Köpa Audi 100 avant quattro för 3000kr??

Dansken_fire
28 juni 2010 · 254 Inlägg

Hej

Har en bekant som frågade om jag ville köpa hans Audi 100 avant 92:a 2.8 V6 quattro

den är obes och oskattad den starta fint men tickar rätt bra men ska tydligen gjort det länge, har ett konstigt lack släpp över karossen, rost finns men inte så farligt mycket mest bakluckan och nederkant på huven..

den har gått 34 000mil
Saker som jag vet som är sönder:

-Den tickar
-lacksläpp över hela karossen
-passagaredörren lås sönder
-centrallåset sönder
-kylaren är fel och måste inte bytas men borde då man inte kan ansluta alla slangar
säkert något till

den startar och kör, han säger att besikta ska inte vara något större problem och vad det ser ut så ska det inte vara det heller...

plan1 att köpa den bes och sen sälja den dyrare, kan bli svårt pågrund av dåliga lacken och 34k mil på mätaren..
Plan2 att besikta och köra då jag inte har någon annan bil för tillfälligt, kan bli dyrt då den dricker rätt bra på grund av quattro
plan3 sälja delar sen skrota, är inte jätte sugen då det tar sin tid men kan man tjäna på det??

vad säger ni är det värt 3000kr?  inte mkt cash men jag vet inte vad säger ni??

går den igenom bes så har bilen kostat 5500kr med besiktning och skatten+ bilen
Synd man inte kan ladda upp bilder

te_wik Forummoderator
28 juni 2010 · 12 813 Inlägg

Att köpa den i syfte att bessa och skatta den och gå med vinst är nog ingen mening.
Köp den om den i övrigt är körbar sen har du en bra bil att bogsera upp 740n i vinter. tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Dansken_fire
28 juni 2010 · 254 Inlägg

te_wik skrev:
Att köpa den i syfte att bessa och skatta den och gå med vinst är nog ingen mening.
Köp den om den i övrigt är körbar sen har du en bra bil att bogsera upp 740n i vinter. tongue




Mvh Tommy

nej man kan nog inte tjäna något på den, men en trevlig vinter bil:P men om man säger att man köper sen går den igenom bes, tror du man kan typ fp 5000-6000kr för den??

te_wik Forummoderator
28 juni 2010 · 12 813 Inlägg

Helt omöjligt att säga utan att veta hur den se ut eller hur den annars är mekansiskt. Men ser den så illa ut som du säger kan det bli svårt.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang