6940
Sök

Saldot hos Nordea ligger på minus

878 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Tjaa!.
Hade 50 kr på kontot så jag tankade bilen så jag fick 130kr minus på kontot, Har visa kort. Vad händer nu?, är det bara fylla på kontot me cash när man har så drar det ifrån automatiskt eller hur fungerar detta?
Var tvungen att testa hur minus funkar hehe.

MVH
Jonas.L

All The best
MVH
Jonas .L

4 005 Inlägg
7 juli 2010
Fyll på så hamnar du på plus igen... smile

Sen får du säkert betala lite ränta och ngn övertraseringsavgift.

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
7 juli 2010
det är bara att fylla på så fixas det automatiskt.

jag fick 100kr i övertrasseringsavgift hos swedbank då jag tankade för drygt 400kr. fick även hem ett brev med all info i.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Muttley
7 juli 2010
Du får avgift på 100 kronor om du inte ser till att du har pluss på kontot inom en viss tid.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 juli 2010
Nu vet inte jag hur det är med nordea, men på swedbank så får man inga övertrasseringsavgifter eller dyligt om man håller sig under 100kr minus, över 100kr minus så får man övertrasseringsavgifter..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Muttley
7 juli 2010
_Glenne_ skrev:
Nu vet inte jag hur det är med nordea, men på swedbank så får man inga övertrasseringsavgifter eller dyligt om man håller sig under 100kr minus, över 100kr minus så får man övertrasseringsavgifter..

bros de inte på hur lång tid du ligger under med? Orkar inte kolla men om du har minus i nån vecka så har jag för mig de ger dig en avgift.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
7 juli 2010
Mitt minus från swedbank konto har jag aldrig erfarat att det kostar något.

Mvh S.Österdahl

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 juli 2010
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:

bros de inte på hur lång tid du ligger under med? Orkar inte kolla men om du har minus i nån vecka så har jag för mig de ger dig en avgift.

Kan kanske vara så, har inte så stor koll... men jag vet att har man över en hundring minus så kommer det en övertrasseringsavgift efter några dagar bara, iallafall utav det jag har fått erfara smile

Men visst, ligger du 99kr minus i flera månader så kanske man får avgift men inte inom några veckor iallafall smile
Senast redigerat av _Glenne_ (7 juli 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

283 Inlägg
8 juli 2010
Takaserade mitt konto i nordea med 5 spänn, fyllde på kontot dagen efter fick 95 spänn i avgift för detta.
Så du kan nog vänta dig en avgift.

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
8 juli 2010
Övertrassera - INTE övertrakassera eller nåt annat knasigt ord smile

Se även här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88&p=1

/Mattias

Gött mos
1 096 Inlägg
8 juli 2010
Det är inte bra om det händer för "ofta".. hur "ofta" ska definneras i detta läge kan jag inte svara på. Men jag har en kompis som övertrasserade sitt konto ett par gånger i våras.. han blev kallad till möte med banken och de kollade upp hans ekonomi.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
9 juli 2010
Ge fan i att övertrassera ? ska de va så svårt. det är ju förfan bara några veckor sen löning ?

8-)

Licenssvetsare
927 Inlägg
9 juli 2010
Alex_M skrev:
Ge fan i att övertrassera ? ska de va så svårt. det är ju förfan bara några veckor sen löning ?

Sluta va så jävla dryg, killen kanske va tvungen o köra sin mamma till sjukhuset för allt vad vi vet?

ONT; Jag har haft minus på mitt konto flera gånger sen moppetiden o det har aldrig varit nått problem med avgifter mm bara man betalat inom en månad, efter det skulle det kosta hundra kronor i veckan. Har SEB btw.

Sök