Angående bilköp till min pappa

sweden10
5 juni 2010 · 54 Inlägg

Hej, nu är det så att min pappa ska ska köpa någon bil men han vet inte vilken han vill att det ska vara en sedan helst som drar lite bensin (inte mer än 170hk) då tycker pappa att den drar mycket bensin och den ska ej kosta mer än 150 och inte gått mer än ca 6k mil årsmodell 04a och uppåt, dragkrok och manuell är ett måste helst så att man kan fälla ner baksätena med, och en till fråga vilken audi drar minst bensin av A4 modellerna? länka gärna från blocket, en till fråga vilken bil drar mest  bensin audi a6a 2.4 liters motor eller en audi a4 1.8turbo i årsmodellerna 05 båda två, glömde nämna att farsan är inne på audi modellerna

Senast redigerat av sweden10 (5 juni 2010)

lodiseN
5 juni 2010 · 806 Inlägg

Köp en toyota yaris, billig driftsäker och tråkig

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
sweden10
5 juni 2010 · 54 Inlägg

motorn ska va minst 1.8 och max runt 2, kan du nå tips om någon audi som är bra samt drar lite som är sedan?

volvoentusiasten
5 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Du kan inte få ihop alla dina krav tyvärr. Du måste kompromissa.

En yaris tycker jag var ett väldigt bra förslag då det fyller upp alla dina förslag.

Ska du ha en snål bil så ska du direkt sluta titta på motorstorlekarna, eller ska han köra i berg?

Rquired Allmänt envis
5 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Av A6 2.4 och A4 1.8t så är den sistnämda överlägset snålast, 2.4 V6 är en rätt omodern och törstig motor även om den är mysig. I en A6 är den lite av ett måste, skall inte vara liten hetsig turbomotor i en sådan inte.

Men skall ni ha en snål bil är mitt tips att gå ner i storlek och upp i motor lite, klena bilar är inte så roligt och en liten bil men med lite mer motor är ofta snål men kul.

Mercedes A200 CDI med automatlåda, drar 0.54L/milen och kostar 3500:- om året i skatt. A-klass som sådan är väldigt liten och smidig med sina 3.8m och man sitter ett trappsteg upp vilket gör den lättkörd som få, men trots detta är den lika stadig och bekväm som betydligt större bilar.

Välttendenser, stötigheten och den halvdana kvalitén från den första generationen A-klass är borta, men ett litet frågetecken finns fortfarande kring Mercedes rostskydd. I övrigt är det en trevlig liten bil, både snål och pigg och passar förmodligen din far utmärkt.

Ex: (Som rullat mer än 6000 mil) http://www.blocket.se/goteborg/MB_A_200 … amp;last=1

Lycka till med köpet!

Senast redigerat av Rquired (6 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
M103
5 juni 2010 · 1 570 Inlägg

MB E200 kompressor (W211) är mitt bud.

Stefan Varberg Supraman
5 juni 2010 · 2 300 Inlägg

toyota avensis.
Driftsäkra och snåla, att komma ner på 0,5 och under e inga problem för den som kan konsten att köra snålt.
1,8 och 2,0 liters motorer finns att välja på, finns som sedan, cc, kombi.
nyare avensis har 2,0 och 2,4 liters motor dock fortfarande snåla.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
6 juni 2010 · 2 972 Inlägg

Det är inte många Audi-bilar man får med dom milen för dom pengarna. Han får nog välja mer mil eller mer pengar för att få ihop kalkylen.
Vill han att den ska dra lite bensin är nog en diesel att föredra. Dom drar ingen bensin alls smile (och relativt bensinmotorer så drar dom mindre bränsle, för att vara lite seriös med)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
MiuF
6 juni 2010 · 157 Inlägg

Köp en fin cykel till han.. big_smile

Senast redigerat av MiuF (6 juni 2010)

Polish my nuts and serve me a milkshake!
Ford Focus Titanium X "Jo-fan Miljöbil" (2010)
kolvringen_
6 juni 2010 · 93 Inlägg

Jag hade köpt en 9-3ss eller sc.. Sjukt bra bilar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang