5268
Sök

Mazda 323 -vad för kabel?

3 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Hejsan

Har precis köpt mig en Mazda 323 - 00
Tänkte stoppa i  min "egen" stereo som är en JVC KD-G441

Nu händer något konstigt
Min stereo har iso-uttag och i bilen sitter en isokontakt med när jag kopplar in den så händer inget ...jo jag kan trycka ut cd.skivan men så fort den är ute så slås strömmen av igen.

Kan det vara så att jag behöver någon annan slags kontakt även om denna passar i min stereo?

Vart ska jag börja leta?

3 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Säkringar kollade, alla var ok
Gamla stereon som satt in funkade men inte min egen sad

Hur går jag vidare?

1 150 Inlägg
26 maj 2010
Kolla om det sitter några säkringar på baksidan av stereon, och om dessa är hela.

Annars är stereon kass.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

2 914 Inlägg
26 maj 2010
kollat så att den får ström på både den gula kabeln och den röda.

3 466 Inlägg
26 maj 2010
Min gissning är att tändningsplus sitter på fel ställe, gör det i vissa bilar. Detta är lätt att fixa då du bara behöver ta reda på vilken kontakt som ger 12v när tändningen är på och sedan ta reda på var stereon vill ha tändningsplus. Brukar stå i manualen. Med hjälp av en liten skruvmejsel kan du sedan lätt flytta kabeln i ISO-kontakten.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Säkringen på baksidan är hel
Åkte till en bilstereofirma och killen där sa att jag behövde en ny isokabel som passar för JVC, så nu är en ny sån beställd via Ebay och kommer imorgon

Vågar inte flytta några kablar eftersom jag inte är så värst bra på sånt här men hoppas på att denna nya kabel ska lösa mina problem och tackar så mycket för bra svar och tips!

Sök