Eftersnack Örebroträffen (volvoträffen)

TEASER Svetsare
6 juli 2010 · 828 Inlägg

Hejsan alla.

ska säga er alla, att det är ingen liten sak att ordna denna träff dom som varit med från första början och letat sponsorer lastbilar mat osv allt, det är inget litet arbete dom sliter mycket hela tiden , flera av dom som jobbat har varit ny opererade gipsade eller skadade och det har ju inte gjort saken lättare heller, även om det blir lite krångligt någongång så tycker jag själv att träffen blev kalasbra , jag var själv där och har varit med och fixat, och värmen har väl varit det jobbigaste för alla , iaf så vill jag säga bra kämpat alla
och att det var roligt att så mycket folk kunde komma dit , och att jag hoppas att vi ses alla nästa år igen.

och jag tycker verkligen inte att vi ska lägga ner varken pokaler eller sponsorsaker det gör bara träffen lite mer rolig och spännande. folk som lämnar området innan det är ju deras förlust och så blir det krångligt för alla andra, tyvär jag tycker bara att man kan meddela eller stanna kvar!

jag var själv en vinnare av MDS FC6 Kit och jag är VÄLDIGT NÖJDsmile

Mvh Anton

Senast redigerat av WildstyleZ (6 juli 2010)

Angry Drift Team
anderzohn bilbytarkung
6 juli 2010 · 196 Inlägg

är det ingen som har några bilder

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
6 juli 2010 · 991 Inlägg

Jag har bilder på min sida under galleri och projekt smile  tror det blev allafall 92 bilder,   dock är det med mobilkamera
// Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Lindh
7 juli 2010 · 1 064 Inlägg

Har ett gäng bilder vi med, men har tyvärr inte hunnit lägga upp dem ännu, ska göra det så snart jag finner tiden smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Tigerbruden Fotograf
7 juli 2010 · 67 Inlägg

jag har massor  det  kommer jag lovar   har bara   inte varit hemma  allt för mycket ;(  sorry

770_EVOLVE GREASEMONKEY
7 juli 2010 · 822 Inlägg

Det jag saknade på träffen var motiveringar till alla första priser, kanske vore en idé till nästa år ???
givetvis kan ni inte lägga motivering på folkets röster men det juryn gör upp ialf, sen tycker jag folket ska vara delaktiga i samtliga klasser ! som det var för ca 5år sen.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Mr_Makkan
8 juli 2010 · 44 Inlägg

Mariana skrev:

sirmiro skrev:

Mariana skrev:

Det var så i 900 serien, hade en kompis kvar som ringde honom så han kom och hämtade priset, annars hade han tagit med den till honom, men om man måste iväg tidigare så kan man ju som F_Miller skrev lämna nummerlappen, vi har alltid varit noga att säga att vi inte skickar några pokaler, lämnar man området, så lämnar man även chansen till pokalplats, det tror jag de flesta arrangörer håller med om.
Mvh
Mariana

Tänk att det är samma tal varje år om dessa träffar. smile Prisutdelningarna går åt helvete för att allt tar för lång tid och folk orkar inte mer. Inget ont i det, men det är 3e året i rad jag sett diskussionerna.
Jag har valt att sluta åka på träffarna för det fungerar inte med priserna.

Det är LÄTT för arrangörerna att säga så, men att en kompis får ta priset eller att det rent av får ligga kvar i en låda till personen hämtar det är det enda rätta.
Lotteriet ska man vara på plats, det håller jag med om. Och då ska det finnas en tidsgräns man ska hinna fram på med, det ska inte ta 5min för att man ska hitta lappen i sopkassen i bilen etc, men priser i klasser ska inte spela någon roll hur länge man stannar. Är bilen i top3 i sin klass ska man ha det priset oavsett hur lång tid arrangörerna väljer att vänta med utdelningen, har juryn gått förbi ska man kunna åka och fortfarande vara deltagande i den delen. Publiken har sett bilen, de har stuckit efter 2timmar då de sett allt 7gånger, de har en klar bild av vad som såg bäst ut - då bör det stämma med resultaten, inte med tider man väljer att åka...

Om STCCmästaren inte kan komma på prisutdelningen (galafest mitt i vintern) pga en tävling på andra sidan jorden, ska priset då gå till den som kom 2a i serien?
Om en bil ser bra ut och plockar priser ett år vill de flesta plocka så många priser det går - 3timmar på en träff under dagen och 3timmar på en träff 10mil från träff nr1 för att sen åka ytterligare 10mil hem är inte konstigt, men då ska ni tvinga kvar folk hela dagen?
Ska ni ha priser på det sättet ska det ta MAX 30min från avslutad bedömning och bedömningen bör vara klar efter 2timmar räknat från träffens början.

Men det är klart, jag är ju bara utställare/publik på dessa event, diskuterar med andra i utställare/publik och de säger oftast som jag - det tar för lång tid, allt för lång tid och då åker folk - och då blir ni så tjuriga att ni tar priserna från dem...
Men den som blev 4a i STCC ska nog ha segerbucklan, de andra var ju inte på plats på prisutdelningen långt efter tävlingen avslutades...

Det är verkligen synd att du tolkar det att vi blir tjuriga och tar priset ifrån dom, vi kan korta ner entrepriser och bara ha utlottning en gång med få saker och slänga pokalerna i en låda (till vilken nytta).
Vi har sagt det i alla år att stanna kvar.
Jag tycker det är lite intressant med dina paralleller av situationen, men du kan gärna skicka ett pm som svar på det.
Om Nu någon känner sig manad att få ut priserna snabbare snälla hör av Er till oss, vi är bara tacksamma för hjälp.

Om nu Ni tycker det tar för lång tid så lovar jag att vi tar bort sponsorprylarna.

Det är så lätt att dömma oss arrangörer och att det låter likadant varje år från oss, men snälla nu är det fortfarande människor bakom det här, ingen av oss är felfri och absolut inte jag.

Det  kommer 2011 att vara noll noll tolerans med alkohol, dessa som festar på området kommer att avlägsnas omgående sorgligt att det hände här trots annonsering av det.

Om det är fler som har synpunkter på denna träff så pm:a gärna mej både bra och dåliga.

Annars får jag verkligen tacka alla sponsorer och besökare för träffen 2010
Vi ska heller inte glömma alla som jobbade på träffen i denna värme
vi klarar oss INTE utan Er Tack.

Hoppas vi ses nästa år, så pm:a nu hur Ni vill att vi lägger upp träffen 2011 med aktiviteter på träffen så det inte blir så långsamt.

Ha en riktigt varm och bra bilsommar och lycka till på andra events.
Mvh
Mariana

Har man vunnit har man! tycker jag! det finns ju alltid någon som kan ta med priset till den som är värd den. Det var ju ett jävle tjat! Jag vet att jag åket iväg. för man räknar ju inte med att få pris när bilen inte är nå spec. Jag tycke det ska vara så att inte nån annan ska få priset om den kan komma tillbaka lr om nån kan ta med det. Men är det inte nån som kan det så då är det ju en annan sak.
Mvh Makkan

TEASER Svetsare
11 juli 2010 · 828 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=JEYawAZglRk

litet bildspel med översikts bilder på träffen osv

Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang