5196
Sök

Mitsubishi Lancer Evo 5 och 6 betäckningar/varianter

oseriös medlem
239 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Hej! det e så här att jag letar efter en evo 5 eller 6. När jag sitter och kollar på Blocket.se så kommer det fram en del evos men jag har inte hittat vad dom olika betäckningarna står för, t.ex. GSR, TME, RS osv.

Hur får man reda på vad som skiljer dom åt, och framför allt vad tycker ni själv som har dom olika bilarna.
Skulle vilja ha lite för och nackdelar av ägarna oxå

Tack på förhand/ Anders

642 Inlägg
28 juni 2010
Hyperhead skrev:
Hej! det e så här att jag letar efter en evo 5 eller 6. När jag sitter och kollar på Blocket.se så kommer det fram en del evos men jag har inte hittat vad dom olika betäckningarna står för, t.ex. GSR, TME, RS osv.

Hur får man reda på vad som skiljer dom åt, och framför allt vad tycker ni själv som har dom olika bilarna.
Skulle vilja ha lite för och nackdelar av ägarna oxå

Tack på förhand/ Anders

Står mycket matnyttigt på den här sidan http://www.lancerregister.com/.

I övrigt kan man säga att GSR är den lite mer gatvänliga modellen och RS är mer bananpassad. I grova drag kan man säga att RS väger mindre och saknar lite av den "lyx" som GSR modellerna har typ som mjukare dämpning, AC et c. TME är en jubileumsmodell av Evo VI och har lite uppgraderingar typ som uppgraderad turbo, andra stolar och är lite lägre.

Det du främst ska akta dig för vid köp är om AYC-pumpen är trasig eller inte, kolla efter lampan när du drar på tändning, är pumpen trasig så kostar det i runda drag 30 000:- att reparera och byta ut pumpen, dock om du köper en RS modell så slipper du bekymra dig om AYC-pumpen då den har en annan diff.

Evo är en riktigt rolig bil som med steg 1 kör ifrån det mesta vid rödljusen och är en mycket potent allround bil som man kan använda till det mesta.

Sök