6607
Sök

Sportsystem Volvo V70 II T6 AWD 2008

1 268 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
tjena

lite funderingar på minska mottrycket i systemet på min V70 T6 AWD -08

har bara funnit slutsystemet = den sista delen av avgassystemet dvs Ferrita med 2 dämpare och heico med en dämpare

men dock så är heico närmare 18.000 för sitt system då ferrita tar 5000 för sitt

är det dom bakre dämparna som är bidragande orsaken till det höga mottrycket?

gör det nåt på responsen av att byta dessa? från original?

263 Inlägg
7 juli 2010
Den sista delen spelar ingen roll förutom att höja eller sänka ljudet..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

1 268 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
karlitoo skrev:

så det ger inget på mottrycket då?

Hemmainstruktör
641 Inlägg
7 juli 2010
LazerHawke skrev:
karlitoo skrev:

Knappt märkbart, downpipe och racekatt är vart man får flödet ifrån. Kolla senaste Bilsport, bra artikel vart dom benkar en bil efter halvsats, helsats och sportfilter instalationer.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

1 268 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Pukadjuret skrev:
LazerHawke skrev:
karlitoo skrev:

Knappt märkbart, downpipe och racekatt är vart man får flödet ifrån. Kolla senaste Bilsport, bra artikel vart dom benkar en bil efter halvsats, helsats och sportfilter instalationer.

konstigt då min förra bil en S60 T5 optimerad 320hk och halvsats på gick som en skollad råtta
så dp och filter är nog inte det enda som gör skillnaden då jag körde me ovannämnda samt orgfilter

7 281 Inlägg
7 juli 2010
LazerHawke skrev:
Pukadjuret skrev:
LazerHawke skrev:

konstigt då min förra bil en S60 T5 optimerad 320hk och halvsats på gick som en skollad råtta
så dp och filter är nog inte det enda som gör skillnaden då jag körde me ovannämnda samt orgfilter

Det var inte avgassystemet som gjorde att den gick så iaf...

1 268 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Brains skrev:
LazerHawke skrev:
Pukadjuret skrev:

Det var inte avgassystemet som gjorde att den gick så iaf...

fatta jag väl oxå att det inte var men det hjälpte till lite öppnare sportsystem mjukvara och V-power

Sök