6245
Sök

Hur många exponeringar brukar en DSLR hålla för?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Är på G att köpa "ny" kamera (Canon eos 450D, eftersom jag var så nöjd med min tidigare 400D)
Den har i runda slängar 5000 exponeringar.
Jag som är professionel amatör (med betoning på amatör) har inte så bra koll på hur långt en kamera kan "gå" innan den börjar tappa skärpa. (?)
Eller ngt tongue

Iaf, Kan man räkna med att den har omärkbart förändrad bildkvalitet?
Senast redigerat av LeafBox (15 juli 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 436 Inlägg
15 juli 2010
Min 350D har efter 30 000 + exponeringar börjat få heta pixlar vid längre slutartider, annars är det oftast slutaren självt som ger upp på amatörkamerorna.
Men varför byta från en 400D till en 450D, är de inte lite väl lika?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Därför jag sålde min 400D för ca ett år sedan tongue

4 001 Inlägg
15 juli 2010
det jag har läst på olika forum så är det runt 50k exponeringar som det brukar bli lite smågrejor om man hanterar kameran rätt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 436 Inlägg
15 juli 2010
kolvas skrev:
det jag har läst på olika forum så är det runt 50k exponeringar som det brukar bli lite smågrejor om man hanterar kameran rätt

Ja det ska väl sägas att min kamera alltid är med, fest, fylla, folkrace, grustag, ösregn så den har hållit sjukt bra trots detta. Men på Canons tresiffriga serier har jag läst att slutaren är konstruerad för att hålla 20 000 exponeringar, inget hindrar den dock från att gå dubbelt så långt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 525 Inlägg
15 juli 2010
Caffe skrev:
kolvas skrev:

Ja det ska väl sägas att min kamera alltid är med, fest, fylla, folkrace, grustag, ösregn så den har hållit sjukt bra trots detta. Men på Canons tresiffriga serier har jag läst att slutaren är konstruerad för att hålla 20 000 exponeringar, inget hindrar den dock från att gå dubbelt så långt.

och Canon's ensiffriga serier pallar 200.000 exponeringar... (1D)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Jaja, jag har ingen anledning att oroa mej iaf. ^^
Senast redigerat av LeafBox (15 juli 2010)

Sök