Hjälp mig med att välja bil!

mrcelica
17 september 2006 · 1 639 Inlägg

Sir_x skrev:
Nu börjar allt klarna. Ser ut som att det blir en CTR-05. Bra pris samt att den finns i närheten! Vad tror ni? Är det nåt att satsa på?

Plastig inredning, kräver riktigt höga varv och går inte ens att få med ECC eller antisladd vilket är anmärkningsvärt ! En Celica har det som standard och är dess utom en sportbil medans civicen är en vanlig småbil med rolig motor. Provkör dem båda så lär du inte tveka sedan... smile

Annars är ju tex Saab 93 Aero, minsta Lexusen, Impreza, nyaste Hyundai Coupén roliga alternativ i den prisklassen

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Sir_x
17 september 2006 · 945 Inlägg

Huyndai coupé är inte att tänka på.
Celican ser ju inte såå jävla gedigen ut inredningsmässigt heller om jag får tycka.Vanlig småbil vet jag inte om jag skulle kalla den men visst finns de sportigare alternativ men därmed inte sagt att dom är vidare lyckade.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
mrcelica
17 september 2006 · 1 639 Inlägg

Menade att CTR'en är ju i grund samma bil som de Civicar med mindre motorer dvs en småbil.
Kan man förlika sig med motorns gångkultur där den är seg på låg och mellanregistret för att sedan explodera de sista tusen varven och den egendomliga växelspaken samt avsaknaden av modern säkerhetsutrustning så visst är den en himla skojig bil men den är inte värd så mycket pengar som folk begär för den anser jag... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Sir_x
17 september 2006 · 945 Inlägg

Kanske inte med eftersom folk betalar för den så. Den har ju inte samma hemska värdeminskning som ex saab har. Eller har jag fel? Jag tycker CTR är en mycket trevlig bil att köra. Dessutom är motorkaraktären perfekt för mig eftersom den inte drar så mycket om man inte vill. Ligger på motorväg till o från jobbet o då är den inte särskilt törstig vad jag förstått? Ni är varmt välkommna att rätta mig!

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
laazy vorsprung durch teknik
17 september 2006 · 886 Inlägg

Ta CTRen smile Själv skulle man lätt valt Hondan över Celican.

Senast redigerat av laazy (17 september 2006)

camaro67 Meister
17 september 2006 · 6 763 Inlägg

mrcelica skrev:

Sir_x skrev:
Jag kan verkligen inte bestämma vad jag ska ha för bil. Pristak på 170000 och inte äldre än 00.
Human försäkringskostnad vilket är max 600kr.
Den ska ha massa körglädje och komfort. MEN sportigare cupéer som civic type r är inte att förkasta. Snälla ge mig lite motivationer till varför erat förslag är rätt bil för mig. Jag har extrem idétorka!

Nya Celican så klart ! Du kan hitta en T-sport för dessa pengar. Då lär du få duktigt med körglädje och bra komfort !

te.x
http://www.blocket.se/vi/9380840.htm?ca=14_s

Jag anser ju att celican är lite frisörs bil men de e ju vad jag tycker..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
AdamOpel DraMinBil.nu
17 september 2006 · 1 016 Inlägg

tror inte du kommer bli besviken på hondan, du talar helt rätt i vad du säger. Och dom jag har pratat med har varit jätte nöjda med sina bilar. Honda gör bra grejjer helt enkelt.

åk och kolla på bilen, provkör och dömm själv. Celican är tok för dyr för vad man får.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Sir_x
17 september 2006 · 945 Inlägg

Haha frisörsbil. Gillar de uttrycket. Ska ringa banken imorgon o höra vad dom säger. Kan hända att det kommer upp en Ctr på garaget i slutet av veckan=) Man vet aldrig.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
mrcelica
18 september 2006 · 1 639 Inlägg

camaro67 skrev:

mrcelica skrev:

Sir_x skrev:
Jag kan verkligen inte bestämma vad jag ska ha för bil. Pristak på 170000 och inte äldre än 00.
Human försäkringskostnad vilket är max 600kr.
Den ska ha massa körglädje och komfort. MEN sportigare cupéer som civic type r är inte att förkasta. Snälla ge mig lite motivationer till varför erat förslag är rätt bil för mig. Jag har extrem idétorka!

Nya Celican så klart ! Du kan hitta en T-sport för dessa pengar. Då lär du få duktigt med körglädje och bra komfort !

te.x
http://www.blocket.se/vi/9380840.htm?ca=14_s

Jag anser ju att celican är lite frisörs bil men de e ju vad jag tycker..

Ja tyvärr har nyaste modellen dragit lite åt gay/fjoll hållet....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Sir_x
4 oktober 2006 · 945 Inlägg

Nu så har jag bestämmt mig för några alternativ, vägen har varit lång men detta känns ok.
Honda Civic Type R 04-05
Volvo S40-T4 01-03
Peugeot 206RC 04.
Vilken är enligt er hetast?

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
mrcelica
5 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Sir_x skrev:
Nu så har jag bestämmt mig för några alternativ, vägen har varit lång men detta känns ok.
Honda Civic Type R 04-05
Volvo S40-T4 01-03
Peugeot 206RC 04.
Vilken är enligt er hetast?

Civicen är roligast av dessa... Peggan snyggast och Volvon mest praktisk...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Sir_x
18 oktober 2006 · 945 Inlägg

Igår hämtade jag en ny kärra. Valet föll på en Milanoröd Honda civic type r -05. Fantastisk bil med sjukt ljud. Tacka alla för råd och förslag.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
19 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

Sir_x skrev:
Jag kan verkligen inte bestämma vad jag ska ha för bil. Pristak på 170000 och inte äldre än 00.
Human försäkringskostnad vilket är max 600kr.
Den ska ha massa körglädje och komfort. MEN sportigare cupéer som civic type r är inte att förkasta. Snälla ge mig lite motivationer till varför erat förslag är rätt bil för mig. Jag har extrem idétorka!

3000gt twinturbo o 300zx varför snabba bilar, roliga att köra skrämande snygga. underbar komfort...och annorlunda.. man ser inte såna där bilar varje dag heller.. när amn åker till jobbet då bli alla collegor nyfikna och bli trevligare än vanligt:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
19 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

neee jag skojare bara.. jag skulle köpa en subaru eller toyota celica t-sport

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang