5092
Sök

Byta framruta på v40. Hur kommer jag billigast undan?

378 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Som rubriken. Ska byta framruta på v40:in. Ruta har jag redan fixat för 1300kr helt ny. Billigaste jag kunde hitta. Hur gör jag nu för att det ska bli bra? Alltså så inte rutan lossnar eller att de läcker in vatten. Kan jag göra de själv eller ska jag lämna in den?

Tacksam för svar smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
17 mars 2010
Hör med närmaste glasverkstad. oftast inte så dyrt att få en ruta bytt.

Annars är det väl pianotråd för få loss den gamla rutan.  Och sen hitta rätt typ av lim (mekonomen/meca eller liknande bör ha) och limma dit den nya.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

378 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Jaha ok. Men sen få rutan på rätt plats är ju inte de lättaste. Nån som vet vad för lim jag ska ha?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Forummoderator
26 675 Inlägg
21 mars 2010
En sådan viktig sak som att ha en rättmonterad framruta hade jag lämnat bort till behöriga jag, oavsett om jag haft klent om pengar eller ej.
Väldigt lätt att göra fel, och vad händer om det blir fel? Vatten kommer in, gärna utan att man vet om det. Vatten blir till rost. Och sen sitter man där en vacker dag och inser att golvet är borta..

Spara ihop pengarna och låt en polare med behörighet göra jobbet, eller spara ihop pengarna till att lämna till behörigt företag. Ett gratistips.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 mars 2010
Hmmm försäkring.... Å detta e nog inget du borde göra själv eller... Svårt å tänka mig nån glamästare som vill sätta in rutan som du kommer med också men det e klart det e väll bara å fråga runt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

378 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Åter upp med tråden. Har nu bestämt mig för att fixa allt själv. Blir billigast så.
Någon som kan ge mig några bra tips? T.ex hur jag ska hålla press på rutan... Nåt jag ska tänka på?
Och var hittar jag "lim" till att fästa rutan?

Tacksam för snabba svar (=

Sök