för övrigt. Då var det en packning i förgasaren som var paj. Bytte förgasare och vips så var värdena bra igen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 maj 2010
Gissar på att de är HC som är åt helvete fel.

Drar den någon olja?
Är katten i bra skick?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

181 Inlägg
6 maj 2010
Som det har sagts kan bra service ge mycket. man kan "fuska" till sig vissa värden. Men sen på lite mer direkta fel. kolla avgasdelen hela vägen. packningar, skarvar osv.. Kan tex ha en liten spricka i grenröret.

mina värden var oxå rent åt helvete på min "projektbil" men där hjälpte inga fusk eller service.. Man hade max värde i HC tex. hhehe. Var bla 3:an o 5:ans cylinder som inte var täta o lite annat.. Fin motor o billig från norrlandsskrot blev lösning för mig tongue

Mvh Kenta

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Ligger HC på 1300 så är det nog risk att det inte enbart är katten som är trasig utan även ventiltätningar/kolvringar eller något annat som gör att värdena är så höga.

Antar att resten av värdena inte heller var något vidare?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 maj 2010
te_wik skrev:
Ligger HC på 1300 så är det nog risk att det inte enbart är katten som är trasig utan även ventiltätningar/kolvringar eller något annat som gör att värdena är så höga.

Antar att resten av värdena inte heller var något vidare?

Mvh Tommy

Precis.

Har en kadett som vi inte fick ner värdena på.
Co och lambda var bra men ej
CO2500 och HC

HC låg på 700 (100) och vi rev motorn. En kolvring va sådär och sedan har vi renoverat toppen. Få se nästa vecka om den går igenom hmm

888 Inlägg
6 maj 2010
Om co och lambda är 0,0 respektive 1,0 och co2500 och hc värdet sticker iväg så är det nästan alltid katten som är kass.
Senast redigerat av HenkeTIC (6 maj 2010)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 maj 2010
HenkeTIC skrev:
Om co och lambda är 0,0 respektive 1,0 och co2500 och hc värdet sticker iväg så är det nästan alltid katten som är kass.

I vårat fall så var 2 avgasventiler otäta och ventiltätningar är ett vanligt fel. Är de katten så är de bara att byta. De tar inte lång tid och kattar finns de gott om i garaget. Men ska göra ett avgastest imorgon

Sök